اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
محمدرضا ایزدی 



همانگونه که نمایندگان انتظار دارند مردم در انتخابات شرکت کرده و به آنان رای دهند ، مردم نیزانتظار دارند نمایندگان پیگیر مطالبات وحق و حقوق آنان باشند و انتظار دارند در این استان زرخیز ، صنعتی ، پهناور و مستعد ، زمینه ی اشتغال چنان بوجود آید که از دیگر استان ها مهاجر پذیر باشیم نه جوانان ما برای اشتغال ، از استان مهاجرت کنند . 

همچنین مردم انتظار دارند نمایندگان در مقابل زیاده خواهی و زیاده طلبی برخی وزرا دردولت ها که نظر سوء به آب کارون که شاهرگ حیاتی استان می باشد قاطعانه ایستاده و نگذارند شرایطی برای استان بوجود آید که شاهد مهاجرت مردم و فرار سرمایه ها از استان باشیم . 

انتظار مردم از نمایندگان پیگیری تامین بهداشت با ایجاد سیستم فاضلاب است در صورتی که سال هاست مردم بابت دفع فاضلاب ملزم به پرداخت مبلغی درقبوض خود هستند ، حال آنکه در بسیاری از خیابان ها آب فاضلاب و فضولات آن که مایه ی انتقال دهها بیماری می باشد از دریچه های فاضلاب به خیابان ها سرازیر شده و سلامتی مردم را به مخاطره انداخته است .

 آیا انتظار مردم از داشتن امنیت و برخورد شدید با سارقین ، کیف قاپ ها و افراد یاقی مسلح که نا امنی رادر استان بوجود می آورند ، انتظار زیادی است ؟ آیا مردم خوزستان با تقدیم بیست و سه هزار شهید و هشت سال زیر گلوله و بمباران دشمن بعثی ، سزاوار داشتن آب شرب سالم نیستند ؟ آیا انتظارمردم از نمایندگان و مسئولین طی 25 سال گذشته چیزی غیر از پیگیری جهت رفع این مشکلات بوده است ؟ وآیا وجود این مشکلات در شان و منزلت جامعه ی اسلامی ما ست ؟

پیگیری نمایندگان وهمت مسئولین درگرو اراده ی قوی ، اتحاد و همدلی و تلاش برای جبران مافات است که می تواند مشکلات انبار شده از سالیان دور تا کنون را برطرف کند . 
ازآنجایی که نمایندگان و مسئولین درراس جامعه هستند و وظیفه نظارت و مدیریت امور را بعهده دارند بنابراین اتفاقاتی همچون فساد مالی موسوم به سیدها ، کلاهبرداری شرکت بازرگانی مفید ، اختلاس سه هزار میلیاردی و فساد های مالی دیگر ، ناشی از عدم توجه ، عدم آگاهی و عدم نظارت دقیق نمایندگان و مدیران برجامعه است .

نماینده مجلس بجز وظیفه ی تقنن و نظارت چه وظیفه ی دیگری دارد ؟ چرا باید این همه سوء استفاده مالی ، کلاهبرداری و اختلاس رخ دهد ؟ پیگیری و نظارت کامل و موشکافانه ی یک نماینده موجب می شود که جلوی فساد مالی و اقتصادی گرفته شود ، از طرفی به رای مردم وفا دار ، حساس و وظیفه شناس باشد و نباید فراموش کنیم که نمایندگی یک قدرت است که نماینده می تواند از اهرم قدرت برای جلو گیری از مفاسد درهر زمینه از آن استفاده کند ضمن اینکه با ایجاد اشتغال بسیاری از ناهنجاری ها ی اجتماعی بوجود نخواهد آمد .

علی رغم تلاش های صورت گرفته طی سال های اخیر ، مشکلات عدیده ای در استان وجود دارد که قابل توجیح نیست و با این همه نعمت خدادادی ، رشد استان رشد قابل قبولی نمی باشد .
 اگر از لحاظ ثروت و زمینه اشتغال ، در استان ما شرایط خوبی فراهم نبود ، انتظارات هم در این حد نبود اما سوء مدیریت برخی مدیران و سوء نظارت وعدم پیگیری برخی نمایندگان ، شرایط نامناسبی را بوجود آورده که در شان مردم استان ما نمی باشد و نباید مشکلات اینگونه مردم را تحت فشار قرار دهد .

بخشی ازاین مشکلات عبارت است از :

 1- جايگاه بسیار بد و تامل برانگیز اشتغال در رتبه کشوری
 2- رابطه معكوس نسبت تسهيلات به سپرده بانك ها كه وجود چنين شرايطى مشكل اشتغال را هرگز حل نخواهد کرد.
 3-  زيركشت  نرفتن نیمی از طرح 550 هزار هكتار اراضى كشاورزى طرح مقام معظم رهبری درخوزستان وایلام ( این طرح که 500 هزارهکتار آن در خوزستان و 50 هزار هکتار آن در ایلام می باشد ، بعللی ازجمله عدم تامین آب مورد نیاز  حدود نیمی از 500 هزار هکتار ، تاکنون به زیر کشت نرفته است )
4- بوى تعفن پسماندهاى كارخانه الكل سازى
5- وجود ريزگردها و هواى آلوده و مشكلات تنفسى ايجاد شده براى بسيارى ازشهروندان 
6- انتقال آب از سرشاخه های كارون
 7- مشکل آب سد گتوند
8– عدم انتقال لشکر92 زرهی ، زندان ها ، کارخانه ی صنایع فولاد ، کارخانه ی لوله سازی و ... به خارج از شهر
امید است با برنامه ریزی اصولی وصحیح ، این مشکلات که سال هاست مردم شریف و نجیب ما را آزار می دهد ، رفع گردد .




نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار