شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۴۹۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
رئیس شورای شهر اهواز در یک گفتگوی تفضیلی تمام اتفاقات، حواشی و فعالیت‌های یک سال اخیر شورای شهر اهواز را تشریح کرد.
 رئیس شورای شهر اهواز در یک گفتگوی تفضیلی تمام اتفاقات، حواشی و فعالیت‌های یک سال اخیر شورای شهر اهواز را تشریح کرد.

قربانعلی سعادت نیا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: زمانی که شورای شهر اهواز را در سال گذشته تحویل گرفتیم، یک وضعیت خاصی بر فضای شورا حاکم بود؛ یعنی جریانی در شورا به تقابل رسیده بوده و یک حالت تنش شدید که این تنش شدید چهار ماه طول کشید.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات رئیس شورای شهر اهواز ۱۰ نفر به ما رأی داده و ۱۰ نفر هم مقابل بود و در چنین فضایی شورا را به دست گرفتیم، افزود: تا آخر شورا هم این تنش ادامه داشت ولی از ماه پنجم در یک وضعیت آرامی قرار گرفت و باعث شد که فضای شورا به سمت آرامش برود.

سعادت نیا عنوان کرد: به نظرم رسید که چند کار را باید انجام بدهم. اول اینکه نگذارم این تنشی که در شورا هست به سمت شهرداری سرازیر شود و خدمات شهری و عمرانی و وجه شهرداری آسیب ببیند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در هر دو بخش موفقیت نسبی داشتم به‌خصوص در بخش عمرانی، تلاش کردم تا مسئله عمرانی را فضای خوبی داده و تلاش‌های خوبی انجام دادم. نمونه آن احداث زیرگذرها و روگذرهایی است که لحظه ایی ساخت آنها در اهواز متوقف نشدند.

رئیس شورای شهر اهواز عنوان کرد: واقعا با پل شهید دقایقی کام مردم اهواز شیرین شد. موقعی که پل شهید دقایقی قرار بود افتتاح شود برخی از همکاران ما هفته قبل از افتتاح جلسه شورا را از رسمیت انداخته و به انتصابات شهردار اعتراض داشتند به‌گونه‌ای که شورا وارد یک تنش دیگری شده بود ولی این افتتاح متوقف نشد.

سعادت نیا توضیح داد: بعد از این اعتراضات به شهرداری، نه‌تنها تنش‌ها نخوابیده بود بلکه شهردار با قضیه انتصابات خود یک فضای دیگر را رقم زده و آنها را جری تر هم کرده بود. با وجود جری شدن همکاران در شورای شهر، بازهم نگذاشتم که این فضا به شورا و شهرداری آسیب بزند.

وی تأکید کرد: فضای خود شورا و شهرداری و جریان انتخابات هیئت‌رئیسه کم بوده و انتصابات هم به آن اضافه شد ولی با این حال نگذاشتم که فضا خراب شود. در مقطعی نیز شاهد حجم تبلیغاتی در فضای واتساپ توسط یکی از اعضای شورای شهر بودیم. این مسئله یک جوی را به راه انداخته و حتی همکاران در شورا نطق کرده و لایحه نوشتند. خواستار شکایت و سپردن آن عضو به شورا شده بودند ولی بازهم با صبر و درایت این فضا را نیز عبور دادیم.

سعادت نیا افزود: در جریان انتخابات برای شهردار و نرفتن آن بازهم یک تنش جدیدی شروع شد که حتی کار به جلسات غیرعلنی کشیده شد. در دو جلسه غیرعلنی با خود اعضا و شهردار بازهم فضای تنش را جمع کردیم؛ یعنی یک جریان طوفانی که هرکدام برای استیضاح و به چالش کشاندن شورا کافی بود، این طوفان را گذراندیم. نه‌تنها این تنش‌ها در کار ما اثربخش نبود بلکه فضای عمرانی را بین استانداری، شهردار و شورا بیشتر کردیم.

وی تصریح کرد: نمونه این فضای عمرانی، چهار پروژه در شهرستان کارون با همکاری استانداری بود. نه‌تنها کارهای عمرانی را متوقف نکردیم بلکه پیگیری‌هایی که در طول یک سال گذشته با ستاد اجرایی فرمان داشتیم به نتیجه رسیده و به سمت انعقاد تفاهم‌نامه برای ساخت یک هتل پنج ستاره با ۹۰ هزار مترمربع زیربنا در بلوار ساحلی غرب کارون رفت.

رئیس شورای شهر اهواز اظهار کرد: فضای تعامل با استانداری، فرمانداری، نمایندگان مجلس، نهادهای سیاسی، قضائی، اجرایی و ... که در شورا حضور پیدا کردند و با همفکری به رفع مشکلات شهر و شهروندان پرداختیم، هم بسیار خوب بود.

سعادت نیا گفت: معتقد بودیم شورای شهر اهواز نماد شوراهای استان است و اگر آرامش و تعاملی در اهواز باشد می‌تواند الگویی برای دیگران باشد. تا جایی که نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان در مصاحبه اسفندماه گفت شورای شهر اهواز به عقلانیت و پختگی رسیده است.

وی گفت: سال قبل، شورا در بدو ورودش با یک فضای خوب آمد ولی در پایان دوره اول به سمت تنش رفت. در ابتدای سال دوم با تنش به آرامش رسید. حالا چرا بعضی‌ها باید به دنبال این باشند که ما به تنش و تقابل بربخوریم. آیا فضای همکاری در شورا و یا از سمت شهردار نبوده و فضایی که داشت رونق می‌گرفت این فضا را برخی‌ها می‌خواهند که دستخوش تغییر کنند.

سعادت نیا افزود: جمع‌آوری و بیرون رفتن بنکداران از هسته مرکزی شهر که یک معضل اساسی در شهر بوده و نزدیک به دو دهه هم روی آن برنامه‌ریزی‌شده بود از دیگر اقدامات خوب یک سال اخیر بود که با یک همدلی و ارتباط خوب بنکداران، مجمع امور صنفی، شورای شهر، شهرداری و فرمانداری منتقل شدند.

رئیس شورای شهر اهواز تصریح کرد: بحث پیگیری و توجه به بیماری‌هایی از جمله وبا نیز به‌خوبی مورد توجه قرار گرفت. در بحث توجه به مسائل دست‌فروشان در مرکز شهر نیز کارهایی انجام شد. راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی با کلی حاشیه‌هایی که از اول داشته و اکنون در آرامش است نیز از دیگر اقدامات یک سال اخیر شورای شهر اهواز بود.

سعادت نیا گفت: دست‌فروشان قبل از سال با هماهنگی فرمانداری به سمت جانمایی برای آنها رفتیم، فضا آماده‌شده ولی به‌واسطه یک یا دو برخوردی که پیش آمد استاندار گفت به خاطر ایام عید دست نگه دارید. تا بعد از عید دست نگه‌داشته ولی اکنون باید به بازارچه انتخابی منتقل شوند.

وی تصریح کرد: شورای شهر مشکلی ازنظر مکان، حمایت و حتی مسائل مالی نداشته و ندارد. یک عده‌ای دوست دارند تا این فضا در مرکز شهر باشد. دستگاه قضائی هم ورود پیداکرده و با این عده هم برخورد کرده و اگر شهرداری، فرمانداری، شورای شهر، نیروی انتظامی و دستگاه قضائی همدیگر را پیدا کنند، این معضل نیز در شهر اهواز از بین خواهد رفت.

سعادت نیا گفت: در ارتباط با دست‌فروشان، الگوی مناسب مانند بازار شب در کوی ملت و بازار جمعه که مکان جدید آن‌هم پشت آرامستان آماده شده را داریم. واقعیت این است که برخی مسائل در شهر را می‌توان با کار فرهنگی، اجرایی و مشاوره حل خواهیم کرد.


وی ادامه داد: در بحث اربعین نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر مهمان از سراسر کشور داریم. سال گذشته یک حرکت قشنگ شکل‌گرفته و استارت برخی از کارها در اهواز با دعوت از دبیر ستاد عتبات عالیات زده شد. فرمانداری، استانداری و سپاه هم همکاری خوبی داشتند.

سعادت نیا افزود: فرمانداری دشت آزادگان به‌عنوان فرمانداری پیش‌قراول و فرمانداری‌های اهواز، آبادان و خرمشهر نیز به‌عنوان فرمانداری‌های معین را موردحمایت قرار دادیم و یک حرکت قشنگ و طوفانی را رقم زدیم. حتی معاونت خدمات شهری اهواز را برای این کار متمرکز کرده و ۱۰۰ میلیون تومان را در اختیار شهرداری اهواز قراردادیم.

رئیس شورای شهر اهواز عنوان کرد: سال دوم فعالیت شورای شهر نیز شاهد ساماندهی میدان تره‌بار بودیم، گرچه هنوز برخی‌ها هم حاضر به تمکین نیستند ولی با حمایت دستگاه قضائی، فرمانداری و شهرداری مقرر شد تا حقوق حقه شهرداری را پرداخت کنند. بحث فعال شدن و راه‌اندازی بازارچه‌ها را در محلات نیز داشتیم. وضعیتی که در سال دوم ایجاد شده در واقع همراهی و همدلی با شورای استان و شهرستان بود.

سعادت نیا افزود: در سال دوم فعالیت شورای شهر موضوع در اختیار گذاشتن ۱۰ هکتار زمین به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای ساخت باغ‌موزه را در حاشیه کارون نیز داشتیم که در صورت محقق شدن کار ارزشمندی به شمار می‌رود و نشان می‌دهد در سال دوم شورای شهر به فعالیت‌های فرهنگی به‌خوبی توجه کرد.

وی تأکید کرد: مصلحت مردم و منافع آنها برای ما در اولویت است. گذشته از همراهی و هماهنگی با نماینده ولی‌فقیه در استان و علمای شهر و سایر مسئولان شهری، همواره مردم برای ما در اولویت هستند.

سعادت نیا تأکید کرد: پیگیری و بازگشایی مجدد خیابان نادری نیز برای سهل‌الوصول کردن خدمات شهری داشتیم. بالاخره شهرداری و شورای شهر پای کار بوده و شاید برخی‌ها فکر کنند که این خدمات شهری طبیعی هستند ولی سهل‌الوصول کردن خدمات شهری کار آسانی نیست.

رئیس شورای شهر اهواز عنوان کرد: اگر بار دیگر مسئولیت سکان شورای شهر را داشته باشم با تمام توان در جهت ایجاد فضایی مفرح و آرام برای شهروندان تلاش خواهم کرد. همچنین شورای شهر و شهرداری را نیز به دور از چالش‌ها و تنش‌ها در راستای رشد و ارتقای خدمات شهری و انجام پروژه‌های عمرانی ادامه خواهم داد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
comment
0
0
comment خسته نشدی اینقدر شعار دادید
comment
راوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
comment
0
0
comment خسته نباشید دست گلتون درد نکنه ولی اجازه دهید دیگران نیز از استعداد های خود استفاده و از مشاوره شما نیز مستفیض شوند ممنون از زحمات بی دریغ شما.
comment
نويد قائدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
comment
0
0
comment جناب شيخ بزرگوار
شهر اهواز گل و بلبل نشده است كه اينچنين تعريف و تمجيد نموديد
در بسيياري از شاخصه ها مانند بهداشت و ترافيك عمران در رتبه هاي ضعيق كشور هستيم
و فقط تعريض پل را علم نكنيد
اين پل و تعريض آن هم مشكلات خود را دارد كه در آينده نزديك نمايان خواهند شد
اهواز اكنون كلانشهر نيست بلكه روستايي عريض و طويل است كه هيچگونه شاخصه شهر و شهرنشيني در آن نمايان نيست
سري به كرج و قم بزنيد البته با چشماني بسته و ببينيد عمران و آباداني يعني چه
دل خود را به ساخت دو زير گذر خوش نكنيد
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار