شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱
روزنامه نورخوزستان در ستون راوی گفت نوشت:

اين چه اپيدمي و مرضي است كه در مملكت هر حركتي كه براي بهتر شدن اوضاع و احوال و فضاي كاري صورت مي گيرد، تعمداً به آن انگ جناحي مي زنند تا هر گونه توان و كارايي را با حربه تفرقه از آن سلب كنند؟ چرا به يك كار صنفي مثل خانه مطبوعات كه هدفي جز تامين يا لااقل بهتر شدن مسايل رفاهي قشر زحمتكش رسانه در استان را ندارد، رنگ سياسي مي دهند؟در حالي كه هيئت مديره جديد براي اصلاحات مي آيند اما نه اصلاحات از جنس هواداري يا گرايش به يك حزب و يك تفكر سياسي.

آري هدف اينست كه براي اهالي مطبوعات يا رسانه در استان پايگاه و پشتيباني به منظور انجام يك سري كارهاي صددرصد رفاهي و صنفي ايجاد شود. پايگاهي كه با تشكيل صندوق هاي قرض الحسنه يك نيروي رسانه تنگ دست ناگزير به دراز كردن دستش به غير خانواده صنفي خود نشود تا مديون غير نگردد و به استقلال و آزادگي او خدشه وارد نشود. آيا در گذشته چنين حركتي شده؟ آيا سابقه داشته خانواده هاي اهالي رسانه استان از ديگر برنامه هاي رفاهي كه جاي طرح آنها در اين مقاله نيست برخوردار شده باشند؟ 

چرا حالا كه قرار است چنين رويه اي در پيش گرفته شود برخي مي خواهند سنگ اندازي كنند و عده اي هم جانبداري ناآگاهانه مي نمايند؟

جان كلام اينكه ما معتقديم بايد فضاي كاري بچه ها و اهالي رسانه استان تلطيف شود و چند دستگي ها تبديل به وحدت و همسويي گردد. ما منكر زحمات همكاران براي شكل گرفتن خانه مطبوعات استان نيستيم.اين را حتي مي توان از ظاهرشان ديد كه ظرف مدتي كوتاه به اندازه يك عمر شكسته شده اند، برعكس دلمان مي سوزد كه اين همه دلسوزي و حركت، آلوده دسته بندي ها شود و به نام اهالي رسانه، اما به كام برخي غير حرفه اي هاي رسانه باشد.

همكاران عزيز بدانند كه در فضايي سالم و آرام مي توانيم حرفهاي خود را بزنيم و عقايد و سلايق و ايده هايمان را مطرح كنيم و با يكديگر بحث هاي سازنده كارشناسي داشته باشيم و براي مشكلات و احياناً اختلافات راه حل پيدا كنيم. اگر اراده ما بر اين قرار گيرد مي توانيم فعالترين خانه مطبوعات كشور را داشته باشيم چون كساني كه به ميدان مي آيند از چنان پشتوانه اي برخوردارند كه قادرند بدون چشمداشت به اعتبارات دولتي، از عهده هزينه ها و مسايل مادي خانه مطبوعات برآيند كما اينكه مشاهده شد آقاي حلالي در گزارش خود يادآور گرديد كه خودش مادر خرج بود و تا حالا ارشاد حتي اعتباراتي را كه متعهد به پرداخت آن ها بوده نداده است. 

و لذا اعتقاد داريم اگر ما هم در صنف و خانه خود مدعي تحقق شعار همدلي و همزباني با دولت و مردم هستيم، بايد مجري صديق اين شعار در عمل باشيم و براي نزديك شدن دلهايمان، از هيچ تلاشي مضايقه نكنيم. اگر اشكالات قانوني هم در كار است مي توان از مجراي اصلي آن اقدام شود، آن هم با متانت و بدون راه رفتن روي اعصاب يكديگر.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار