اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۵

تقریبا هفت سال پیش در بهمن ماه 1383 تالار بورس اهواز با حضور وزير اقتصاد و دارايى، دبير کل بورس اوراق بهادار تهران و جمعى از مسوولان استانى گشايش يافت. اين تالار سيزدهمين تالار بورس اوراق بهادار کشور بود که افتتاح می شد. در آن زمان براى خريد و نصب تجهيزات اين تالار که در بانک توسعه صادرات اهواز راه اندازى شد سه ميليارد ريال هزينه شد.

به گزارش شوشان ، در آن زمان معاون برنامه ریزی و اداری مالی استانداری خوزستان در مصاحبه با یکی از خبرگزاری ها گفته بود که برای راه اندازی و نصب و خرید تجهیزات مورد نیاز تالار بورس اهواز حدود 3 میلیارد ریال هزینه شده است.

فرامند هاشمی زاده که معاونت برنامه ریزی استانداری را در سال 83 به عهده داشت ضمن اشاره به هزینه بالا برای راه اندازی این بورس گفت که این بورس پشتوانه مطمئنی برای تامین منابع مالی مورد نیاز صنایع و واحدهای تولیدی استان خواهد بود.

اما متاسفانه در کمال تعجب و با وجود هزینه های هنگفت در راه اندازی ، ساختمان بورس اهواز سال هاست که رها شده و هیچ رفت و آمدی در این ساختمان عریض و طویل انجام نمی شود .

نکته جالب توجه در این جاست که اخیرا نماينده بورس مركزي در خوزستان علت تعطيلي بورس خوزستان را نبود يك مكان مناسب براي انجام معاملات در بورس اعلام كرد و گفت: به ‌همين دليل سازمان بورس مركزي اين ساختمان را به كارگزاري بانك توسعه صادرات واگذار كرد.

نيلوفر بحريه درباره نحوه اداره سازمان بورس در استان طي سال‌هاي گذشته، تصريح كرد: قبلاً 5 نفر مسوليت اداره اين مجموعه را بر عهده داشتند كه در اين دو سال به علت نبود جا و فضاي مناسب و كافي، اداره مجموعه به يك نفر به‌عنوان نماينده‌ بورس مركزي در استان، واگذار شد.

وي با بيان اين‌كه در دي‌ماه امسال با حضور وزير اقتصاد و معاون برنامه‌ريزي استانداري خوزستان، مكاني واقع در منطقه كيانپارس اهواز براي مجموعه بورس اختصاص داده شد، افزود: براي انتقال و شروع به كار بورس منطقه‌ايي اهواز منتظر ابلاغيه و دستور از سازمان مركزي بورس در تهران هستيم كه گويا دفتر مركزي رغبت لازم براي دوباره برپا كردن بورس منطقه‌ايي در اهواز را ندارد !

بحريه با بيان اين كه تالار بورس اهواز در حال حاضر با چهار كارگزاي فعاليت مي‌كند، ‌خاطرنشان كرد: اين چهار كارگزار شامل كارگزار بانك كشاورزي، بانك صنعت و معدن، امين سهم و بانك توسعه صادرات هستند ‌كه با نظارت نماينده بورس مركزي در اهواز نسبت به فروش و عرضه سهام اقدام مي‌كنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار