شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۸

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان گفت: استان خوزستان سالیانه با برگزاری بیش از 20 کنگره و جشنواره شعر به مهد ادبیات و شعر کشور تبدیل شده است

به گزارش تلاش نیوز، حجت‌الاسلام 'لطف‌الله سپهر' روز پنج‌شنبه در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره استانی شعر جنوب در تالار شهید آوینی شهرستان بندر ماهشهر اظهار داشت: هر ساله بیش از 20 کنگره و جشنواره بین‌المللی، کشوری و استانی شعر در خوزستان برگزار می‌شود و این مساله نشان دهنده توجه ویژه استان به حوزه ادبیات است.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی، کنگره شعر خلیج فارس بهبهان و ده‌ها جشنواره دیگر نمونه‌ای از توجه ویژه به حوزه ادبیات است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در ادامه با انتقاد از عدم حضور فرماندار، امام جمعه و نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی در دوازدهمین جشنواره استانی شعر جنوب ماهشهر، خاطرنشان کرد: مذهبی‌ها، دانشگاهیان و دیگر اقشار باید امروز صندلی‌های خالی محل برگزاری جشنواره را پر می‌کردند.

سپهر افزود: صندلی‌های خالی و عدم حضور مسوولان شهرستان برای متولیان بی‌انگیزگی ایجاد می‌کند و آنها را از ادامه کار دلسرد می‌سازد.

وی خاطرنشان کرد: با برگزاری این جشنواره‌ها و شعرهای ارزشی که عرضه می‌شود برای این است که اثرگذاری امام راحل (ره) در بیداری اسلامی و همچنین نقش پایداری و مقاومت را در زلزله سیاسی که در دنیا به وجود آمده را منتقل کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان بیان داشت: امروز دشمنان برای تقابل با اسلام و مذهب تشیع تمام تلاش خود را به کار می‌برند و برای حصول به این توطئه هزاران شبکه ماهواره‌ای و اینترنتی را راه‌اندازی کرده‌اند.

سپهر با بیان اینکه بنگاه‌های سخن‌پراکنی شرق و غرب روزانه هزاران جمله در ضدیت با تشیع تولید و ارائه می‌کنند تاکید کرد: قلم شاعران و نویسندگان کشور باید در خدمت دین و مذهب و مقابله با توطئه‌های پلید دشمنان باشد.

وی در پایان اضافه کرد: از سال آینده جشنواره استانی شعر جنوب ماهشهر به صورت منطقه‌ای و با حضور شاعران استان‌های جنوبی کشور برگزار خواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار