اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۲

يك پیشکسوت فوتبال در خوزستان با بيان اين‌كه از نظر برنامه‌ریزی و ساختار سازمانی تیم‌ها، ليگ‌مان روند رو به رشد و قابل توجهی داشته است، گفت: نسبت به سال‌های قبل هر چه جلوتر آمده‌ایم بهتر شده‌ایم و امیدوارم در دوره‌های آینده نیز بهتر و قوی‌تر عمل کنیم.

سیاوش بختیاری‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: از نظر سخت‌افزاری افتتاح ورزشگاه غدیر اهواز نشان می‌دهد مسوولان سیاسی و عمرانی استان‌ها در کنار مسوولان ورزش و فوتبال ما رو به سمتی می‌روند که ما به فوتبال حرفه‌ای بیشتر نزدیک می‌شویم که این موضوع جای امیدواری دارد.

وي عنوان‌کرد: متاسفانه ما از نظر فنی یکی از ضعیف‌ترین سال‌های فوتبال‌مان را شاهد بودیم و به جز سه تیم سپاهان، استقلال و تراکتورسازی که تقریبا آن هم نه به صورت صد درصد، فوتبالی در حد لیگ حرفه‌ای ارابه دادند و سایر تیم‌ها از نظر فنی ضمن این‌که پسرفت داشتند، باعث افت شدید سطح فوتبال حرفه‌ای شدند.

کاپیتان سابق تيم فوتبال شاهین اهواز افزود: در لیگ امسال بیشتر استادیوم‌های کشورمان به دلیل نبود جمعیت هواداران، بسیار احساس حقارت کردند. حتی در تبریز که سال‌های گذشته شاهد 70 ، 80 هزار تماشاگر بودیم و باوجود این‌که امسال تراکتور تیم مدعي و بسیار خوبي راهی مسابقات کرده بود، در بیشتر رقابت‌های این تیم شاهد جمعیت 15 ، 20 هزارنفری بودیم.

وي خاطرنشان‌کرد: مهم‌تر از اين معضل، موردی که به طور جدی فوتبال ما را به سمت عقب مي‌برد، ضعف مدیریت ورزش و فوتبال است؛ این مشکل درد بسیار بزرگی می‌باشد. همچنین ما در لیگ امسال با کمبود ستارگان مواجه بودیم و از لحاظ فنی بسیار ضعیف بودیم. یک چرخه فنی از مربیان هر ساله در تیم‌های‌مان در حال جابه‌جایی است که این چرخه ضعف فوتبال ما و موجب عقب‌گرد آن است.

بختياري‌زاده ادامه‌داد: تا چه زمانی مربی‌هایی مانند مظلومی، جلالی و یاوری باید در فوتبال‌مان در حال چرخش باشند. البته ما استثناهایی هم مانند قلعه‌نوعی داریم که کارنامه خوبی در فوتبال‌مان دارند ولی همین چرخه مربیان، فوتبال ما را در یک سطح نگه داشته است.

وي گفت: برخي از مربیان ما به سقف رسیده‌اند که شاید یکی از دلایل آن بی‌انگیزگی آن‌ها باشد. البته مربیاني مانند مجید صالح و عبدالله ویسی بسیار جوان و به صورت جدی به دنبال به روز شدن خودشان در فوتبال هستند.

اين پیشکسوت فوتبال در خوزستان افزود: مربیانی که یک نسل از این مربیان جوان، جلوتر بوده‌اند درجا می‌زنند ضمن این‌که این مربی‌ها فرصت را به مربیان جوان‌تر نمی‌دهند. آن‌ها از لحاظ فنی نیز به سقف رسیده‌اند که در این خصوص می‌توان بسیاری از مربیان‌ را نام برد. ما باید فرصت را به نیروهای جوان که میادین بین‌المللی فوتبال را دیده و از لحاظ تحصیلات در سطح بالا هستند، بدهیم. این مربیان جوان به دنبال به روز شدن خود هستند زیرا به روز شدن آن‌ها یعنی به روز شدن فوتبال‌مان.

وي با بیان این‌که ما نیروهای جوان و فوتبالیست در اختیار داریم، ادامه‌داد: هنگامی که آن‌ها در این سطح فوتبال و کاملا شناخته شده قرار می‌گیرند، درجا می‌زنند و هیج پیشرفتی احساس نمی‌کنند. تیمی مانند پرسپولیس روبه‌روی تیم عربستانی بازی می‌کند و در این جا 70 میلیون نفر ایرانی خیس عرق می‌شوند. پرسپوليس از نظر فنی حرفی برای گفتن ندارد. همچنين استقلال تیمی که مدعی قهرمانی در باشگاه‌های ایران است مقابل سپاهان بازی می کند و باوجود داشتن بهترین نفرات ایران، چهار بار هم از نیمه سپاهان نمی‌تواند رد شود. فاصله بین این دو تیم نباید در اين حد باشد.

بختياري‌زاده عنوان‌کرد: در لیگ امسال بسیار شاهد ضعف مدیران و مربیان بودیم. مهم‌تر از تمام این موارد این است که ما در ایران زندگی می‌کنیم و تاریخ و فرهنگی با قدمت 10 هزار ساله داريم. متاسفانه شرمنده‌ام که این موضوع را می‌گویم؛ ما با ضعف فرهنگی بین مربیان، بازیکنان، کمیته داوران و تماشاگران مواجه و شاهد توهین کردن و احترام نگذاشتن به يكديگر هستیم.

وي افزود: تماشاگر ما بر اثر خطای یک بازیکن و یا اشتباه داور، پنج هزار صندلي ورزشگاه را تخریب و بدترین توهین‌ها را می‌کند این در حالی است که هفته بعد خود این تماشاگر باید از این ورزشگاه استفاده کند. متاسفانه چنین مشکلی در تمام رده‌ها مانند مربی، بازیکن و مدیر باشگاه‌ها نیز وجود دارد. شما می‌بینید که مدیران باشگاه‌هایمان به چه شکلی به هم توهین می‌کنند. هر کسی براي پنهان كردن ضعف خود اين کار را انجام می‌دهد. مدیرانی که فوتبالی و ورزشی نیستند به این گونه عمل می‌کنند. ما مدیری در خوزستان داریم که آن را در راس مهم‌ترین باشگاه فوتبال‌مان قرار داده‌ایم که فقط هشت کلاس سواد دارد با اين وجود چگونه می‌خواهیم زیرمجموعه آن را از نظر فرهنگی توجیه کنیم.

کاپیتان سابق تیم فولاد خوزستان درباره نقاط قوت لیگ یازدهم بیان‌کرد: همه از برنامه‌ریزی قوی لیگ لذت بردیم. از سه چهار هفته قبل، برنامه بازی‌ها را اعلام می‌کردند که این موضوع یعنی به سمت حرفه‌ای رفتن. مطمئن هستم سال آینده از این هم قوی‌تر می‌شود. همچنین هنگامی که استادیوم غدیر اهواز بعد ار 20 سال به دلیل فشار مردم و مسوولان افتتاح می‌شود و مسوولان سیاسی زیر فشار فوتبال مجبور می‌شوند خرج و استادیوم را افتتاح کنند، چنين مواردي از نقاط مثبت لیگ یازدهم می‌شود.

وي درخصوص عملكرد بازیکنان خارجی که در لیگ امسال حاضر بودند، اظهارکرد: ما باید از همه نظر از اصفهانی‌ها الگوبرداری کنیم؛ ساکت بعد از 10 سال استعفا می‌دهد یا استعفایش می‌دهند بدون این‌که این تیم از این موضوع وحشت کند. مدیر فوتبالی به نام علیرضا رحیمی را انتخاب می‌کند که در بدترین شرایط این کشتی به گل نشسته را به سرمنزل مقصود می‌برد و قهرمان می‌کند که تمام ایران قبطه این تیم و مدیریت آن را خوردند. سپاهان هر خرید خارجی کرد بهترین خرید ایران بود زیرا افرادي که اطراف این تیم هستند مانند رحیمی، بصیرت، خورج، کبیریان و حیدری کسانی هستند که در جام تخت جمشید برای سپاهان فوتبال بازی می‌کردند.

بختياري‌زاده افزود: این افراد سپاهان را از پوست، گوشت و استخوان خود می‌دانند و از تمام وجودشان مایه می‌گذارند و حتی یک ریال هم خرج اضافه انجام نداده‌اند و اكنون سپاهان و مردم اصفهان لذت این تيم را مي‌برند اما در سایر استان‌ها به عنوان مثال جلالی از برزیل بازیکن می‌آورد و خود او به عنوان یکی از مدرسان فوتبال ایران این دو بازیکن را که با کلی هزینه آورده است، دو مسابقه هم بازی نمی‌دهد. یا پرسپولیس بازیکنی می‌خرد که من فکر می‌کنم یکی از ضعیف‌ترین بازیکن‌های تاریخ فوتبال لیگ ایران بود. به جز جانواریو و دو بازیکن خارجی دیگر سپاهان، فونیکه‌سی و ادینهو که متاسفانه رفت، دیگر خرید خوبی نداشتیم و 90 درصد بازیکنان خارجی، تیشه به ریشه فوتبال کشور زدند.

وی در پاسخ به این سوال که به نظرتان لیگ امسال توانست پدیده‌ای را معرفی کند؟ گفت: آرش افشین که چند بازی ملی داشت، جماعتی و دو، سه بازیکن صبا، داماش گیلان و تراکتورسازی از پدیده‌های لیگ بودند. همچنین پرسپولیس در بازی پایانی‌اش از یک دفاع راست استفاده کرد که از بسیاری از بازیکن‌های دیگرش بهتر بود. اگر مربی‌ها شجاعت داشته باشند فوتبال ما بسیار پدیده دارد که می‌توانند به فوتبال کشورمان معرفی شوند.

مربی سابق تيم فوتبال نفت مسجدسلیمان درباره تغییرات لیگ یازدهم نسبت به لیگ سال گذشته اظهارکرد: تغییرات لیگ امسال این بود که فوتبال ضعیف‌تری را ارایه دادیم. از آغاز فصل می‌دانستیم که سه تیم استقلال، سپاهان و تراکتورسازی مدعی قهرمانی هستند و می‌دانستیم چه تیم‌هایی سقوط می‌کنند که همین موضوع باعث شد سایر تیم‌ها بدون استرس و بدون این‌که فشاری به خود بیاورند کار خود را انجام دهند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار