شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵
آیت اله حسن زاده :
حسن‌زاده تصریح کرد: نگاه دانش‌آموزان به جایگاه معلم و مدرسه در دوره ابتدایی متفاوت با دیگر دوره‌های تحصیلی و نگاه ویژه‌ای همراه با قداست است؛ دانش‌آموزان در دوره ابتدایی به معلم به‌عنوان یک فرد مقدس که به آن‌ها آموزش می‌دهد، می‌نگرند.
امام جمعه موقت اهواز گفت: واقعیت این است که رتبه آموزشی خوزستان در کشور در شأن مردم آن نیست و ما از این وضعیت و جایگاه کنونی استان در کشور رنج می‌بریم.
 
به گزارش ایسنا ، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده در آیین تجلیل از برگزیدگان حوزه آموزش ابتدایی خوزستان که امروز چهارشنبه 25 شهریورماه در سالن شهید مطهری اهواز برگزار شد، اظهار کرد: آموزش‌وپرورش مهم‌ترین رکن در جامعه است؛ علم و آموزش دارای جایگاه رفیع و از افتخارات مسلمانان، جایگاه علم در فرهنگ آن‌ها است.
 
وی افزود: تعلیم و تربیت با جان انسان‌ها سروکار دارد و کسی که این مسئولیت را بر عهده می‌گیرد از منزلت ویژه‌ای برخوردار است اما در جامعه هنوز به متصدی امر تعلیم و تربیت بها داده نمی‌شود.
 
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به وضعیت معلمان در جامعه امروز، گفت: جایگاه امروز معلم در جامعه، با ارزش و جایگاه واقعی آن فاصله بسیاری دارد اما این نباید دلیل کوتاهی در کار شود؛ معلمان باید این رسالت مهم خود را به‌طور کامل در قبال دانش‌آموزان انجام دهند.
 
حسن‌زاده تصریح کرد: نگاه دانش‌آموزان به جایگاه معلم و مدرسه در دوره ابتدایی متفاوت با دیگر دوره‌های تحصیلی و نگاه ویژه‌ای همراه با قداست است؛ دانش‌آموزان در دوره ابتدایی به معلم به‌عنوان یک فرد مقدس که به آن‌ها آموزش می‌دهد، می‌نگرند.
 
وی ادامه داد: این نوع دید صحیح است و این امر موجب افزایش مسئولیت معلمان این مقطع می‌شود زیرا دوره ابتدایی بسیار مهم و حساس است.
 
امام جمعه موقت اهواز با بیان این‌که پژوهش دشوارتر از آموزش است، عنوان کرد: آموزش یعنی هرچه را فراگرفتیم، انتقال دهیم و این کار نسبت به پژوهش سخت نیست؛ در پژوهش تولید علم انجام می‌شود اما آموزش مصرف علم است. پژوهش باید یک علم نو را به‌وجود آورد و این دشوارتر از آموزش است؛ به همین دلیل کار حوزه‌های پژوهشی سخت‌تر از بخش‌های آموزشی است.
 
حسن‌زاده خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب آمار رشد کشور در بخش‌های پژوهشی و آموزشی با پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست؛ کشور اکنون در شاخص‌های تولید علم بسیار پیشرفت کرده و از بیشتر تئوری‌های منطقه پیشتاز است.
 
وی با تأکید بر اهمیت پژوهش در مدارس، اظهار کرد: باید دانش‌آموزان را از همان ابتدا با پژوهشکده‌ها آشنا و به انجام فعالیت در این بخش تشویق کرد؛ این امر به دلیل آن‌که تعریف نشده، ممکن است که دشوار و نیاز به تلاش و همت معلمان داشته باشد.
 
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به جایگاه آموزش‌وپرورش استان در کشور، بیان کرد: امیدواریم که استان به رتبه بالای آموزش در سطح کشور برسد اما واقعیت این است که خوزستان نه تنها در حوزه آموزشی بلکه در حوزه‌های مختلف از رتبه نامناسبی در کشور برخوردار است که در شأن مردم آن نیست؛ ما از این وضعیت و جایگاه کنونی استان در کشور رنج می‌بریم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار