چرا به مردم و جوانان امتیازاتی نظیر پرداخت تسهیلات بانکی داده نمی‌شود تا برای نجات خانواده و کشور خود از رهایی مشکلات در پیش‌رو گام بردارند.

"> در خبطه های نماز جمعه های خوزستان چه گذشت ؟
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۸

چرا به مردم و جوانان امتیازاتی نظیر پرداخت تسهیلات بانکی داده نمی‌شود تا برای نجات خانواده و کشور خود از رهایی مشکلات در پیش‌رو گام بردارند.

 

امام جمعه موقت اهواز: ایران کوچک‌ترین تحرک دشمن را پاسخی کوبنده می‌دهد

امام جمعه موقت اهواز گفت: آمریکا و اتحادیه اروپا و هم پیمانان آنها بدانند هر تحرک کوچک علیه ایران با پاسخی سنگین و کوبنده مواجه می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدرضا حاجتی در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی مهدیه امام خمینی (ره) اظهار داشت: آمریکا، سران اتحادیه اروپا بدانند که ملت ایران نه تنها از نتایج تصمیمات 1+5 هراسی ندارد بلکه 100+5 و حتی 100+50 که‌‌ همان کشورهای حامی رژیم صهیونیستی هستند را به رسمیت نمی‌شناسد و هر تحرک کوچکی را پاسخی دندان شکن می‌دهد و پشت سر مقتدا و رهبر خود همچنان ایستاده است.

وی گفت: سرانه آمریکا، اتحادیه اروپا و کشورهای مرتجع عربی بویی از انسانیت نبرده‌اند و قتل صد‌ها زن و کودک در بحرین و سوریه نشانه آشکار نقض حقوق بشر و ضد دموکراسی است.

خطیب جمعه اهواز با اشاره به وعده امام مبنی بر سقوط استکبار جهانی شرق و غرب افزود:‌‌ همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند در شرف رسیدن به یک پیچ بزرگ تاریخی هستیم و سقوط سنگین استکبار جهانی بسیار نزدیک است.

حاجتی با اشاره به فجایع صورت گرفته در سوریه تصریح کرد: سران عربستان و قطر که بویی از دموکراسی و مردمسالاری نبرده‌اند چگونه می‌توانند احیاگر دموکراسی در سوریه باشند. زهی خیال باطل، در این دوران بحران زده جهانی نیاز به الگویی صالح و شایسته داریم که‌‌ همان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.

وی بار دیگر تأکید کرد: رژیم صهیونیستی و حامیان او بدانند هر تصمیم اشتباهی که در مقابل ایران بگیرند نتیجه آن همچون رعد بر سر خود آن‌ها فرود می‌آید.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه با انتقاد از کم توجهی و حساس نبودن جامعه به مسئله حجاب و پوشش اسلامی، اظهار داشت: مسئولان و متولیان فرهنگی، انتظامی و قضایی باید برای مقابله با مانکن‌ها در سطح جامعه تصمیمی اتخاذ و اقدام کنند.

حاجتی خاطر نشان کرد: بسیاری بدحجابی‌ها به ویژه در بانوان ناشی از عدم اطلاع آنها نسبت به مسائل دینی و تأثیر آن بر خانواده و فرزندان است و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در حل این مشکل و بهبود وضعیت حجاب و پوشش تأثیر فراوان دارد.

خطیب جمعه اهواز تصریح کرد: شایسته نیست در سرزمین و استانی که خون ده‌ها هزار جوان شهید برای اجرای احکام اسلامی و حفظ نظام جمهوری اسلامی ریخته شده، اینگونه مظاهر بد حجابی و بد پوششی و مانکن‌ها به ویژه در برخی مناطق شهر دیده شود.

وی از نیروی انتظامی و ستاد احیای امر به معروف و دستگاه قضایی درخواست کرد با قاطعیت با مظاهر بدحجابی و گناه در جامعه برخورد کرده و اجازه ندهند برخی مناطق شهر اهواز جولانگاه حضور آزاد اینگونه افراد لاقید و بی‌بند و بار شود.

امام جمعه شوشتر: شهادت آیت‌الله سعیدی باعث رسوایی نظام طاغوت شد

امام جمعه شوشتر گفت: شهادت آیت‌الله سعیدی در رژیم شاه نشان از عدم تحمل مخالف و برخورد شدید در نظام شاهنشاهی گذشته با روحانیت است که باعث رسوایی نظام طاغوت شد.

حجت‌الاسلام شکرالله سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه شوشتر اظهار داشت: لبنان تنها گروهی نظامی است که توانایی شکست بسیار سنگین اسرائیل دارد و حال باید تصور کرد در صورت حمله اسرائیل به ایران چه فاجعه‌ای در انتظار اسرائیل خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اسرائیل یارای مقاومت در برابر ایران را نخواهد داشت، تاکید کرد: اسرائیل نمی‌تواند مقاومتی در مقابل ایران اسلامی داشته باشد زیرا ایران در مقابله با اسرائیل از توانی بسیار زیاد برخوردار است و در روزهای نخست اسرائیل را خالی از سکنه خواهد کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دشمن صهیونیستی به خوبی می‌داند توانایی مقابله حتی یک ساعته مقابل ایران را ندارد، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی برای مقابله با اسرائیل از برنامه نظامی مدونی برخوردار است و به این دلیل اسرائیل حتی نمی‌تواند تصور کند که در ساعات اولیه تهاجم چه بلایی برسرش خواهد امد.

سلیمانی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بهترین تعبیر را در این باره داشته است، گفت: تعبیر مقابله ایران با اسرائیل به صاعقه بهترین تعبیری است که می‌توان برای پاسخگویی ایران به حمله احتمالی اسرائیل است که مقام معظم رهبری در این باره به بهترین شرایط وضعیت را متصور شده‌اند.

وی با اشاره به شهادت آیت‌الله سعیدی تاکید کرد: شهادت آیت‌الله سعیدی در رژیم شاه نشان از عدم تحمل مخالف و برخورد شدید در نظام شاهنشاهی گذشته با روحانیت است که باعث رسوایی نظام طاغوت شد.

امام جمعه باغملک: مردم و مسئولان مصرف انرژی را در تابستان مدیریت کنند

امام جمعه باغملک گفت: مردم و مسئولان مصرف انرژی را در فصل گرما مدیریت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های نمازجمعه امروز باغملک با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مباحثی که هم مسئولان و هم مردم لازم است اهتمام لازم در آن داشته باشند این است که همگان مصرف انرژی را در این فصل مدیریت کنند تا مشکل قطعی برق در این ایام نداشته باشیم.

وی افزود: انتظار از مردم این است همانگونه که در تمامی صحنه‌ها حضور فعال داشته‌اند در این امر مهم نیز مدیریت کنند و در مصرف بهینه برق در فصل گرما کوشا باشند.

هاشمی‌نژاد در ادامه به حضور پرشور مردم در بیست و سومین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد وگفت: قاطبه افرادی که در روز ارتحال حضرت امام (ره) در مرقد شریف آن بزرگوار گردهم آمدند با عشق به اسلام و امام آمده بودند.

وی در ادامه به زحمات مسئولان کاروان‌های اعزامی و برگزارکنندگان این مراسم اشاره کرد و گفت: عده‌ای نیز زحمت کشیدند و مجاهد گونه تسهیلات بین راهی را برای زائران فراهم نمودند که جای سپاسگزاری دارد.

خطیب جمعه باغملک به بیان دلائل عشق و ارادت مردم به حضرت امام پرداخت و تاکید کرد: مردم به این خاطر به رهبر فقید خود عشق می‌ورزند زیرا که حیات او با زندگی مردم عجین و با درد مردم آشنا بود.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین پیام حضور مردم در مراسم سالگرد امام این بود که ایشان عزت را برای ما و نسل آینده به ارمغان آورد و مردم با عشق به این عزت به پابوسی امام رفتند.

هاشمی‌نژاد گفت این حضور خود حامل بزرگ‌ترین پیام برای دنیای استکبار، مخالفان نظام و حکام عربستان است که خون مردم بی‌گناه بحرین را می‌ریزند.

امام جمعه موقت دزفول: شیعیان جنوب لبنان مقاومت را به اقصی نقاط جهان صادر کرده‌اند

شیعیان جنوب لبنان با الهام گرفتن از مردم ایران علاوه بر پیروزی، مقاومت را به اقصی نقاط جهان صادر کرده‌اند.

حجت‌الاسلام مرتضی بیگدلی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دزفول اظهار داشت: مردم جنوب لبنان به واسطه الهام گرفتن از ملت ایران را به همه جهان صادر کرده‌اند و در این امر خطیر بسیار موفق بوده‌اند.

وی در مورد دانشگاه‌ها نیز اشاره کرد: دانشگاه اگر در کشوری اصلاح بشود آن کشور اصلاح می‌شود با انحراف دانشگاه یک کشور منحرف می‌شود و باید دانشگاه‌، اسلامی شود.

وی درباره اصلاح دانشگاه‌ها در کشور خاطر نشان کرد: نظریه پردازان حوزه و دانشگاه باید بنشینند، دانشگاه، متون و محتوای کتب را متحول کنند و در این باره باید در اسرع وقت اقدام شود.

امام جمعه موقت دزفول در پایان خطبه‌ها با توجه به روز جهانی صنایع دستی نیز ابراز داشت: با تنوع قومی که در ایران وجود دارد علاوه بر داشتن قوه ایمانی، بهره‌مندی از هنرهای ذوقی، ملی و محلی می‌تواند در زمینه اشتغال، جذب گردشگران و هویت بخشی به جامعه مؤثر و مهم باشد.

خطیب موقت جمعه دزفول با توجه به سالروز عزل بنی صدر نیز ادامه داد: عزل بنی‌صدر حکایت از این دارد که امام بر مبنای دین و وظیفه دینی عمل کردند و با هیچکس پیمانی نبستند که تعارفی داشته باشند و با توجه به مسائل سیاسی و نظامی پیش آمده فردی را که ناشکر بود و دچار کیش شخصیت شده و خود را در اختیار دشمن گذاشته بود، امام ایشان را عزل و اقدامی کرد که وظیفه اش بود و این برخورد برای صاحبان سمت‌های بزرگ کشوری باید الگو باشد که امام با هیچکس شوخی نداشت و جدیت در عمل به تکلیف داشت.

خطیب جمعه آبادان: مسئولان شجاع باشند/ لزوم راه‌اندازی طرح‌های موقت اشتغال

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه آبادان گفت: مسئولان باید با شجاعتی که جنگ تحمیلی را سال‌ها اداره کردند، امروز جوانان را در بخش‌های مختلف اشتغال مشغول و دلگرم کنند.

آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که با حضور نمازگزاران در مصلای آبادان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان "سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" از سوی مقام معظم رهبری، متأسفانه شور و تحرک اشتغالزایی و تولید بالا، صادرات و واردات کالا همچنین بکارگیری جوانان در بخش‌های مختلف کار و اشتغال در سطوح مختلف کشور دیده نمی‌شود.

وی خطاب به مسئولان امر افزود: امام علی(ع) فرموده «کسی که قصد کار در بخش‌های اقتصادی، تجاری و بازار را دارد نباید ترسو باشد زیرا در این صورت هم خود و هم اطرافیانش را به فقر و محرومیت گرفتار می‌کند.»

خطیب جمعه آبادان ادامه داد: در این راستا مسئولان بخش‌های مختلف اجرایی باید ریسک کنند و برای ارتقای سطح اقتصادی کشور نترسند و از مردم کمک بگیرند.

وی اضافه کرد: امروز شاهد آن هستیم که بسیاری از جوانان تحصیلکرده و دانشگاهی ما همچنین بسیاری از نوجوانان در مقاطع مختلف تحصیلی در فصل تابستان بیکار هستند.

محمدی اصفهانی با بیان اینکه هم مردم، هم دولت و هم دستگاه‌های اجرایی لازم است که طرح‌های موقت اشتغال را راه‌اندازی کنند، گفت: همه کسانی که در بخش اشتغال و بخش‌های مختلف این زمینه فعالیت دارند باید با راه‌اندازی طرح‌هایی این‌چنینی به جوانان حرف آموخته و برای آنها کمک هزینه‌ای تعریف کنند.

وی خاطرنشان کرد: شجاعت در گردن ملتی است که مورد تحریم بیگانگان قرار گرفته و این مهم نباید از چشم مسئولان مغفول بماند.

امام جمعه آبادان تصریح کرد: ملت و مسئولان ما در طول سالیان مقاومت و انقلاب بارها ریسک کرده و در 99 درصد این زمینه‌ها پاسخ مثبت گرفته پس امروز نیز باید شجاعت به خرج دهند تا بیش از پیش شاهد تعالی بخش‌های مختلف کشور باشیم.

وی همچنین عنوان کرد: امروز آبادان با برخورداری از منطقه آزاد اروند، پالایشگاه و پتروشیمی، فرودگاه بین‌المللی و داشتن راه‌آهن در چند کیلومتری همچنین با اتصال به آبراه‌های آزاد و بین‌المللی؛ اقتصاد و تجارتش قابل قبول است؟

محمدی اصفهانی افزود: آیا اشتغال و زمینه‌های موجود آن در این شهر پذیرفته شدنی است؟

وی با اشاره به مسئولان اظهار کرد: مسئولان باید شجاع‌تر و فعال‌تر از پیش در امر تولید، صادرات و واردات، دریا و بندر، گمرک و ... گام بردارند و از سرمایه‌گذاران در راستای ارتقای سطح اقتصاد منطقه حمایت کنند.

امام جمعه آبادان بیان کرد: مسئولان باید با شجاعتی که جنگ تحمیلی را سال‌ها اداره کردند، امروز جوانان را در بخش‌های مختلف اشتغال مشغول و دلگرم کنند.

وی با اشاره به اینکه حمایت از کار و سرمایه‌گذاری باید جهادگونه انجام شود، گفت: در این منطقه از اروندکنار گرفته تا انتهای خرمشهر زمینه و بستر برای ایجاد کارخانه و تولیدات فراهم است، پس چرا به مردم و جوانان امتیازاتی نظیر پرداخت تسهیلات بانکی داده نمی‌شود تا برای نجات خانواده و کشور خود از رهایی مشکلات در پیش‌رو گام بردارند.

محمدی اصفهانی خاطرنشان کرد: امروز چرا استعدادهای جوانان بکار گرفته نمی‌شود تا بیشتر از این شاهد هدر رفت آنها نباشیم؟

وی در ادامه تصریح کرد: ما از همه کسانی که در سالیان گذشته برای آباد کردن ویرانه‌های دو شهر آبادان و خرمشهر تلاش‌های بسیار کرده‌اند تقدیر و تشکر می‌کنیم اما بحث ما بر سر باقی‌مانده‌های ویرانه‌ها است.

امام جمعه آبادان اضافه کرد: ما معتقدیم باید همت مضاعف بکار گرفته شود تا مردم و مسئولان دست در دست یکدیگر گذاشته و روز به روز در راستای کاستن مشکلات شهر و مناطق گام بردارند.

وی با بیان اینکه باید به استعدادهای شکوفا و جوان این منطقه کمک شود، گفت: با یاری مسئولان باید دست جوانان در بخش‌های مختلف فرهنگی، کشاورزی، بندر، گمرک، بازار و ... گذاشته شود.

محمدی اصفهانی در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات اخیر سطح جهان اشاره مختصری کرد و گفت: برگزاری اجلاس سران پیمان شانگ‌های در پکن چین، نشست سن‌پطرزبورگ و ایجاد تحولات در بحرین و وقوع حادثه غم‌بار سوریه رد از جمله فعل و انفعالات اخیر در سطح جهان بوده است.

وی جنگ اوج جنون انسان‌های دیکتاتور است، خاطرنشان کرد: امروز مستبدان می‌کوشند تا شعله‌های آتش و جنگ را از سوریه به حد رسانده و برای اهداف اسرائیل و امریکای‌ دیوانه و شیطان که یک لحظه اجازه نمی‌دهد کشورهای جهان سوم و در حال توسعه آرامش داشته باشند، گداخته‌تر کنند.

امام جمعه آبادان عنوان کرد: امروز حمایت و پشتیبانی از مردم و شیعیان مظلوم بحرین لازم است.

امام جمعه خرمشهر: تولید ملی با تدابیر مجلس نهم ساماندهی پیدا کند/ پرهیز از بگومگوهای بی‌مورد

امام جمعه خرمشهر گفت: تولید ملی باید با تدابیر مجلس نهم ساماندهی علمی و کارشناسی پیدا کند.حجت‌الاسلام سیدنبی موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در محل مصلای شهرستان با حضور نمازگزاران موحد خرمشهری برگزار شد، اظهار کرد: ‌ارتباط‌ دولت و مجلس برای مردم بسیار مهم است و در این زمینه باید باید از بگومگوهای بی‌عامل که ربطی به منافع مردم ندارد، پرهیز شود.

وی افزود: منتخبان مردم باید در راستای افزایش توان و مقاومت کشور در همه زمینه‌های موجود تلاشی مضاعف و مثمرثمر کنند.

خطیب جمعه خرمشهر تصریح کرد: تولید ملی باید با تدابیر مجلس نهم ساماندهی علمی و کارشناسی پیدا کند.

وی اضافه کرد: راه‌یافتگان به مجلس نهم باید بدانند که مردم ایران تفاوت خدمت خالصانه و سیاست‌کاری را می‌دانند.

موسوی خاطرنشان کرد: امروز تمام تلاش دشمن، بر هم زدن اوضاع داخلی کشور است که با هوشیاری و آگاهی بیش از پیش ملت ایران اسلامی باید بار دیگر آنها را در اهداف شیطانی‌شان ناکام بگذاریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله فساد اقتصادی خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد یک امر ملی است.

امام جمعه خرمشهر افزود: باندهای تبهکار فساد چه در حوزه اقتصاد و چه در حوزه سیاست در کمین مردم هستند که باید با هوشیاری و درایت از آنها عبور کرد.

وی با اشاره به مسئله انتخابات مجلس نهم بیان کرد: امسال در انتخابات مجلس نهم دشمنان تلاش زیادی برای عدم شرکت مردم و دلسردی آنها در انتخابات داشتند که خوشبختانه با تیزبینی ملت بیدار و همیشه در صحنه کشورمان انتخابات پررنگ‌تر از هر سال دیگری برگزار شد.

خطیب جمعه هندیجان:مسئولان هندیجان برای رفع مشکلات موجود تلاش مضاعف کنند

خطیب جمعه هندیجان گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی منطقه باید بیش از پیش در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی خدمت‌رسانی به شهروندان تلاش کنند.

حجت‌الاسلام عبدالحسن بهبهانی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در محل مصلای این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: از آنجا که نماز اهمیت شایانى دارد و تأثیر بسزایى در سعادت انسان مى‌گذارد، شیطان تمام سعى خود را صرف مى‌کند تا ما را از حقیقت نماز و از انجام نمازى که مورد پذیرش خدا قرار گیرد، محروم سازد.

وی افزود: شیطان بر کسى تسلط ندارد و این ما هستیم که به شیطان اجازه مى‌دهیم در قلب و دل ما جاى گیرد و با او انس مى‌گیریم و پیوسته با او سرو کار داریم و در هنگام نماز نیز ما را به خود مشغول مى‌سازد.

خطیب جمعه هندیجان تصریح کرد: بهترین راه براى تکامل و تقرب انسان به خدا، نماز است و خدا به لحاظ توجه به انسان و تکامل او، این عمل را واجب کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسئولان شهری خاطرنشان کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی منطقه باید بیش از پیش در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی خدمت‌رسانی به شهروندان تلاش کنند.

بهبهانی‌پور با اشاره به بروز تصادفات در جاده‌های مرتبط به این شهرستان افزود: اجرای طرح ترافیک در این شهرستان یکی از مواردی است که باید به آن توجه و دقت جدی شود.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح می‌توان از بروز تصادفات بی‌شمار در جاده‌های مرتبط به این شهرستان جلوگیری و سفر خوبی را برای شهروندان و مسافران فراهم کرد.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم بیش از پیش شاهد تعامل مردم و مسئولان در راستای رفع مشکلات موجود در شهرستان باشیم.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار