شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۳۶۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
امام جمعه موقت اهواز:
آیت اله حیدری با انتقاد از برداشت از آب​ های خوزستان برای مصارف صنعتی و کشاورزی از دولت خواست این مشکل را از سر راه مردم خوزستان بردارد.
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به مشکلاتی که کم ​آبی برای کشاورزان و دامداران خوستانی به وجود آورده است، یکی از عوامل کم ​آبی را سوﺀتدبیر و برداشت از سرشاخه ​های آب​ های خوزستان برای مصارف صنعتی و کشاورزی عنوان کرد و از دولت خواست این مشکل را از سر راه مردم خوزستان بردارد.
 
به گزارش ايسنا، آیت‌الله محسن حیدری در خطبه‌های نماز جمعه امروز، 13 شهریور پس از تأکید و توصیه به رعایت تقوای الهی درباره روز 25 ذی​القعده که به روز دحوالارض معروف است، عنوان​كرد: کعبه پیش از حضرت آدم وجود داشت و پس از طوفان نوح(ع)، حضرت ابراهیم(ع) پس از هجرت به مکه مأمور به ساختن دوباره آن شد. دعاهایی به مناسبت روز دحو الارض نقل شده و برای روزه این روز فضیلت بسیاری وارد شده است.
 
وی نمازگزاران را به انجام اعمال این روز توصیه و خاطرنشان​کرد: امیدوارم مؤمنان این برنامه​های عبادی را انجام دهند و روح خود را با این دعاها و مناجات و نمازها صیقل دهند و قلب خود را نورانیت بخشند.
 
آیت‌الله حیدری در ادامه ضمن تأکید بر رعایت تقوای الهی و اجتناب از گناه و امور شبهه‌ناک افزود: ورع بالاتر از تقوی است؛ در ورع، نه تنها انسان از گناهان، بلکه از امور شبهه​ناک نیز باز مي​دارد؛ چون امور شبهه​ناک مانند لغزش‌گاه است و با انجام آن​ها انسان در معرض لغزش قرار می‌گیرد. از این رو خود و همگان را به ورع توصیه می‌کنم.
 
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این​که باید برای رعایت تقوی و ورع از خداوند یاری بخواهیم، گفت: انسان بسیار ضعیف است و اگر خدا به او کمک نکند به جایی نمی‌رسد؛ چنانکه پیامبر اسلام(ص) فرمودند: «رب لاتکلنی الی نفسی طرفه عینا ابدا» همیشه باید از خدا بخواهیم دستمان را بگیرد و ما را از منجلاب غفلت نجات دهد.
 
وی در ادامه سخنان خود به تقویم هفته آینده پرداخت و گفت: روز 13 شهریور روز تعاون است. یکی از پایه‌های اقتصادی نظام جمهوری اسلامی، تعاون است و اکنون که اقتصاد مقاومتی مطرح است، تعاون از ارکان جدی آن است. کسانی که می‌خواهند در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت کنند، باید به امر تعاون روی بیاورند و مسئولان این راه را به روی مردم باز کنند.
 
امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: تا مردم در امر اقتصاد ورود جدی نداشته باشند، امکان شکل​گیری اقتصاد مقاومتی نیست. دولت باید حمایت کند و مردم خود متولی و متصدی آن باشند. مردم ما دارای استعداد و همت فراوان هستند و اگر موانع از پیش روی آن​ها برداشته شود، کارهایی معجزه آسا می‌کنند.
 
آیت‌الله حیدری در بخش دیگری از سخنان خود از اجلاسیه هجدهم مجلس خبرگان رهبری گزارشی ارائه کرد و با اشاره به مطرح كردن مشکلات کشاورزان و دامداران خوزستان در حضور رئیس مجلس خبرگان در این اجلاسیه، خاطرنشان کرد: در این اجلاسیه مطرح کردم که مردم بر اثر کم​آبی نتوانستند کشاورزی کنند و بر اثر شور بودن آب در برخی نقاط، احشام و دام‌ها در معرض هلاکت قرار گرفتند. در نتیجه مردم کشاورز و دامدار در اثر این شرایط مجبورند مشاغل خود را ترک كنند و به شهرها و حاشیه​نشینی روی بیاورند که همه می‌دانیم حاشیه​نشینی چه مشکلاتی را برای جامعه به وجود می‌آورد از باب این​که این افراد مجبور هستند به مشاغل کاذب روی بیاورند.
 
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: کم​آبی در اثر دو عامل است که یکی خشکسالی است و آن منحصر به خوزستان نیست و همه کشور را شامل می​شود و عامل دوم کم​آبی خوزستان، سوء تدبیری است که در این زمینه صورت گرفته است؛ در سال‌های اخیر از سرشاخه‌های رودخانه​های خوزستان برای استان‌های دیگر برداشت شده؛ آن هم نه فقط برای آب شرب؛ بلکه برای مصارف صنعتی، کشاورزی و پرورش ماهی. این کار، بی‌عدالتی و بی‌قانونی است؛ چراکه شورای آب کشور این موضوع را به تصویب رسانده است که برداشت آب از سرشاخه‌های رودخانه​هاي خوزستان جز برای شرب ممنوع است.
 
امام جمعه موقت اهواز خاطرنشان کرد: از دولت می‌خواهیم جلوی این بی​عدالتی را بگیرد تا مردم استان با این مشکلات مواجه نشوند. این موضوع مکتوب و به امضای چند نماینده مجلس خبرگان رسید. در روز دیدار با مقام معظم رهبری، به همراه یکی از نمایندگان مجلس خبرگان خدمت رئیس جمهور رسیدیم و این مشکل را مطرح کردیم و گفتیم که آب برداشت شده از سرشاخه‌های آب خوزستان برای مصارف کشاورزی و صنعتی است و شما گفته بودید تنها برای شرب این کار جایز است و کشاورزی و دامداری خوزستان بر اثر این بی​عدالتی رو به تعطیل شدن است كه رييس​جمهور گفت اين مسأله را پیگری می‌کند. امیدواریم رئیس ​جمهور، وزارت نیرو و کشاورزی همت کنند و این مشکل را از سر راه مردم خوزستان بردارند.
 
آیت‌الله حیدری در ادامه با بیان این​که مهم​ترین ره​آورد این اجلاسیه، دیدار با مقام معظم رهبری و فرمایشات حکیمانه ایشان بود، گفت: ایشان در چند محور فرمایشات خود را بیان کردند که محور اول در باب اهمیت مجلس خبرگان رهبری بود. ایشان این مجلس را یک مجلس استثنایی خواندند که دو خصوصیت ویژه مردمی بودن و انتخاب به موقع رهبری را دارد و مایه آرامش دل​های مؤمنین است.
 
وی ادامه داد: ایشان به نمایندگان مجلس خبرگان و صاحب نظران سیاسی، دینی و اجتماعی به استقلال فکری در مقابل اجانب توصیه و اظهار کردند آزادی حقیقی همان استقلال فکری است. ما منظومه فکری مستقلی داریم که همان تعالیم اسلامی و راهنمایی‌های امام امت است. بنابراین نباید اجازه دهیم نظام سلطه، افکار کلیشه‌ای خود بر ما تحمیل کند.
 
آیت‌الله حیدری اظهار کرد: دیگر محور سخنان ایشان موضوع برجام بود که توصیه کردند، مجلس و نمایندگان ملت از این موضوع برکنار نباشند و نیز در این زمینه اظهارنظر کنند. همچنین درباره اقتصاد مقاومتی، دولت و ملت را به جدی گرفتن این مسأله دعوت و اظهار کردند که اقتصاد مقاومتی به پول‌هایی که قرار است آزاد شوند، ربطی ندارد.
 
امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: مقام معظم رهبری به مردم این اطمینان را دادند که انقلاب اسلامی در راستای آرمان‌های الهی در حرکت است و توقف نخواهد کرد.
 
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان سخنان خود یاد شهید احمد حیاری و دیگر شهدای مدافع حرم را گرامی داشت.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
محمد علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
comment
0
1
comment انتقال حق ابه تاریخی مردم خوزستان به سایر استانها نه تنها ظلم اشکار که دهن کجی بزرگ به مردم خوزستان به شمار میرود و به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست...
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
comment
0
1
comment از دولت راستگویان انتظار بیشتری داشتیم.
comment
لر اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
comment
0
1
comment موضوع انتقال آب از سرشاخه های کارون و دز را در کمیسیون اصل 90 و تحقیق و تفحص مجلس یا سازمان بازرسی کشور مطرح و پیگیری کنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار