شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۶۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
دکتر اسماعیل ایدنی:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز: جوانان و دانشجویان ما بهتر از گذشتگان از وجود شهدا الهام می گیرند و کسانی که دوران دفاع مقدس را تجربه کردند و دیدند که چگونه کارهای ناشدنی به وسیله شهدا شدنی شد، از این منبع نامتناهی عرفان و اخلاص غافل هستند.

به گزارش خبرنگار وب دا خوزستان، مراسم عطر افشانی و غبار روبی مزار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز امروز 31 شهریور 94 با حضور اعضا هیئت رئیسه و جمع کثیری از کارکنان دانشگاه برگزار شد.

دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه در این مراسم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: نقش شهدا رها کردن وامداران معنوی دنیاست، آنهایی که وامداران زندگی دنیوی هستند و در زندان دنیا اسیر شدند نیاز به این دارند که یک نفر بیاید دین معنوی آنها را پرداخت کند تا آنها را از گرفتاری های دنیایی برهاند و این کاری است که شهدای کربلا و شهدای ما در دفاع مقدس انجام دادند.

ایدنی افزود: شهدا منبع نامتناهی الهامات و اخلاص در جامعه ما هستند و ما باید همیشه از وجود آنها در زندگی خود استعانت بجوییم.

وی تصریح کرد: جوانان و دانشجویان ما بهتر از گذشتگان از وجود شهدا الهام میگیرند و کسانی که دوران دفاع مقدس را تجربه کردند و دیدند که چگونه کارهای ناشدنی به وسیله شهدا شدنی شد، از این منبع نامتناهی عرفان و اخلاص غافل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: موفقیت های امروز ما نتیجه تبلور فعالیت هایی بوده که شهدای ما انجام دادند. حوزه سلامت هم در دوران دفاع مقدس توانایی و آمادگی خود را نشان داد و از این امتحان سربلند بیرون آمد.

ایدنی ادامه داد: همه بیاد دارند که وقوع جنگ در شرایطی به ما تحمیل شد که هیچ کدام از ارکان نظام آماده این جنگ نبودند ولی با همگرایی و وحدتی که محور آن حضرت امام(ره) بود شروع پیروزی ها با شکست حصر آبادان آغاز شد و اولین پیروزی درخشان ما در عملیات فتح المبین اتفاق افتاد که همه ما معترف هستیم که اسم این عملیات معرف پیروزی بود و یک پیروزی آشکاری بود که تمام منطقه را از حضور متجاوزان پاک کرد.

وی افزود: جامعه پزشکی هم پا به پای رزمندگان در دوران دفاع مقدس حضور فعالی داشتند و حضرت امام خمینی(ره) بارها از خدمات پزشکان پرستاران و امدادگران به انحاء مختلف تجلیل کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان گفت:باید در نظر داشته باشیم که الهام گرفتن از فرهنگ شهدا و فرهنگ شهادت نباید محدود به یک هفته باشد و باید در تمام دوران کاری و زندگی از آن استفاده کنیم و در خدمت رسانی به مردم از یکدیگر سبقت بگیریم.

دکتر ساسان موگهی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه نیز در این مراسم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) گفت: دفاع مقدس یک گنجینه بی پایانی برای کشور ما رقم زد که هر روز آن یک درس برای همه ما است و این گنج پایان ناپذیر است.

موگهی ادامه داد: به دستور رئیس دانشگاه و در راستای بزرگداشت هفته دفاع مقدس، امسال یک ستاد مرکزی به ریاست دکتر ایدنی و دبیری معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه و با همکاری سایر واحدهای تابعه دانشگاه تشکیل شد تا کلیه اقدامات هفته دفاع مقدس تحت نظر این ستاد انجام شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در ادامه به مهمترین برنامه های تدارک دیده شده برای این هفته در دانشگاه اشاره کرد و گفت: عطر افشانی مزار شهدای گمنام، دیدار اعضا هیئت رئیسه دانشگاه با جانبازان ضایعه نخاعی و خانواده شهدا، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس، برگزاری اردوی راهیان نور ویژه بانوان، پیاده روی همگانی و مسابقات ورزشی، چاپ ویژه نامه های دانشجویی در خصوص دفاع مقدس و برگزاری مراسم شب شعر دانشجویی از جمله این برنامه ها میباشد.

موگهی در پایان گفت: همزمان با برنامه هایی که در پردیس دانشگاه برگزار میشود در همه شبکه های بهداشت و درمان تابعه دانشگاه نیز برنامه های متنوعی به مناسبت این هفته برگزار میشود.

حجت الاسلام و المسلمین عادلی نژاد مسول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز در این مراسم اظهار داشت: یکی موضوعاتی که خداوند متعال در بخش های مختلف قرآن به آن اشاره نموده است، داستان آفرینش انسان است که خداوند به همه فرشتگان دستور داد که به مقام انسانیت سجده کنید و همه به این مقام سجده کردند بجز ابلیس. و ابلیس در جواب خداوند متعال که چرا به مقام انسان سجده نکردی، گفت: من را از آتش خلق کردی و انسان را از گل آفریدی و من برتر از انسان هستم.

عادلی نژاد ادامه داد: وقتی این گفتگو را خدا در قران نقل میکند یعنی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که وقتی شیطان از خدا زمان میخواهد برای اینکه انسان ها را مورد فریب قرار دهد یک جمله را به خدا میگوید و آن این است که: به من زمان بده تا انسان ها را گمراه و از مسیر الهی خارج کنم و نتیجه فریب شیطان این است که ای خدا بندگانی خواهی اشت که شکرگذار تو نخواهند بود.

مسول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: ناسپاسی نتیجه فریب خوردن انسان از حیله های شیطان است و اگر فردی از همه ظرفیت و استعدادهایی که خدا به او عطا کرده استفاده ننماید و شیطان او را فریب دهد گام در راهی میگذارد که در راستای اهداف شیطان است. وی گفت: ملتی که از توان و ظرفیت و استعداد های خود استفاده نکرد و شکر گذار انسان های تاریخ ساز و فرهنگ آفرینی های آنها نبود و شکر عملی آن فرهنگ را به جا نیاورد به سمت اضمحلال خواهد رفت.

عادلی نژاد ادامه داد: ملتی که از فرهنگی که شهدا و امام شهیدان به همه ما آموخت فاصله گرفت و به سمت تفرقه برود و از شعار بزرگ شهدا که وحدت آفرینی بود دور شد و تفرقه به جای وحدت را گرفت ملتی خواهد بود که در نهایت خواسته یا ناخواسته ابزار دست شیاطینی خواهد بود که امروز در دنیای ما هستند.

مسول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در پایان گفت: ما آمدیم اینجا مثل هر 31 شهریوری که اینجا می آییم که شکر گذار انسانهایی باشیم که به همه ما آموختند که فرهنگ ما فرهنگ وحدت و فرهنگ اسلام عزیز بود و خدا به همه ما این توفیق را بدهد که رهرو خوبی برای شهدای اسلام و انقلاب باشیم.









نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار