اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای استان خوزستان:
قلاوند به نقش و تعامل این سازمان با سایر دستگاه ها در جهت افزایش مهارت ها نیز اشاره و تصریح کرد: سازمان فنی و حرفه ای درکنار وظایف بنیادین ماموریت هایی نیز برای دانشجویان در حال تحصیل و فارغ التحصیل دارد.
 نشست خبری به مناسبت هفته مهارت و روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای با حضور رحمان قلاوند مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان خوزستان با اصحاب رسانه در محل اداره کل این سازمان برگزار شد.
 
 مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای استان در خصوص وظایف سازمان فنی و حرفه ای اظهار داشت:این سازمان یکی از جوان ترین سازمان های پر مشغله کشوراست که در حال حاضر نیز عضو سازمان wsi می باشد و در سال های اخیر در مسابقات بین المللی حضور پررنگی داشته است.

قلاوند ماموریت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای را شامل چند بخش عنوان کرد و گفت : ماموریت نخست این سازمان آموزش مهارت های لازم جهت ورود به بازار کار برای کارآموزان فاقد شغل است،از سوی دیگر سازمان فنی و حرفه ای وظیفه ارتقاء مهارت شاغلان وآموزش تکنووژی های مدرن در جهت بهره مندی بیشتر کارفرما و کارآموز در محیط کار را برعهده دارد .
 
قلاوند به نقش و تعامل این سازمان با سایر دستگاه ها در جهت افزایش مهارت ها نیز اشاره و تصریح کرد: سازمان فنی و حرفه ای درکنار وظایف بنیادین ماموریت هایی نیز برای دانشجویان در حال تحصیل و فارغ التحصیل دارد زیرا بیشترکسانی که وارد دانشگاه می شوند یا به رشته تحصیلی خود علاقه ندارند و یا از روش های ورود به بازار کار آگاه نیستند .

وی در ادامه افزود: همچنین در کشور ما بر خلاف کشور های پیشرفته تعداد دانش آموختگان کاردانی بسیار کمتر از کارشناسی است و یکی دیگراز وظایف سازمان فنی و حرفه ای اصلاح این الگوی هرم و پرورش نیروی تکنسین از طریق دانشگاه های فنی و حرفه ای استان می باشد از سویی در شورای آموزش و پرورش استان با همکاری تقی زاده مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان سعی در آشنایی دانش آموزان با رشته های سازمان فنی و حرفه ای و جلوگیری از انتخاب نا آگاهانه رشته های نظری داریم.
 
قلاوند در خصوص همکاری با سازمان های دیگراستان نیز بیان کرد:  مهارت های فنی و حرفه ای با همکاری اداره کل زندان های استان خوزستان به زندانیان دربند، کودکان بی سرپرست و زنان سرپرست خانوار با همکاری سازمان بهزیستی استان و همچنین سربازان مستقر در پادگان ها که پس از سپری شدن این دوره وارد بازار کار می شوند آموزش داده می شود.
 
وی در خصوص اقتصاد مقاومتی نیز گفت: تئوری اقتصاد مقاومتی و نام مقام معظم رهبری در کنار بزرگترین نظریه های اقتصادی دنیا در موسسات و دانشگاه های معتبر مطرح شده است. اقتصاد مقاومتی موضوعی متفاوت از سایر مباحث اقتصادی، و در حوزه اقتصاد بین الملل و سیاسی مطرح می شود زیرا اقتصاد سیاسی گفتمان سنتی در حوزه اقتصاد دنیا است.

مقام معظم رهبری استخوان بندی و شالوده تحقق اقتصاد مقاومتی را در تولید ملی و توسعه اشتغال بیان کرده اند و جهت گیری وزیرکار رفاه و تعاون اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی می باشد.

قلاوند افزود: توجه به تولید ملی، افزایش تولید ناخالص داخلی و تولید ناخالص ملی سبب رونق اشتغال و توسعه کشور است که یکی از اهداف سازمان فنی و حرفه ای نیز به عنوان متولی این امرتکمیل پازل اشتغال برای نیروی کارمی باشد که این امر از درون اقتصاد مقاوتی قابل استخراج است.
 
قلاوند به اجرای برنامه های آموزشی مهارتی در صدا و سیمای استان نیز اشاره و تصریح کرد: طبق پیش بینی های انجام شده برنامه های مهارتی سازمان به صورت هفتگی در صدا و سیمای استان پخش خواهد شد،جای خالی چنین برنامه ای در کنار برنامه های متنوع این سازمان بسیار مشهود بود زیرا مشکل اصلی استان خوزستان در حال حاضر مشکل اشتغال است که باید به آن توجه اساسی شود و هدف این برنامه بهبود معیشت شهروندان از طریق تصحیح نحوه زندگی خانواده ها و کاهش هزینه ها می باشد.
 
وی در خصوص آموزش های برون مرزی نیز بیان کرد:  ماموریت های برون مرزی جهت آموزش نیروی انسانی و توسعه خدمات آموزشی در کشورهای هدف به منظور تامین سیاست های راهبردی جمهوری اسلامی ایران در دستور کار سازمان فنی و حرفه ای قرار دارد.
استان خوزستان مسئول میزمهارتی کشورهای عمان، امارات متحده عربی،، قطرو بخشی از کشور عراق و الجزایر است و در کشورهایی مانند لبنان و مصر و اردن نیز جزء میز مهارتی هستیم.
 
قلاوند افزود: ارتباط مطلوبی با خانه صنعت معدن و تجارت کشور عمان بر قرار شده است در جلسه ای در سال جاری با حضور معاون آموزش و مطالعات اقتصادی کشور عمان سخنانی مبنی بر ایجاد غرفه مهارت های استان در این کشور شد که طرف عمانی باید زمینه های ورود را فراهم نماید و دراستان نیز کارگاه آموزشی جهت ارتقاء مهارت بیش از ۶۰ نفر از کارکنان ارشد مکانیک و برق عراق ایجاد شد.
 
وی در خصوص طرح توانمند سازی روستاییان و عشایرنیز اظهار داشت : طبق تبصره ۲۰ از ردیف ۴ قانون بودجه سال ۹۴ تا مبلغ ۱۳هزار میلیارد ریال به منظور تامین مسکن جوانان، روستاییان، عشایر و … اختصاص یافته است که در ذیل این تبصره ۱۰ در صد از این اعتبار جهت توانمند سازی روستاییان، عشایر و ساکنان مناطق محروم به سازمان فنی و حرفه ای داده می شودکه اجرای دقیق این طرح نیازمند شناخت محدودیت های این مناطق می باشد و در حال حاضر این سند برای ۲۱ شهرستان استان مشخص گردیده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار