اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۲۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
شهردار اهواز در جلسه شورای شهر مطرح کرد
سیدخلف موسوی افزود: این لوایح شامل تعریض خیابان ها، تاسیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، ارزشگذاری خطوط تاکسیرانی، خرید اتوبوس، اصلاحیه بودجه، لوایح کسب درآمد و مشارکت در پروژه های عمرانی است.
 شورای اسلامی شهر اهواز درخواست کمک یک میلیارد ریالی به تیم فوتبال استقلال اهواز را تصویب نکرد.

به گزارش ایرنا شورای اسلامی شهر اهواز در نود و هشتمین جلسه علنی خود، لایحه مساعدت به باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال اهواز را به مبلغ یک میلیارد ریال بررسی کرد اما این لایحه رای اکثریت اعضا را به دست نیاورد و تصویب نشد.

رییس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر اهواز در این جلسه از اعضای شورای اسلامی شهر اهواز درخواست کرد که برای حمایت از سرمایه گذار بخش خصوصی این کمک مالی را تصویب کنند.

هدایت ممبینی افزود: درخواست مساعدت باشگاه استقلال اهواز 18 آبان 93 به شورای اسلامی شهر داده شده که در آن زمان این باشگاه در لیک دسته یک فوتبال کشور حضور داشت و بخش خصوصی با مشکل مالی مواجه بود.

وی اضافه کرد: بعد از صعود تیم فولاد نوین به لیگ برتر اکنون این تیم به استقلال اهواز واگذار شده است.

ممبینی اظهار کرد: هم اکنون بیش از 100 نفر از جوانان بومی در چهار رده سنی در این تیم بازی می کنند و بخش خصوصی که غیربومی است سالانه بیش از 100 میلیارد ریال صرف تیم داری می کنند و مساعدت شورای شهر اهواز می تواند مایه دلگرمی این تیم شود.

*158 لایحه بررسی نشده

شهردار اهواز نیز در این جلسه گفت: 158 لایحه پیشنهادی شهرداری هنوز بررسی نشده که بسیاری از آنها برای امور شهرداری حیاتی است.

سیدخلف موسوی افزود: این لوایح شامل تعریض خیابان ها، تاسیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، ارزشگذاری خطوط تاکسیرانی، خرید اتوبوس، اصلاحیه بودجه، لوایح کسب درآمد و مشارکت در پروژه های عمرانی است.

وی بودجه نقدی شهرداری در سال جاری را 715 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: وصولی چهار ماهه امسال 155 میلیارد تومان بوده که 11 درصد نسبت به پارسال افزایش داشته اما نسبت به برنامه ریزی ها عقب ماندگی دارد.

موسوی تاکید کرد: شورای شهر باید در تحقق این بودجه به شهرداری کمک کند زیرا شهرداری به تنهایی قادر به تحقق آن نیست.

وی از اختصاص یک میلیارد تومان برای مطالعات طرح جامع فضای سبز در بودجه امسال شهرداری خبر داد و افزود: این طرح شناخت وضع موجود و بازنگری در وضعیت فضای سبز فعلی را در برخواهد داشت.

موسوی با بیان اینکه در گذشته 70 درصد از فضای سبز اهواز به وسیله آب تصفیه شده شهری آبیاری می شد اظهار کرد: هم اکنون 32 درصد فضای سبز به وسیله آب خام، 40 درصد به وسیله تانکر و 28 درصد نیز به وسیله آب شرب شهری آبیاری می شود.

وی در ادامه با اشاره به تعطیلی کشتارگاه سنتی گفت: طی تبدیل فرآیند کشتار دام از سنتی به صنعتی 180 نفر کارگر کشتارگاه سنتی بیکار شده اند که تعدادی از آنها جذب واحد فضای سبز شهرداری شده اند.

موسوی تاکید کرد: 22 نفر از سلاخان نیز باقی مانده اند که معاونت خدمات شهری مشکل آنها را حل می کند.

*چالش در مناقصه پیمانکار 
در این نشست همچنین لایحه تایید مناقصه تعیین پیمانکار پیشگیری و مقابله با تخلفات شهری نیز با قید دو فوریت تقدیم شورای اسلامی شهر شد که با رای اکثریت وارد دستور کار شد.

شهردار اهواز در این باره گفت: بخش مقابله با تخلفات شهری 400 نفر پرسنل دارد که با توجه به اتمام قرارداد پیمانکار با شهرداری و تعیین پیمانکار جدید احتمال تاخیر در پرداخت حقوق آنها وجود دارد، این در حالیست که قرارداد تا مهر ماه تمدید شده است.

وی تاکید کرد: تمام فرآیندهای قانونی این مناقصه با حضور نمایندگان شورای شهر و اداره کل بازرسی استان طی و پیمانکار جدید تعیین شده است. 

موسوی با انتقاد از عملکرد پیمانکار سابق واحد رسیدگی به تخلفات شهری شهرداری، اظهار کرد: بسیار از ساخت و سازهای قانونی، تصرفات و غائله هایی که بوجود آمده نتیجه ضعف پیمانکار بوده است.

ورناصری پیمانکار پیشگیری و مقابله با تخلفات شهرداری اهواز نیز در این جلسه با اعتراض به لایحه شهرداری مبنی بر تایید مناقصه گفت: روال قانونی این مناقصه طی نشده و تخلفاتی در رد مدارک من اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه حدود چهار سال پیمانکار شهرداری اهواز بودم افزود: قراردادهای گذشته شهرداری با من تحمیلی بوده و برای دریافت مطالبات خود ناچار به تمدید قرارداد هستم.

حجت الاسلام کاظم سواری عضو شورای اسلامی شهر اهواز همچنین در ادامه این جلسه، آهنگ موهن 'عرب کش' که اخیرا توسط یک خواننده رپ زیرزمینی در اینترنت منتشر شده را محکوم کرد و پیگیری جدی این مساله از طریق مراجع ذیربط را خواستار شد.

نود و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز بعد از یک ماه تعطیلی این شورا و با غیبت حجت مظفری و جمشید سلحشور تشکیل شد.

در این نشست لایحه فروش قطعه زمین الحاقی یک پلاک در منطقه گلستان خیابان نصرت و لایحه مساعدت به باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال اهواز به تصویب نرسید.

مساعدت سه میلیون تومانی به کانون فرهنگی مسجد سیدعلی دزفولی در این نشست مصوب شد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
مهدوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
comment
0
0
comment ...بعد از تعطیلات چه ایرادی داره روزانه نیم ساعت یا یکساعت بیشتر برسر کار مانده وبه بررسی مشکلات شهر برسند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار