شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۱۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹
 دکتر عبدالحسن مقتدایی صبح امروز سه شنبه با حضورامام جمعه این شهرستان و فرماندهان انتظامی و مرزی همچنین  مدیران کل بندری و گمرگ رسما ثبت  مشخصات و فعالیت  بندرسجافی هندیجان درسامانه گمرگات کشور را رونمایی کرد و آن را هدیه ای برای مردم این منطقه اعلام نمود.

استاندار خوزستان درنشست شورای اداری درمحل فرمانداری هندیجان اظهارداشت : هدیه نخست ما به مردم این منطقه شهرستان شدن هندیجان است که این اتفاق میمون درزمان استانداری قبلی بنده درخوزستان اتفاق افتاد .

   دکترمقتدایی گفت : کمرگ سجافی در سامانه گمرکات کشور ثبت شده است تا صادرکنندگان و وارد کنندگان به راحتی بتوانند به صورت مجاز صادرات و واردات کالا را انجام دهند.

وی افزود: با ثبت این کمرگ در سامانه گمرکات کشور دست دلالان اجناس در این بندر برچیده می‌شود و همچنین از تردد شناورهای غیر مجاز و قاچاق کالا در این بنادر جلوگیری می‌شود.

نماینده عالی دولت دراستان خوزستان افزود: هندیجان ظرفیت‌های بالایی در مباحث اقتصادی دارد اما عدم استفاده از این ظرفیت‌ها موجب شده است که اقتصاد هندیجان از رونق بیفتد.

 مقتدایی تصریح کرد: هدف از ثبت کمرگ سجافی هندیجان در سامانه گمرکات کشور این است که هر جنسی که وارد می‌شود در بازارها و انبارهای این شهرستان رسوب گذاری اقتصادی داشته باشد و موجب اشتغالزایی در شهرستان شود.

وی با اشاره به احیای اقتصاد زندگی مرزنشینان عنوان کرد: مرزنشینان سربازانی هستند که با نداشته‌هایشان از این سرزمین دفاع کرده‌اند و قطعا اگر به رفاه آن‌ها توجه شود و در رفاه باشند، بسیار بهتر می‌توانند ار مرزهای کشور خود پاسداری کنند.

 استاندار خوزستان گفت: وقتی نفعی از مزیت‌های شهر به مردم بومی آن منطقه نرسد، این وضعیت شکلی از استثمار است و باید به این مساله رسیدگی شود.

 وی بیان کرد: افرادی در هندیجان هستند که اقتصاد این شهر را فلج کرده‌اند و بسیاری از لنج‌ها و مردم را به استثمار خود در آورده‌اند و هندیجان را پلی برای رونق بازارهای شیراز و تهران کرده‌اند.
مقتدایی خاطرنشان کرد: در هندیجان باید بنکداری، بازار و بازارچه‌های مرزی احداث شود تا تمام فعالیت‌های اقتصادی که در این بندر اتفاق می‌افتد رسوب گذاری اقتصادی در شهرستان داشته باشند و به اقتصاد شهرستان کمک کند.

 استاندار خوزستان تصریح کرد: با توجه به حجم کشتی‌هایی که در اسکله این منطقه پهلو می‌گیرند باید به دنبال توسعه این اسکله‌ها بود و همچنین باید مراقب باشیم که در آینده با کمبود امکانات زیر ساختی مانند اسکله، هتل، مراکز تفریحی و... مواجه نشویم.

 در جریان سفر استاندار خوزستان به شهرستان هندیجان مجوز راه اندازی سه شرکت آبزی پروری از سوی شیلات این شهرستان صادر شد
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
کارمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
comment
0
1
comment درود براستانداردلسوز ، فهیم ، مدبر ، فرهیخته و متعهدخوزستان
امیدواریم خداوند به وی سلامت و توفیق روزافزون عنایت فرماید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار