اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱
در جلسه علنی امروز شورای شهر اهواز بودجه 15 سازمان شهرداری مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت. از این میان بودجه 14 سازمان توسط اعضای شورا به تصویب رسید.

به گزارش ایسنا این جلسه که امروز (6 مهرماه) با حضور تمامی اعضای شورای شهر برگزار شد، سید محمدجواد رضوی و کاظم سواری به عنوان ناطق نخست به جای احمد باورساد نطق خود را ارائه دادند.

سید محمدجواد رضوی در ابتدای نطق خود به فاجعه منا اشاره کرد و گفت: انزجار خود را از بی کفایتی آل سعود در وقوع این فاجعه اعلام می داریم.

این عضو شورای شهر در ادامه، ادغام سازمان ها و کوچک سازی شهرها را از مطالبه جدی اعضای شورای چهارم دانست و افزود: یکی از عوامل کندی کار در شهرداری، تعدد واحدها و سازمان های آن و عریض و طویل بودن این نهاد است. بنابراین کوچک سازی شهرداری از ضرورت هاست. اما شنیده شده یکی از معاونت هایی که قرار است شامل این کوچک سازی شود، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است، اما نمی دانم چرا هر زمان مقرر شد سازمان های عریض و طویل کوچک تر شوند، روی معاونت فرهنگی و اجتماعی دست می گذارند. آیا حذف این معاونت به این دلیل است که شهر اهواز نیازی به کارهای فرهنگی ندارد یا وضعیت فرهنگی شهر در حد قابل قبول است؟

رضوی اظهار کرد: از حذف معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری در جهت کوچک سازی این نهاد احساس خطر می کنم. حذف این معاونت نباید در شورای چهارم رقم بخورد. از حذف معاونت یا تقلیل بودجه آن چه نفعی برده می شود؟ لذا نمی پذیریم که این معاونت به این سادگی حذف شود.

حجت الاسلام کاظم سواری دیگر عضو شورای شهر نیز با اشاره به جان باختن تعدادی از حجاج در فاجعه منا اظهار کرد: از شهروندان میخواهیم در استقبال از حجاج خود هم در فرودگاه و هم در محل زندگی خود حال هموطنانی را که در این فاجعه عزیزی را از دست داده اند، رعایت کنند تا بدین ترتیب بتوانیم این خانواده های بزرگوار را تکریم کنیم.

وی ادامه داد: در شهرداری سازمان هایی وجود دارد که دارای توانمندی های بسیاری هستند و می توانند باری از دوش شهرداری بردارند اما شهرداری از این سازمانها غافل است. با اینکه این سازمانها توانایی انجام کارهای بزرگی را در شهر دارند، متأسفانه از سوی شهرداری کاری به آنها سپرده نمی شود. از جمله این سازمانها سازمان خدمات موتوری است که لازم است شهردار اهواز به این موضوع توجه کافی داشته باشد.

به گزارش ایسنا؛ حسین حیدری، دیگر عضو شورای شهر اهواز در این رابطه اضافه کرد: چابک سازی شهرداری یک ضرورت است اما شهردار بدون اطلاع شورا، بحث حذف دو معاونت فرهنگی و اجتماعی و مشارکتهای اقتصادی از شهرداری را در وزارت کشور مطرح کرده است. به نظر من با توجه به ضرورت وجود این دو معاونت در نهاد شهرداری، حذف این دو مجموعه یک کار غیرکارشناسی به شمار می رود.

وی ادامه داد: فرهنگسازی جزئی از وظایف ذاتی شهرداری است که در فرهنگ شهروندان اهمیت بسزایی دارد. بنابراین مخالف حذف این دو معاونت هستیم. لذا پیشنهاد می کنم شهرداری با هماهنگی و مشورت شورای شهر طرحی را در این زمینه ارائه دهد و شورا تصمیم لازم را اتخاذ کند.

ابراهیم نوشادی، معاون توسعه و برنامه ریزی شهرداری اهواز در این زمینه اظهار کرد: کوچک سازی شهرداری ها دستورالعملی از سوی وزارت کشور است که در این زمینه 14 سازمان در دستورالعمل ابلاغ شده پیش بینی شده است. در این ضوابط 13 سازمان برای کلانشهرها در نظر گرفته شده است بنابراین شهرداری اهواز می تواند حداکثر 12 سازمان داشته باشد. این دستورالعمل به شهرهای قم، کرج، و شیراز نیز ابلاغ شده است.

وی افزود: وزارت کشور این اجازه را به کلانشهرها داده است که مدیرعامل سازمان اختیارات معاون شهردار را داشته باشد. بر اساس این دستورالعمل سطوح مدیریت ها افزایش پیدا می کند. طبق این دستور کلانشهرها اجازه دارند شش معاونت در مجموعه شهرداری خود داشته باشند.

به گزارش ایسنا؛ رامی علاسوند رئیس شورای شهر اهواز به دلیل مباحث متعدد در این زمینه اظهار کرد: ساعت 14 روز شنبه هفته آینده جلسه فوق العاده جهت بررسی این موضوع به صورت غیرعلنی برگزار خواهد شد.

در ادامه جلسه حجت الاسلام قربانعلی سعادت نیا به عنوان ناطق دوم شورا اظهار کرد: امسال در نیمه دوم دوره چهارم فعالیت شورا قرار داریم لذا دیگر جای تشنج و تصمیم گیری عجولانه وجود ندارد. با توجه به اینکه در این مدت به نواقص و همچنین محاسن خود اشراف پیدا کردیم زمان آن است که به سمت اجرای اولویت ها پیش برویم. یکی از اولویت های شورا داشتن کمیسیون های قوی تر از گذشته است.

وی افزود: مشکل درآمدی و ثبات مدیریتی از جمله اولویت های دیگر است که می توانیم در همین جلسات غیرعلنی به این مشکلات رسیدگی کنیم. شورا باید بتواند به وظایف قانونی خود با اقتدار عمل کند.

همچنین زیبا صالح پور دیگر عضو شورای شهر به جابجایی یکی از پرسنل شهرداری در یکی از مناطق اشاره کرد و گفت: کدام قانون این اجازه را به شهرداری داده است که بدون اطلاع فرد، او را در مجموعه خود جابجا کند.

هدایت الله ممبینی، دیگر عضو شورای شهر نیز به قهرمانی تیم ملی فوتسال زنان ایران در آسیا اشاره کرد و گفت: قابل توجه است که پنج تن از بازیکنان اصلی این تیم و همچنین سرمربی آن خوزستانی هستند و کار آنها زمانی ارزشمندتر جلوه کرد که آنها با پوشش اسلامی کامل در مسابقات حضور یافتند. لذا پیشنهاد می کنم در مراسمی در صحن علنی شورا با دعوت از این بازیکنان و سرمربی آنها، از این قهرمانان تجلیل شود.

شورای شهر اهواز نیز با پیشنهاد هدایت الله ممبینی برای تجلیل از بازیکنان خوزستانی موافقت کرد.

به گزارش ایسنا؛ ناجی سواری به عنوان ناطق سوم این جلسه در خصوص وضعیت میدان تره بار اهواز نیز اظهار کرد: وضعیت بهداشتی این میدان در حد صفر است. در حال حاضر 128 غرفه، در هر غرفه 5 تا 7 نفر و 72 مغازه و در هر مغازه یک تا 3 نفر فعال هستند. همچنین 2000 تا 2500 خودرو سنگین و سبک به طور روزانه در این محل تردد می کنند.

این عضو شورای شهر اضافه کرد: فاضلاب میدان تره بار به شبکه فاضلاب شهری وصل نیست و تجمع فاضلاب در نقطه ای از آن لجنزاری را در حوالی میدان ایجاد کرده است. وجود احشام دور میدان، نبود سرویس های بهداشتی، نبود استراحتگاه برای رانندگان، نبود نمازخانه برای استفاده عموم مشتریان و رانندگان، عدم روشنایی مسیر ورودی به داخل میدان و همچنین ترافیک و عدم امنیت از دیگر معضلات میدان تره بار اهواز است.

سواری گفت: پیشنهاد می کنم چنانچه شهرداری اهواز قادر به رفع مشکلات و اداره این میدان نیست، مسئولیت و مدیریت آن را به مجموعه دیگری واگذار کنیم. همچنین از سازمان آبفای اهواز درخواست می کنیم جهت جلوگیری از بروز ضرر و زیان بیشتر، موضوع مشکل فاضلاب این میدان را حل کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا؛ در این جلسه بودجه سازمان های اتوبوسرانی، مدیریت پسماند، عمران شهری، عمران ساحل کارون، زیباسازی، تاکسیرانی، قطار شهری، پایانه های شهرداری، فاوا، خدمات موتوری، آتش نشانی و خدمات ایمنی، میادین و تره بار، پارکها و بهسازی و نوسازی مورد بررسی قرار گرفت.

کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهواز طی جلساتی با بررسی بودجه های همه این سازمانها به جمع بندی نهایی رسید و بودجه سال 94 سازمانها شهرداری را تصویب کرد. در این جلسه علنی شورای شهر کمیسیون برنامه و بودجه جزئیات بودجه تمام سازمانهای شهرداری را برای اعضای شورای شهر تشریح کرد. نمایندگان سازمان ها نیز در این زمینه اطلاعاتی مختصر در اختیار اعضای شورای شهر قرار دادند.

در این جلسه لایحه بودجه سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز به دلیل حاضر نبودن مدیرعامل آن از دستور کار خارج شد. بنابراین رأی موافق کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهواز در خصوص بودجه 14 سازمان دیگر به رأی گذاشته شد و اعضای شورا بودجه همه این سازمان ها را تصویب کردند.

به گزارش خبرنگار ایسنا؛ در پایان این جلسه مدیرعامل سازمان پایانه ها، شهرداری منطقه 2 و تاکسیرانی در خصوص تذکر عاشور سواری پور عضو شورای شهر در یکی از جلسات علنی شورا در خصوص چگونگی صدور مجوز پایانه حمل مسافر و بار برای زمینی در خیابان 11 شرقی کیانپارس توضیحاتی ارائه دادند و بنا شد این مجموعه ها مستندات و مدارک لازم را در زمینه صدور این مجوز در جلسه دیگری به شورا ارائه دهند.

همچنین در این جلسه دارابی معاون مالی و اداری شهرداری در خصوص بیمه تکمیلی پرسنل شهرداری که از سوی شرکت برنده مناقصه در این زمینه پرداخت می شود، توضیحاتی را به اعضای شورای شهر ارائه داد و در این زمینه نیز مقرر شد این معاونت مدارک این شرکت را به همراه پرداخت دارایی در اهواز و نه در شهر دیگری به صورت مستند به شورای شهر ارائه دهد.
برچسب ها: شورای شهر اهواز
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار