اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
دکتر محمد رعایایی اردکانی،سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز،به مناسبت شصت‌سالگی آموزش عالی در استان خوزستان ،طی پیامی به مدرسان، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه خوزستان بر اهمیت جایگاه این دو مرکز علمی، آموزشی و پژوهشی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه متن پیام به شرح زیر است:
سال 1394 برابر با شصتمین سالگرد تأسیس دانشگاه شهید چمران اهواز و درواقع شصت‌سالگی آموزش عالی در استان خوزستان و منطقه جنوب غربی کشور به محوریت این دانشگاه است . 

از سوی دیگر، وجود مشاهیر و استوانه‏های علوم دینی و فقهی در شهرستان‏های استان خوزستان، حاکی از پیشینه بلند وجود حوزه‏های علمیه دینی در این خطه از میهن و سرزمین‌های همجوار آن است . این دو مرکز علمی، آموزشی و پژوهشی در سراسر سالیان و دهه‏های گذشته چه به لحاظ تربیت عموم مردم و چه پرورش نیروهای آموزش‌دیده و کارشناس، توانسته‌اند پاسخگوی نیازهای جامعه به انسان‏های روشنگر و پیش برنده باشند و در بالندگی دینی، فرهنگی و اجتماعی کشور نقش بی‌بدیلی را ایفا کنند . با پیروزی انقلاب اسلامی و طرح همکاری و همیاری حوزه و دانشگاه از سوی امام راحل(ره)، فصل نوینی از بهره‌گیری هر یک از این دو مرکز علمی از همدیگر، آغاز گردید.

 این همکاری دوسویه، سرچشمه تولید گفتمان و نظریه‏ها و درس‌نامه‌های تازه‏ای در حوزه‏های علوم اجتماعی، انسانی و بلکه علوم تجربی گردید .افزون بر این، پدیده پربرکت آسیب‌شناسی از رفتارهای فردی و اجتماعی مردم و مسئولان و بررسی عملکردهای فرهنگی و اخلاقی در گردهمایی‏های علمی از جانب فرهیختگان حوزه و دانشگاه، موجب جلوگیری از رخوت و ایستایی در جامعه علمی و مراکز آموزشی شده و تحقیق و تولید علم را به خدمت مردم درآورده است .اینک در شصت‌سالگی عمر دانشگاه  و آموزش عالی همکاری و همفکری میان متولیان حوزه و دانشگاه و درک درست و واقعی از یکدیگر و شناخت سازوکارهای اداره هر یک از این دو مرکز، ضروری به نظر می‏آید و می‏تواند روند و فرآیند تربیت نیروی انسانی متخصص را آسان‌تر نماید . 

    اینجانب در آستانه شروع سال تحصیلی جدید، به نمایندگی از خانواده بزرگ دانشگاه شهید چمران اهواز آمادگی این دانشگاه را برای همکاری بیشتر در مسائل دوجانبه اعلام داشته و موفقیت و تندرستی همه همکاران حوزوی و دانشگاهی را از خداوند بزرگ آرزو می‏کنم . 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار