اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
دستور استاندار بر استفاده از ظرفیت فرهنگی خوزستان
استفاده از نيروهاي درون استان موجب چرخش پول مي​شود. وقتي پول در استان به چرخش در بيايد و از استان خارج نشود مسلما اين پول دست به دست مي​شود.
مشاور استاندار و مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان معتقد است: استفاده از ظرفيت​‌هاي فرهنگي، هنري و مذهبي استان موجب چرخش پول در استان مي‌شود.

 جمال درويش در گفت​وگو با ايسنا با اشاره به صدور بخش‌نامه و دستورالعمل استاندار خوزستان در خصوص استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان خوزستان در برگزاری همایش‌ها، جشنواره‌ها و... اظهار كرد: اين بخشنامه در راستاي سياست حمايت از كالاها، توليدات و خدمات داخلي استان است.

 وی عنوان کرد: يكي از راه​هاي حمايت از توليدكنندگان اين است كه براي توليدات و خدمات بازار مصرف فراهم شود و چه بازار مصرفي مناسب​تر از بازارهاي خود استان؟ ضرب​المثلي هست كه مي​گويد حق همسايه بر گردن همسايه است. يعني كالاهاي توليدي استان در وهله اول بايد در بازارهاي استان توليد و در استان مصرف شوند و بعد به بازار خارج از استان مراجعه شود.

 او تاکید کرد: نبايد كالاهاي توليد خودمان را كنار بگذاريم و از توليدات ديگر استان​‌ها استفاده كنيم، مگر در موارد ضروري. به هر تقدير اين فرهنگ بايد اصلاح شود.

 مشاور استاندار خوزستان همچنین توضيح داد: ما دو نوع كالا داريم؛ كالاهاي مادي و کالاهای فرهنگي که شامل جشنواره​ها، سمينارها، نمايشگاه​ها، فيلم​ها، كتاب​ها و غيره هستند. در استان ما تولیدات فرهنگی به خاطر تنوع اقوام و فرهنگ​هاي مذهبي، قومي و ملي زياد است.

 وی افزود: در واقع هدف اصلی اين است كه در راستاي سياست حمايت از توليدات داخلي استان ما توليدات فرهنگي را نيز تقويت كنیم. اين موضوع شامل هنرمندان، نويسندگان، مجريان برنامه​هاي فرهنگي، اصحاب مطبوعات و هر كسي كه به نوعي در ارتباط با توليدات مذهبي، فكري و فرهنگي است.

 درویش گفت: براي مثال وقتي قرار است جشنواره​اي يا سمیناري را برگزار كنيم بايد عوامل دست​اندركار اين جشنواره را از نيروهاي داخلي استان انتخاب كنيم ولو اين كه امكانات ضعيف​تر باشد. همچنين سازمان​ها،‌ ادارات و شركت‌هاي خصوصي و دولتي كه آگهي​هاي تبليغاتی و رپورتاژ دارند سعي كنند مطبوعات محلي را در اولويت قرار دهند. البته ما نمي​گويم كه ملي فكر نكنند بلکه بحث اصلي تقدم و اولويت دادن است چراكه موجب تقويت و حمايت مي​شود.

 مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان یادآوری کرد: وقتي هنرمندان، مجريان و اصحاب رسانه بنيه قوي پيدا كردند شايد ديگر نيازي به اين مقدار توجه نباشد چون خودشان مي​توانند روي پاي خودشان بایستند. در مجموع بنا بر این است که توليدكنندگان فرهنگي درون استان نسبت به خارج از استان اولویت داشته باشند.

 او با اشاره این که ظرفيت فرهنگی خوبی در استان خوزستان وجود دارد اظهار کرد: هر ساله جشنواره​ها و سمينارهاي زيادي در استان برگزار مي​شود و ما نيروهاي بسيار خوب و توانمندي در استان داريم. به عنوان مثال مجرياني داريم كه حتي در سطح ملي مطرح هستند. نيروهاي كيفي در استان كم نداريم. پس بايد از آن‌ها استفاده شود.

 درويش تاکید کرد: استفاده از نيروهاي درون استان موجب چرخش پول مي​شود. وقتي پول در استان به چرخش در بيايد و از استان خارج نشود مسلما اين پول دست به دست مي​شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار