اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۷
مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز : انتقال فرهنگ شهدا به نسل آینده و پاسداشت فرهنگ شهدا بیش از اینکه یک وظیفه باشد یک حق است

به گزارش خبرنگار وب دا خوزستان، اصغر خبیره در حاشیه سومین جلسه هماهنگی بزرگداشت هفته دفاع مقدس که روز چهارشنبه 25 شهریورماه در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، ضمن اعلام خبر برپایی نمایشگاه دائمی دفاع مقدس در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای نخستین بار در خوزستان ، اظهار کرد: در این نمایشگاه کتاب، عکس، پوستر دفاع مقدس و نمایش فیلم از آن دوران برای عموم به نمایش گذاشته می شود.

وی با بیان اینکه استان خوزستان پایتخت دفاع مقدس است، افزود: تمام نقاط این استان از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب مستند جنگ و دفاع مقدس است.

خبیره با تاکید بر جمع آوری اسناد دفاع مقدس در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز، تصریح کرد: انتقال فرهنگ شهدا به نسل آینده و پاسداشت فرهنگ شهدا بیش از اینکه یک وظیفه باشد یک حق است و با ظرفیتی که در حوزه دفاع مقدس داریم، می‌توانیم نشان دادن واقعیت‌ها، فعالیت‌های کادر درمانی در دفاع مقدس را تبیین کنیم.

مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز همچنین در پایان با اشاره به نقش دولت در دوران هشت سال جنگ تحمیلی ادامه داد: هیچ عملیاتی بدون حضور و نقش موثر دولت در جنگ موفق نبوده است.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس نیز در این جلسه گفت: دانشگاه علوم پزشکی اهواز امسال نیز همچون سال های گذشته آماده برگزاری مراسماتی برای بزرگداشت این هفته است.

دکتر ساسان موگهی در ادامه افزود: امسال برای نخستین بار ستادی با عنوان ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه علوم پزشکی اهواز تشکیل شد.

موگهی گفت: افتتاحیه هفته دفاع مقدس با حضور مسوولان ارشد دانشگاه در کنار مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان های والای این عزیزان، برگزاری یادواره شهدا با حضور مسوولان کشوری و دانشگاهی، برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس همراه با ایستگاه های صلواتی در پردیس دانشگاه و تمامی واحدهای تابعه دانشگاهی از برنامه های این ستاد است.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس همچنین از آمادگی دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای شرکت در نمایشگاه های استانی و کشوری خبر داد و افزود: برگزاری برنامه های فرهنگی متنوع توسط کانون ها و تشکل های دانشجویی، پخش سرودهای حماسی در فضاهای عمومی دانشگاه و واحدهای تابعه شهرستانی، درج شعارها و جملات متناسب با این ایام در سربرگ مکاتبات اداری، دیدار با جانبازان و خانواده معزز شهدا، برگزاری اردوی راهیان نور و برگزاری مسابقات ورزشی و پیاده روی همگانی را از دیگر برنامه های این ستاد است.

دکتر امیر دانیایی سرپرست مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز هم در این جلسه بر جمع آوری مستندات جنگ توسط تمامی واحدهای تابعه دانشگاه تاکید کرد و گفت: با جمع آوری این مستندات، نقش این دانشگاه در دفاع مقدس در قالب موضوعاتی همچون نقش پزشکان رزمنده در جنگ، موضوع درمان در هشت سال دفاع مقدس، معرفی اقدامات کادر پزشکی و پرستاری و سایر عوامل کادر درمان در جنگ، پرونده های پزشکی رزمندگان در این دوران، معرفی کارهای شاخص صورت گرفته از سوی کادر پزشکی، فضاهای فیزیکی درمانی و غیردرمانی مورد استفاده برای درمان در دفاع مقدس، معرفی بیمارستان های اهواز و خدمات ارائه شده از سوی آنها در دوران دفاع مقدس، بیمارستان های صحرایی، و نحوه اعزام کادر درمان به جبهه های جنگ در این نمایشگاه برای عموم به نمایش گذاشته خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار