اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۸۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲
 عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: با توجه به بروز پدیده خشکسالی شیوه آبیاری فضای سبز در این شهر باید تغییر نماید.

به گزارش ایرنا جانعلی خورشیدی دوشنبه در یکصد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز که در سالن اجتماعات این شورا تشکیل شد، در نطق پیش از دستور کار جلسه اظهار کرد: این در حالی است که با توجه به کمبود منابع آبی آبیاری فضای سبز شهری اهواز به صورت غیراستاندارد انجام می شود.

وی تاکید کرد: استفاده از آب غیر شرب و آبیاری مکانیزه باید در دستور کار شهرداری اهواز قرار گیرد.

خورشیدی در ادامه نسبت به رواج زمین خواری در تمام مناطق اهواز هشدار داد و افزود: شهرداری باید به مالکان دولتی و خصوصی تذکر دهد که اراضی خود را محصور کنند تا هم چهره شهر بهبود پیدا کند و هم از غارت در امان بمانند.

وی نسبت به حضور وانت بارها در میادین و بلوارهای اهواز نیز اعتراض کرد و گفت: در میدان ترمینال جنوب، میدان چهارشیر تا میدان چهار اسب و بلوار پاسداران به سمت زرگان تمام پیاده روها و حاشیه خیابان مملو از وانت بارها است.

خورشیدی همچنین بر همسطح سازی پیاده روها تاکید کرد.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر اهواز نیز در نطق پیش از دستور با انتقاد از روند پیشرفت پروژه های عمرانی این کلان شهر گفت: با گذشت بیش از سه ماه از قول شهردار اهواز مبنی بر راه اندازی پروژه ها اما هنوز این وعده محقق نشده است.

حسین حیدری در تذکری به شهردار اهواز درباره خدمات شهری و عمران شهری افزود: بر اساس گزارش معاونت بهداشت و درمان، اهواز از نظر بیماری های روده ای و گوارشی رتبه نخست را دارد اما همچنان شاهد افزایش اغذیه فروشی های غیرمجاز مانند سمبوسه، فلافل و جگر هستیم.

وی اضافه کرد: در سال های 92 تا 94 هر سال 200 میلیارد ریال در بودجه شهرداری برای خرید اتوبوس پیش بینی می شد اما به جز 10 دستگاه که از سهمیه سال 91 خریداری شد، اتوبوسی وارد ناوگان اهواز نشده است که شهرداری باید درباره این ردیف بودجه توضیح دهد.

حیدری همچنین گفت: فاجعه منا مهر تاییدی بر بی کفایتی و سوء مدیریت رژیم آل سعود در مدیریت حرمین شرفین و مناسک و کنگره عظیم حج است. 

وی در ادامه ادبیات به کار رفته توسط اکبر عبدی بازیگر سینما در برنامه زنده شبکه سه را محکوم کرد و گفت: از طرف خود و و موکلینم مراتب اعتراض خود را نسبت به پخش این برنامه اعلام می کنم چرا که در این برنامه یک هنرپیشه با استفاده از ادبیات نامناسب قوم شریف، ولایت مدار و غیور عرب را مورد خطاب قرار داد و موجبات ناراحتی آنها را فراهم آورد هرچند که در روز بعد از این اتفاق، این هنرپیشه اعلام کرد که منظورش وهابی های سعودی بوده است.

حیدری تاکید کرد: صدا و سیما باید تمهیدات لازم را در پخش برنامه زنده داشته باشد تا بهانه ای به دست دشمنان اسلام برای کوبیدن بر طبل نفاق و تفرقه بین اقوام ندهد. 

وی با اشاره به اینکه دریابان شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی از قوم عرب است، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران حساس ترین جایگاه خود که همان دبیری شورای عالی امنیت ملی است و مهم ترین و محرمانه ترین تصمیمات کلان مملکت در آن گرفته می شود به دست یکی از افراد شایسته این قوم شریف سپرده است و این نشان از اعتماد کامل حاکمیت و نظام به این هموطنان عزیز است.

*فضای زرد به جای فضای سبز

دیگر عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز در نطق پیش از دستور گفت: فضای سبز اهواز را اصطلاحا باید 'فضای زرد' نامید زیرا با آبیاری نامناسب روبه خشک شدن می رود، این در حالیست که میلیاردها تومان برای احداث فضای سبز هزینه شده است.

حجت الاسلام کاظم سواری با انتقاد از وضعیت تنها پارک جنگلی اهواز افزود: پارک شهروند به قدری تاریک و پر از زباله است که حتی در زمان روز شهروندان جرات وارد شدن به آن را ندارند.

وی با اشاره به تعطیل بودن برخی پروژه های عمرانی شهر اظهار کرد: شهردار اهواز قرار بود که ظرف یک ماه این پروژه ها را راه اندازی کند .

سواری با بیان اینکه شهردار اهواز انگیزه پرسنل را از بین برده است افزود: شهردار اهواز اعلام کرده که انتصاب افراد به عنوان مسئول مشروط به داشتن سابقه کاری در همان رشته است و این مساله می تواند انگیزه کارکنان برای تلاش و ارتقا را از بین ببرد.

وی همچنین با انتقاد از اکبر عبدی هنرپیشه سینما گفت: اهانت وی فقط به قوم عرب نیست و به طور یقین اهانت ها به اقوام عرب، بختیاری، ترک و ... ادامه خواهد داشت زیرا برخود مناسبی صورت نمی گیرد.

سواری اضافه کرد: افراد مشهور باید از تنوع قومی کشور آگاهی داشته باشند و دشمن را نیز بشناسند.

*سقوط خدمات شهری

عضو دیگر شورای اسلامی شهر اهواز نیز در ادامه این جلسه، تجدید نظر شهردار اهواز در معاونت خدمات شهری را خواستار شد.

ابتسام الباجی افزود: با وجود تذکر نسبت به وضعیت خدمات شهری اما شهردار اهواز ترتیب اثر نداده است.

وی با بیان اینکه کمربند سبز اهواز به دلیل رسیدگی نکردن خدمات شهری در حال نابودی است، اظهار کرد: خیابان نادری که مرکز تجاری درمانی اهواز است اکنون به محل استقرار دستفروشان شده و نخاله های ساختمانی در نقاط بسیاری تخلیه می شود که نظارتی بر آنها صورت نمی گیرد.

بر اساس این گزارش، یکصد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز با حضور 19 عضو در ساعت 14 و 30 دقیقه آغاز شد. ناجی سواری و مریم ابریشم کار غایبین این جلسه بودند.
حسین حیدری، حجه الاسلام کاظم سواری و مریم ابریشم کار ناطقان این جلسه بودند که با غیبت ابریشم کار، خورشیدی جایگزین وی شد.

در طول دو ساعت و 40 دقیقه زمان این جلسه تعدادی از اعضا در حال تردد بودند به طوری که با خروج هدایت ممبینی، غلامرضا سبزعلی، جانعلی خورشیدی، حجت الاسلام قربانعلی سعادت نیا و در نهایت عاشور سواری پور، جلسه از رسمیت افتاد و با وجود بررسی نشدن دو دستور کار ناچار به اعلام ختم جلسه شدند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
comment
0
0
comment ورودی شهر اهواز از سمت مسجد سلیملن پر از دست فروش است و در آن حتی ذبح حیوانات صورت می پذیرد فکر نکنم ورودی هیچ شهری به این صورت باشد. همچنین همواره شیرابه زباله به همراه سرریز فاضلاب در شهر وجود دارد که بیانگر افت کیفیت خدمات شهری نسبت به سالهای گذشته است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار