اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵
بازدید استاندار از کارخانه اکسین لوله کارون
دکتر مقتدایی در تلاش است تا با انجام این بازدید ها، از نزدیک پای درد دل صاحبان صنایع بنشیند
دکتر عبدالحسن مقتدایی استاندارخوزستان, به منظور بررسی مشکلات کارخانجات صنعتی استان خوزستان ,صبح امروز سه شنبه در راس هیاتی, ازکارخانه اکسین لوله کارون  واقع درشهرک صنعتی شماره 3 اهواز  که مدتی است ازحیث تولید وفروش با مشکلاتی مواجه است , بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری خوزستان حاکی است , استاندارخوزستان دراین بازدید که جمعی از مشاورین  ، روسای سازمان های معدن ,تجارت , آب و برق خوزستان ومدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و آب روستایی  وی را همراهی می کردند ازبخش های مختلف این کارخانه که هم اکنون غیرفعال است , بازدید و آخرین وضعیت آن را مورد بررسی قراردادند.

 گفتنی است شرکت اکسین لوله کارون  تولید کننده لوله و اتصالات GPR و محصولات کامپوزیتی تحت لیسانس یک شرکت ایتالیایی است .

بنابه اظهارات رحمان صدرائی فر مدیرعامل شرکت اکسین لوله کارون ،  این شرکت  باحجم سرمایه گذاری حدود 180میلیارد تومان , هم اکنون غیرفعال است  و حدود 500 پرسنل آن بیکارشده اند.

پگفتنی است بنابه دستور استاندارخوزستان , بخشنامه حمایت از خرید کالا و خدمات داخل استان ازسال گذشته به دستگاههای اجرایی  ابلاغ شده است .  براساس این بخشنامه شرکت ها و سازمان های دولتی  موظف شده اند تا کالا و خدمات مورد نیاز خود را ازداخل استان , درشرایطی که درخوزستان  تولید و ازحیث کیفیت ، توان رقابت با محصولات دیگراستان ها برخورداراست , خریداری نمایند.

پسازمان امور اقتصادی و دارایی استان خوزستان  نیز درچارچوب این بخشنامه موظف شده است تا زمینه جذب سرمایه گذار برای تولید کالاهای مشابه ای که هم اکنون درداخل استان تولید نمی شود و دستگاهها ناچاربه خرید از خارج استان هستند را فراهم سازد.

 دکتر مقتدایی  صرفا به صدور این بخشنامه حمایتی  بسنده نکرده است  بلکه درتلاش است تا با انجام این بازدید ها, ازنزدیک پای درد دل صاحبان صنایع ازجمله کارخانه اکسین لوله کارون بنشیند و مشکلات وموانع تولید آنان را مرتفع نماید .

استاندارخوزستان درصدد است  تا ازیک سو  با تعبیه امکانات و رفع موانع تولید ,  شرایط رقابت برابر را برای  صاحبان صنایع داخلی با خارج ازاستان را فراهم سازد و ازسوی دیگر پاسخگوی حجم درخواست های خرید اران  داخلی که درپی محصولات با کیفیت و قیمت مناسب هستند ,باشد .

 بنابراین دکتر مقتدایی عزم خود و مدیران کل استان را جزم کرده است تا بابررسی میدانی مشکلات کارخانجات ,  نسبت به رفع مشکلات و موانع تولید  صنایع داخلی  همت گمارند.

دکتر عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان درحاشیه  بازدید امروز خود از شرکت اکسین لوله کارون واقع درشهرک صنعتی شماره 3 اهواز  درجمع مدیران تاکید کرد که این شرکت خوزستانی  2 کارعمده انجام دهد یکی اینکه  کیفیت محصولات تولیدی خود را درحد استاندارد و مورد نظر خریداران ارتقا بخشد  و دوم قیمت فروش مناسبی ازمحصولات خود ارایه دهد تا بنحوی با انجام یک دوره تولید , توان رقابتی خود را دربازاربازیابد.

استاندارخوزستان  خطاب به مدیران تاکید کرد : درجلسات تخصصی , توصیه های اصلاحی برای رفع مشکلات این کارخانه ارایه دهند تا این کارخانه خوزستانی بتواند سرپا بایستد و مشکل بیکاری حدود 500 پرسنل آن که هم اکنون بیکارشده اند , مرتفع گردد.

 براساس اظهارات رحمان صدرائی فر مدیرعامل شرکت اکسین لوله کارون , این شرکت درسال 91 موفق به اخذ لیساس از شرکت سارپلاست ایتالیا شد و امروز تنها شرکت تولید کننده لوله های GPRدرکشور است که تحت لیسانس اروپا تولید می نماید .  این شرکت با 5 خط ناپیوسته و 1 خط پیوسته قادراست سالانه 90 هزارتن شاخه ازسایز 300 تا 3000 را تولید نماید. 





نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار