اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
دکتر اسماعیل ایدنی خطاب به دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی اهواز: صحنه عمومی جامعه، فضای آزمون و خطا نیست، دوران تحصیل را غنیمت شمرید، فرصت خوبی برای تجربه اندوزی است

به گزارش خبرنگار وب دا خوزستان آئین استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با عنوان "آئین مهر" در تاریخ 7 مهر در تالار مجتمع فجر سپاه اهواز و با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده امام جمعه موقت اهواز، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، مدیران و جمع پر شور دانشجویان جدید الورود برگزار شد.

در این مراسم دکتر اسماعیل ایدنی ضمن خوش آمدگویی به دانشجویان جدیدالورود و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: شما از سد کنکور با موفقیت عبور کرده اید و هم اکنون وارد مرحله جدیدی از زندگی خود شده اید و باید تلاش خود را دو چندان کنید.

وی افزود: دانشگاه جندی شاپور از قدیمی ترین دانشگاه های جهان، علی رغم مشکلات فراوان از دانشگاه های تیپ یک کشور به شمار می رود و زمینه کار و رشد علمی در این دانشگاه برای شما فراهم است. امروز فصل جدیدی از زندگی شما آغاز می شود و رویکرد شما به زندگی نیز باید تغییر کند و بدانید که در کجا قرار دارید.

ایدنی ادامه داد: شما باید بدانید چشم انداز و برنامه های کلان اجتماعی و اسناد بالا دستی شامل چه معیارهایی است و چشم انداز در سال های آینده ارتقاء کشور در ابعاد اجتماعی، فرهنگی، سلامت و اقتصادی به کدام سو خواهد بود. فعالیت های جدی و علمی در کشور در اوایل دهه 80 شروع شد و در حال حاضر رشد علمی ما نسبت به کشور های مشابه 3 برابر است و این مایه افتخار ماست که 40 درصد این فعالیت ها و پژوهش ها در دانشگاه های علوم پزشکی کشور انجام می شود در حالی که از کل بودجه پژوهشی و تحقیقاتی کشور تنها 10 درصد به حوزه سلامت اختصاص دارد.

رئیس دانشگاه گفت: امروزه کشورهایی جایگاه رفیع تری دارند که تولید علم بیشتری داشته باشند و همه ما شاهد هستیم که علم به تنهایی راه به جایی نخواهد برد و باید علم را با اخلاق توام کنیم. دانشجویان باید با یک نگاه جامع از این فرصت به خوبی استفاده کنند و علم و اخلاق خود را توامان پیشرفت دهند. در شرایط امروز تهدیدات زیادی برای شما جوانان وجود دارد و تنها راه رهایی از این مشکلات اخلاق مداری است.

ایدنی تصریح کرد: دانشجویان باید در کنار تحصیل از فرصت های دیگر در دانشگاه نیز استفاده کنند و دغدغه اجتماعی داشته باشند. صحنه عمومی جامعه، فضای آزمون و خطا نیست و دوران تحصیل فرصت خوبی برای تجربه اندوزی،  اصلاح اشتباهات، اختبار و آمادگی مناسب برای حضور در عرصه های اجتماعی در آینده خواهد بود که این فرصت باید غنیمت شمرده شود. وی گفت: دانشجویان باید در فعالیت های اجتماعی حضور پیدا کنند، دانشگاه نیز برای اجرای فعالیت های فوق برنامه که هدف آنها ارتقاء فرهنگ و اخلاق دانشجویان می باشد بستر و شرایط خوبی را فراهم میکند.

وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای دانشجویان گفت: حوزه کاری شما تامین سلامت مردم است و در ابتدا باید سلامت خود را مراقبت کنید و به طور منظم ورزش کنید و سعی کنید که در طول این مسیر یک بعدی نباشید و در تمام ابعاد دانشجویی فعال باشید. دغدغه نهایی ما تربیت نیروهای متخصص، متعهد، شاداب و توانمند و افرادی است که دغدغه مردم را دارند.

در ادامه این همایش حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده امام جمعه موقت اهواز ضمن خوش آمد گویی به دانشجویان، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز را از قدیمی ترین و بهترین دانشگاه های کشور خواند و افزود: ورود و خروج به امور باید همراه با سربلندی باشد و این در آیات الهی نیز آمده است. شما باید در کنار علم، اخلاق را نیز سر لوحه کار خود قرار دهید. روح شما در دوران جوانی قابل انعطاف است و باید بسیار از خود مراقبت کنید. بزرگترین سرداران دوران دفاع مقدس در سنین جوانی فرماندهی جنگ را بر عهده داشتند.

حجت الاسلام حسن زاده افزود: دانشجو باید در فعالیت های سیاسی و اجتماعی فعال باشد و این در دانشگاه های علوم پزشکی به دلیل مشغله زیاد کمتر دیده می شود.

امام جمعه موقت اهواز گفت: دانشجویی که فعال نباشد و اظها نظر نکند از فعالیت های اجتماعی عقب خواهد ماند و شما باید سعی کنید که مشارکت خود را در امور مختلف نشان دهید. کشور ما کشوری سیاسی است و دانشجویان باید به مسایل مختلف سیاسی آگاه و مطلع باشند .

وی در پایان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس دانشگاه علوم پزشکی اهواز را گنجینه خاطرات دفاع مقدس خواند و گفت: بسیاری از جلسات دوران دفاع مقدس برای اجرای عملیات ها در همین دانشگاه برگزار می شد، و این دانشگاه یک دانشگاه جنگ بود. مسئولیت شما بسیار سنگین است و امیدوارم همانطور که ورود با نشاطی دارید فارغ التحصیلی خوبی نیز در انتظار شما باشد و بتوانید مدارج ترقی را به درستی و با موفقیت طی کنید.

لازم به ذکر است پیش از شروع این برنامه دانشجویان جدیدالورود و هیئت رئیسه دانشگاه با حضور بر مزار شهدای گمنام دانشگاه ضمن قرائت فاتحه و تجدید بیعت با آرمانهای امام راحل، به مقام والای شهدای گمنام ادای احترام کردند.
















نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار