شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
جایزه ی دوم نویسندگی متن، لوح تقدیر و مبلغ سه میلیون ریال جایزه نقدی به زینت برزنده پور برای نمایش "تقصیر کیه، ما یا اونا" از آبادان و جایزه ی اول نویسندگی متن، تندیس جشنواره، دیپلم و مبلغ چهار میلیون ریال به وحید فقیهی برای طرح و ایده ی نمایش "فلس های سرخ آب" از اهواز تقدیم شد.
شوشان- سپیده اسکندری

آیین پایانی هفتمین جشنواره تاتر خیابانی استان خوزستان برگزار گردید و طی مراسمی برگزیدگان این دوره از جشنواره معرفی و تجلیل شدند.

در اختتامیه این مراسم استاندار مقتدایی ضمن اشاره به اهمیت دو مقوله ی ورزش و هنر در جامعه گفت: نسل قدیم شاید نتواند در رساندن پیام های هنری ای که می تواند جامعه را متحول کند به راحتی با جوانان ارتباط برقرار کند لذا باید هنر و ورزش در سطح ملی را در راس کار داشته باشیم.

مقتدایی در ادامه افزود: همان طور که در ورزش بحث استعداد یابی و ورزش از زمان کودکی وجود دارد، برای هنر نیز باید به همین شکل عمل کنیم و به سراغ شهرستان ها و مردم برویم.

 بحث هزینه، تنظیم اوقات و عوامل دیگر وجود دارد که شاید اجازه ی شرکت فعال و حضور مردم در هنر تاتر شود لذا باید به سراغ جامعه رفت. وقتی به سراغ جامعه می روی، علاوه بر عرضه ی هنر و قابلیت های هنرمندان موجود، زمینه ی کشف استعدادها نیز باید وجود داشته باشد؛ که ره آورد چنین اقداماتی کشور استعدادها در شهرستان هاست.

وی در پایان ضمن تشکر از اداره کل ارشاد اسلامی و شهرداری اهواز، همایون قنواتی و محمد مالی، عزم جزم جامعه ی هنری را ستود و نسبت به تداوم حضور تاتر در جامعه اظهار امیدواری کرد.

همایون قنواتی، مدیر کل اداره ارشاد استان خوزستان در اختتامیه هفتمین جشنواره تاتر خیابانی استان خوزستان ضمن تشکر از مسئولانی که کمک کردند تا چنین اتفاقی خوبی در حوزه ی فرهنگ شهری صورت بگیرد بیان داشت: چنین اتفاقی نشان داد هنرمندان در حوزه های مختلف هنری و فرهنگی با تولید اثر هنری می توانند تاثیرات بسیار خوبی را در جامعه ایجاد کنند.

وی افزود: تاتر خیابانی تاتری است که با کمترین امکانات و با تکیه بر توانایی های بازیگری ارتباط بسیار خوبی را با مخاطبینی برقرار می کند که کمتر فرصت می کنند در سالن ها و محل های رسمی اجرای تاتر حضور پیدا کنند و این می تواند زمینه ساز روحیه ی نشاط و ارتباط هر چه بیشتر آن ها با حوزه های هنری و فرهنگی باشد.

مدیر کل ارشاد اسلامی استان خوزستان در ادامه ضمن اشاره به اثر بخشی مثبت این حرکت در جامعه اظهار داشت: این جشنواره با کمک و زحمات هنرمندان و مسئولان در جای جای اهواز و باغملک توانسته مفاهیم اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی و دینی را به نحو بسیار هنرمندانه و استادانه ای در اختیار مردم قرار دهد.

همایون قنوانی اضافه کرد:در این جشنواره تاتر در دل مردم اتفاق افتاد، این یک ره آورد بسیار با اهمیتی است که امسال شاهد آن بودیم و امیدواریم این کار بسیار ارزنده مبنای توجه بیشتری از سوی مدیران مختلف در حوزه های شهری و اجتماعی و فرهنگی برای تقویت و حمایت هر چه بیشتر حوزه ی تاتر باشد و این موضوع توانسته باشد تاثیری را که هنر می تواند در زندگی افراد بگذارد به خوبی بنمایاند و از این طریق هم رابطه ما با حوزه های هنری، تاتر و نمایش تقویت شود و هم بخش بسیار مهمی از مسایل متنوع خود را از طرق حوزه تاتر آموزش و گسترش بدهیم و امیدوارم روز به روز بر رونق عرصه ی تاتر در استان افزوده شود.

علی بناییان دبیر جشنواره تاتر خیابانی در اختتامیه ی هفتمین جشنواره تاتر خیابانی استان خوزستان ضمن تشکر از دست اندکاران این جشنواره به گزارش عملکرد دبیرخانه پرداخت و گفت: در این دوره از جشنواره 68 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که آقایان آرش سهرابی، علی قابشی و حسین ذولفقاری 37 اثر را به بخش بازبینی معرفی کردند. پس از آن عادل کروشاوی، مهدی درویش و آرش ساربان 11 اثر را به دبیرخانه معرفی کردند که 10 اثر برای شرکت در بخش مسابقه و یک اثر برای شرکت در بخش ویژه انتخاب شدند.

بناییان در ادامه گفت: در این جشنواره 44 اجرا در سطح شهر اهواز ارئه شد و هم چنین داوری بخش مسابقه در تالار آفتاب صورت گرفت.

وی در پایان از مهندس قنواتی، چنانی، ارزانی بیرگانی فرماندار خوزستان،  سید خلف موسوی شهردار اهواز و امیر آهن جان معاون امور اجتماعی شهر اهواز و نیز شرکت توسعه نیشکر، دانشگاه شهید چمران و سازمان آب و برق تشکر کرد.

مجموع آثار شرکت کننده در این دوره 68 اثر بود که 37 اثر تایید و 11 اثر به‌بخش رقابتی این جشنواره معرفی شدند.

به گزارش شوشان، هیئت داوران هفتمین هفدهمین جشنواره تاتر خیابانی استان خوزستان برگزیدگان این دوره را معرفی کرد. 

برگزیدگان این دوره از جشنواره عبارتند از: 
لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون ریال برای طراحی فضا به بهنام کاوه برای نمایش آدامس با طعم صندلی از آبادان اهدا شد.

همچنین دیپلم افتخار و تندیس جشنواره و سه میلیون ریال برای طراحی فضا به وحید فقیهی برای نمایش فلس های سرخ آب اهدا شد.

بازیگری سوم زن و لوح تقدیر و دو میلیون ریال به مریم طرفی برای بازی در نمایش "میراث من" از سوسنگرد، بازیگری دوم زن و لوح تقدیر و مبلغ سه میلیون ریال به آمنه پور حسینی برای نمایش "کمی بازی کمی زندگی" از خرمشهر و بازیگری اول زن، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره و چهار میلیون ریال جایزه ی نقدی به مرضیه جمال پور برای نمایش يك سبد عشق مدل 94" از مسجد سلیمان تقدیم شد.

در بخش بازیگری مرد با تقدیم لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون ریال از دو بازیگر کودک شهاب حدادی "کمی بازی کمی زندگی" از خرمشهر و محمد محدی حاتمی "همیشه راهی وجود داره" از ایذه تقدیر شد.

همچنین با اهدای  لوح تقدیر و یک میلیون ریال  از بازی کوروش کرم پور بابادی از مسجدسلیمان و بهزاد آذر بنیاد و مهدی محمودی برای نمایش "همیشه راهی هست" از ایذه تقدیر شد.

بازیگری سوم مرد، لوح تقدیر و دو میلیون ریال به طور مشترک به سینا سوری برای نمایش "فلس های سرخ آب" از اهواز و بهنام کاوه برای نمایش "آدامس با طعم صندلی" از آبادان، بازیگری دوم مرد و لوح تقدیر و سه میلیون ریال جایزه نقدی به وحید فقیهی برای نمایش "فلس های سرخ آب" از اهواز و بازیگری اول مرد، تندیس جشنواره، دیپلم جشنواره و مبلغ چهار میلیون ریال به احمد مسافری برای بازی در "نمایش تقصیر کیه ما یا اونا" از آبادان تقدیم شد.

هم چنین در بخش نویسندگی متن، رتبه سوم، لوح تقدیر و مبلغ دو میلیون ریال به رضا زمان زاده به خاطر طرح و ایده ی همیشه یه راهی وجود دارد از ایذه اهدا شد.

جایزه ی دوم نویسندگی متن، لوح تقدیر و مبلغ سه میلیون ریال جایزه نقدی به زینت برزنده پور برای نمایش "تقصیر کیه، ما یا اونا" از آبادان و جایزه ی اول نویسندگی متن، تندیس جشنواره، دیپلم و مبلغ چهار میلیون ریال به وحید فقیهی برای طرح و ایده ی نمایش "فلس های سرخ آب" از اهواز تقدیم شد.

در بخش کارگردانی با اهدای لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون ریال از طاهره سید کرمی کارگردان یک سبد عشق مدل 94 از مسجدسلیمان تقدیر شد.

جایزه ی سوم کارگردانی، لوح تقدیر و مبلغ دو میلیون ریال به رضا زمان زاده برای نمایش "همیشه راهی وجود داره" از ایذه، جیازه ی دوم کارگردانی، لوح تقدیر و مبلغ سه میلیون ریال به زینت برزنده پور کارگردان نمایش "تقصیر کیه، ما یا اونا" از خرمشهر و جایزه ی اول کارگردانی، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ چهار میلیون ریال به وحید فقیهی برای نمایش "فلس های سرخ آب" از اهواز اهدا شد.

نمایش های فلس های سرخ آب از اهواز و تقصیر کیه، اونا یا ما از آبادان برای راهیابی به جشنواره  خیابانی بین المللی مریوان معرفی شدند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار