اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
برگزاری همایش فرشته های سپید و تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم استان خوزستان به مناسبت هفته دفاع مقدس

همایش فرشته های سپید و تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم استان خوزستان به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور رئیس و هیئت رئیسه دانشگاه، جمعی از مقامات نظامی و خانواده های شهدای مدافع استان خوزستان در سالن شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وب دا خوزستان، دکتر اسماعیل ایدنی در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع خانواده های شهدای مدافع حرم، گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادتها و از خودگذشتگی شهدا و جانبازان و آزادگان ملت شریف ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس است که امروزه به برکت همان رشادتها، علی رغم وقوع درگیری های بسیار در منطقه خاور میانه، مردم کشور ما در امنیت کامل به سر می برند.

ایدنی ادامه داد: ایران اسلامی در شرایطی در آغازین روزهای پاییز سال 1359 از مرزهای جنوب، غرب و شمال غرب کشور مورد تهاجم گسترده رژیم بعث عراق قرار گرفت که هیچکدام از ارکان نظام نوپای جمهوری اسلامی آمادگی دفاع در مقابل این تهاجم را نداشت ولی با رهبری داهیانه امام خمینی(ره) و بسیج گسترده ملت مسلمان ایران، در فاصله اندکی توانستیم علاوه بر مقاومت در برابر تهاجم دشمن، موفق به کسب پیروزی هایی همچون شکست حصر آبادان، عملیات طریق القدس، فتح المبین و عملیات آزادسازی خرمشهر شده و دشمن بعثی عراق را که تحت حمایت کامل تسلیحاتی، مالی، و نیروی انسانی ابرقدرتهای شرق و غرب جهان بود را از خاک کشور بیرون کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تجربه دفاع مقدس موضوعی را به ملت ایران ثابت کرد و آن این است که اگر مدیریت جهادی و انقلابی در کشور حاکم باشد میشود غیرممکن ها را ممکن کرد. وی افزود: طلیعه انقلاب اسلامی و دفاع ملت مسلمان ایران باعث شد که روح استکبار ستیزی فقط به مرزهای ایران محدود نشود و سراسر جهان اسلام را فرا گیرد و الهام بخش انقلاب در بسیاری از کشورهای مسلمان و آزادی خواه جهان شد.

وی تصریح کرد: فرهنگ شهادت نه تنها در دوران جنگ باعث پیروزی ملت شد که امروزه شاهد این هستیم، وارثان فرهنگ ایثار و مقاومت نقش خود را در دفاع از حرم ائمه اطهار استمرار بخشیدند.

ایدنی در پایان گفت: به گفته شهید بهشتی، "سرنوشت مقلدین امام خمینی(ره) شهادت است" و امروز میبینیم که سردارانی از کشور ما با اینکه بازنشسته شده اند ولی هنوز هم عشق و شور و شوق این دارند که در همان نهضت گام بردارند و در دفاع از حرم ائمه اطهار و دفاع از حریم ولایت جان خود را فدا میکنند.

گفتنی است در پایان این مراسم از خانواده های شهدای مدافع حرم استان خوزستان تجلیل به عمل آمد.










نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار