اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان از انعقاد تفاهم‌نامه دوجانبه میان این اداره کل و ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای و بهزیستی خوزستان خبر داد.
 
حمید سیلاوی اظهار کرد: به جهت بالا بردن مهارت و توان شغلی اتباع خارجی مقیم استان خوزستان و ایجاد زمینه اشتغال در استان و همچنین ایجاد زمینه بازگشت داوطلبانه به کشورشان و به کارگیری این آموزش، با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان این اداره کل و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان خوزستان در جهت آموزش اتباع خارجی مقیم استان خوزستان در بیش از 6 حرفه مفید اقدام شده است.
 
وی افزود: از آنجا که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، فرد را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار آماده می‌کند، دراین راستا و با توجه به نیاز بازار داخلی و خارجی، آموزش‌های لازم به اتباع خارجی به طریق مؤثری داده می‌شود تا پس از ترک کشورمان و انتقال به کشور متبوع خودشان بتوانند از این آموزش‌ها استفاده لازم را داشته باشند.
 
سیلاوی بیان کرد: طبق بررسی‌ها و مطالعات صورت گرفته 90 درصد اتباع خارجی مقیم خوزستان در دو بخش کشاورزی و خدمات اشتغال دارند و کمتر در واحدهای صنعتی فعالیت و مشغول هستند بنابراین به تناسب نیاز جامعه هدف، آموزش‌ها نیز به نیازمندها و به تناسب توانایی افراد داده خواهد شد.
 
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خوزستان افزود: تاکنون و طی چند سال گذشته بیش از 1000 نفر از اتباع خارجی دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای را سپری کرده‌اند و هم اکنون در بازار کار استان خوزستان و تعداد زیادی نیز که به کشور خود بازگشته‌اند، در همان حرفه آموزش‌دیده مشغول به کار شده‌اند.
 
وی ادامه داد: تلاش ما بر این است که اتباع خارجی مقیم استان، سربار جامعه و مصرف‌گرا نباشند و علاوه بر ایجاد زمینه‌های شغلی، در تولید استان نیز مثمر ثمر باشند.
 
سیلاوی گفت: همچنین در خصوص رسیدگی به معلولین و مددجویان و بی‌بضاعت اتباع خارجی مقیم استان خوزستان، تفاهم نامه ای با اداره کل بهزیستی در زمینه‌های توانبخشی، ارایه خدمات مشاوره، درمان معلولان، حرفه‌آموزی، بازپروری و سایر خدمات مورد نیاز، منعقد شده است.
 
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان عنوان کرد: در بعضی خانواده های اتباع خارجی مقیم خوزستان همانند سایر افراد جوامع بر اثر عوامل ژنتیکی و یا عدم رعایت مسائل بهداشتی و محیطی، متاسفانه فرزندان معلول و ناتوانی متولد شده‌اند. همچنین سالمندان در بعضی خانواده‌ها وجود دارند که در جهت توان‌بخشی و بازپروری در این برنامه جامع شرکت داده خواهند شد.
 
سیلاوی افزود: در جهت اجرای برنامه تعیین شده، سه مرحله ابتدا آموزش و هدایت آنان، سپس تشخیص معلولیت و تشکیل پرونده برای هر کدام و در نهایت شروع خدمات‌رسانی که شامل ارجاع به پزشکی درمانی، دریافت خدمات توان‌بخشی، کمک توان‌بخشی، کمک هزینه سبد غذایی کودکان و سالمندان معلول و درمان طولانی است، تعیین شده است.
 
وی بیان کرد: تلاش شده تا با بالا بردن آگاهی و دانش اتباع خارجی مقیم استان خوزستان، ضمن ایجاد زمینه مساعد و شرایط لازم یک معیشت سالم، در زمینه‌های تحصیل، بهداشت، آموزش، تولید و سایر مشارکت اجتماعی و فرهنگی، این قشر نیز همانند سایر اتباع ایرانی از امکانات موجود در ایران اسلامی استفاده کنند.
 
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان اظهار کرد: فعالیت‌هایی که موجب خروج اتباع خارجی مجاز مقیم استان خوزستان از فقر و هدایت به سوی خوداتکایی و خودکفایی می‌شود، شامل دوره‌های سوادآموزی، دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، مهارت‌های معیشتی، مهارت‌های زندگی و حضور آنان در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های جهت دار در سطح جامعه محلی خود را شامل است.
 
وی افزود: به منظور ایجاد هماهنگی هرچه بیشتر در سطح منطقه، تعیین و طراحی مهارت‌های شغلی و معیشتی و اجتماعی به دنبال تحلیل بازار کار و روابط اجتماعی، هم در مناطق سکونتگاهی در استان خوزستان و هم در مناطق سکونت اصلی آنان یعنی افغانستان و عراق که بیشترین پناهندگان استان خوزستان از این کشورها است، براساس پیش‌بینی‌ها، تعیین و تبیین شده است.
 
سیلاوی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای پناهنده‌پذیر بیشترین خدمات را به پناهندگان داده است و شرایط ادامه حیات آنان را همانند اتباع ایرانی مهیا کرده است. این امر بنا به تایید مسئولان سازمان‌های بین‌المللی به ویژه کمیساریای عالی در امور پناهندگان سازمان ملل متحد که به ایران و خوزستان سفر کرده‌اند، قابل مشاهده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار