اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸
رییس شورای آموزش و پرورش خوزستان هشدار داد:
تمام دستگاه‌ها باید مطالبات آموزش و پرورش را پرداخت کنند.
استاندار خوزستان گفت: دستگاه‌ها و شرکت‌هایی که تا سوم مردادماه اسناد خود را مبنی بر پرداخت مطالبات به آموزش و پرورش ارایه نکنند حساب‌های آن‌ها توقیف و در مرحله بعد، از حساب آن‌ها مبلغ بدهی برداشت خواهد شد.
 
عبدالحسن مقتدایی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که امروز، 16 تیر در سالن استانداری برگزار شد، با اشاره به مطالبات آموزش و پرورش از دستگاه‌ها اجرایی و شرکت‌ها اظهارکرد: تمام دستگاه‌ها باید مطالبات آموزش و پرورش را پرداخت کنند. به شرکت‌ها ابلاغ می‌شود که تا حداکثر تا تاریخ 3 مرداد مستندات خود مبنی بر پرداخت مطالبات آموزش و پرورش را ارایه کنند.

وی با اشاره به احداث مجموعه آموزشی در مجموعه مهرشهر، گفت: اولویت در این منطقه با مردم است، نه مرکز و نه دانشگاه؛ قرار شده که مدرسه و دبیرستان بنا به نیاز مردم در این منطقه احداث شود.
 
مقتدایی بیان کرد: ما می‌توانیم به این مجموعه اعتبار ببخشیم البته اکنون آموزش و پرورش پولی در اختیار ندارد که مدرسه بسازد و همچنین جمعیت قابل توجهی در این منطقه وجود ندارد؛ بنابراین احداث امکانات آموزشی به این منطقه اعتبار می‌دهد.
 
وی با اشاره به این‌که احداث امکانات آموزشی در منطقه مهرشهر به بخش خصوصی واگذار می‌شود، بیان‌کرد: برای ما بهره‌مندی مردم منطقه از امکانات مهم است و این اقدام از سوی دیگر در راستای جذب سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی در استان است.
 
استاندار خوزستان با اشاره به پروژه مهر عنوان‌کرد: موفقیت سال‌گذشته آموزش و پرورش در پروژه مهر ناشی از ابلاغ آن نیست، بلکه ناشی از ابتکارات دوستان در درون استان است. لازم است در اجرای این طرح اقدامات هماهنگ شده با محیط انجام شود؛ نباید به طور مثال در روستای غیزانیه با آن همه استخراج منابع نفت، مدرسه خرابی وجود داشته باشد.
 
همچنین احمد سیاحی، معاون عمرانی استاندار خوزستان در این جلسه با بیان این‌که ایجاد امکانات آموزشی موجب توسعه منطقه مهرشهر می‌شود، گفت: با احداث این مجموعه یک منطقه توسعه یافته در مهرشهر با تمام امکانات آموزشی، بهداشتی و شهری ایجاد می‌شود.
 
وی با اشاره به واگذاری این پروژه به بخش‌خصوصی افزود: اعتقاد قلبی ما این است که بخش خصوصی وارد این پروژه شود؛ همچنین در مزایده شرطی گذاشته شد که باید سرمایه‌گذار مورد تایید آموزش و پرورش باشد و تعهد به عدم تغییر کاربری دهد.
 
از سوی دیگر محمد تقی‌زاده، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در این جلسه با اشاره به پیگیری مطالبات آموزش و پرورش از دستگاه‌های اجرایی، گفت: جلساتی با شرکت‌های بدهکار به آموزش و پرورش برگزار شد و هیچ یک از شرکت‌ها به جز شرکت فولاد، اسناد مبنی بر پرداختی سهم آموزش و پرورش را ارایه نکردند.
 
وی افزود: در منطقه در حال احداث مهرشهر، 18 هزار هکتار زمین در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته که به نظر ما این زمین برای احداث دانشگاه فرهنگیان مناسب‌ترین مکان است زیرا در حال حاضر کلنگ تخریب بر سر دانشگاه فرهنگیان قرار گرفته و نیاز اساسی به ساخت دانشگاه در محل جدید وجود دارد.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا در پایان، اعضای شورای آموزش و پرورش استان با احداث مجموعه آموزشی در منطقه مهرشهر موافقت کردند. همچنین دو لوح تقدیر از سوی وزیر آموزش و پرورش و دبیر شورای آموزش و پرورش استان به استاندار خوزستان اعطا شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار