اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۸۳۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در نشست خبری:
معلمان خوزستانی در هیچ یک از شهر های زیارتی مکانی برای اقامت و تفریح ندارند






شوشان: معمولن نشست های خبری در دفاتر رسانه ای ، در کنار پرسش و پاسخ ، به سمت و سوی هم اندیشی و بیان یک سری دغدغه ها و همچین راهکارها از سوی اهالی رسانه کشیده می شود و در این حالت ، بیش از آنکه مدیر یا مدیران در مقام پاسخ برآیند ، شنونده ای می شوند برای این مسائل . 

نشست خبری تقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز که با حضور دو یار روابط عمومی و جمعی از همکاران مطبوعاتی در روزنامه فرهنگ جنوب و شوشان برگزار شد ، بی نصیب از این سمت و سوی نماند و به قول بیژن ایروانی مدیر خلاق روابط عمومی آموزش و پرورش که دستی در اجرا و مجری گری در سیمای خوزستان نیز دارد ، این نشست و این گونه هم اندیشی ها ، در واقع اتاق فکری ست برای موضوعات و مسائل آموزشی استان. 



در این نشست، نکات قابل تاملی از سوی اساتید و همکاران رسانه ای از جمله امید حلالی مدیرمسئول روزنامه فرهنگ جنوب و شوشان ، هادی خوش سیما سردبیر فرهنگ جنوب ، سوارنژاد پیشکسوت رسانه ای و کارشناس مسائل آموزشی ، سارا ممبینی مدیر خبرگزاری پانا خوزستان ، علی میلاسی سردبیر ندای جنوب ، خانم اسماعیلی خبرنگار فارس ، حسین سعده سردبیر آواری خوزستان ، علیرضا عبدالله نژاد سردبیر شوشان مطرح شد و در ادامه نیز مدیرکل آموزش و پرورش ، پاسخگوی سوالات دیگر خبرنگاران بود.

در ابتدای نشست ، تقی زاده گریزی به هفته دفاع مقدس زد و ضمن گرامی داشت یاد و خاطره معلمان و دانش آموزان شهید در دفاع از ایران اسلامی ، گفت : بیش از چهل هزار معلم و دانش آموز در جهت دفاع از ایران اسلامی شهید شدند و تاریخ ، هرگز این از خود گذشتگی را فراموش نخواهد کرد. 
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود ، به پیشینه تاریخی ایران از منظر هویت فرهنگی و ملی اشاره کرد و گفت: تاریخ ایران بر این اساس به دو دوره ی قبل و بعد از انقلاب تقسیم می شود. ویژگی ایران در دوره قبل از انقلاب اسلامی ، استعمارپذیری و استعمارگری بوده ولی بعد از انقلاب ، هیچ گونه استثمار و استعماری در میان نبوده و به سمت و سوی یک هویت ملی سوق داده شد. 


مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اثر گذارترین بخش تاریخ ایران را دوره ی انقلاب و اثر گذارترین بخش انقلاب را دوران دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: مردم ایران بعد از انقلاب به شناخت ، معرفت ، درک و فهم بالایی از هویت ملی رسیدند و در این دوران بیشترین کارکرد در جهت تقویت منابع فرهنگی ، ملی ، تاریخی و مذهبی در کشور دیده شد.

تقی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاثیر مستقیم آموزرش و پرورش بر جوامع گفت: در جوامع ، تغییر و تحول و تحولی بوجود نمی آید مگر اینکه نظام آموزشی آنها متحول شود یابد و زمانی تحول صورت می گیرد که شاخص های علمی و فرهنگی جامعه را بخوبی بشناسیم.
وی ادامه داد: در کمال تاسف باید گفت که شاخص ها و معیارهای آموزش و پرورش در بین برخی از مسئولین و حتا مدیران نظام آموزشی کشور ، چندان علمی نیست و تصور شکل گرفته بر این است که بارانداز و سنجش نهایی آموزش و پرورش ، تنها در کنکور خلاصه می شود حال آنکه این گونه نیست و هدف اصلی آموزش و پرورش ، کسب مهارت در زندگی اجتماعی بر اساس شاخص های ملی و بین المللی است و زمانی می توانیم مدعی شویم که در مسیر توسعه قرار گرفته ایم که کسب مهارت های اجتماعی در راس امور باشد چرا که اگر این امر محقق شود و درک درستی از آن داشته باشیم بی شک در مسیر موفقیت قرار خواهیم گرفت و در سایر زمینه ها نیز آسیب ها برطرف می شود.



مدیرکل آموزش و پرورش افزود: در خوزستان سعی شده شاخص های ملی و بین المللی کسب مهارت های اجتماعی بخوبی شناسایی شود و اقدامات لازم بر این اساس صورت گیرد. از این رو ما معتقدیم زمانی می توانیم در مدیریت جهانی اثر گذار باشیم که فرزند ما از شرایط اجتماعی سرزمین خود و جهان درک مناسبی داشته باشد. وی ادامه داد:  متاسفانه فکر می کنم تاکنون اولویت آموزش و پرورش اولویت هیچ دولتی نبوده و این موضوع باعث عقب ماندگی های فراوانی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: دانش آموزان ما دو عنوان مقدس مسلمان بودن و ایرانی بودن را دارد و ضمن اینکه باید درک مشخصی از دین ، هویت مذهبی و کشور خود داشته باشند ، باید جهان پیرامون خود را نیز بخوبی بشناسند و ما در مجموعه ی آموزش و پرورش در تلاش هستیم تا این امر را محقق سازیم .


وی افزود: سازمان یونسکو قرن 21 را قرن "قدرت فرهنگ" می داند و وقتی که می بینیم شاخص اول جهانی آن هم توسط یک سازمان علمی - فرهنگی جهانی، فرهنگ عنوان می شود پس قطعا باید این شاخص ، شاخص اول جامعه ی ما نیز شود و مورد توجه قرار بگیرد.

تقی زاده در ادامه با اشاره به کمبودها و مسائل آموزشی استان گفت: به نظر می آید در خوزستان و در حوزه آموزش و پرورش کم کاری های متعددی صورت گرفته و این موضوع منجر به یک عقب ماندگی تاریخی در آموزش و پرورش خوزستان شده است. 

وی با اشاره به عدم پرداخت مطالبات آموزش و پرورش توسط دستگاه ها ، نهادها ،کارخانجات ، شرکت ها و شهرداری ها ، آن را یک نارسایی تاریخی و بی توجهی به مسائل آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: همانطور که بخشی از مطالبات ما در بُعد جهانی توسط آمریکا بلوکه شده است، بخشی از مطالبات آموزش و پرورش خوزستان نیز توسط شرکت ها و کارخانجات داخلی بلوکه شد.


مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: برای وصول مطالبات ، با پیگیری های فراوان آموزش و پرورش و تاکید استاندار و همچنین پیگیری اهالی رسانه ، سه میلیارد تومان از مطالبات آموزش و پرورش از حساب شهرداری اهواز برداشت و به حساب آموزش و پرورش واریز شد. همچنین 15 میلیارد تومان هم باید از نفت به ما پرداخت شود که بدلیل عدم توانایی پرداخت یک جا از سوی نفت ، قرار است به صورت اقساط پرداخت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در عین حال بزرگترین رقم بدهی به آموزش و پرورش را مربوط به پتروشیمی بندر امام و در حدود 60 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با بعضی شرکت های حقوقی نیز در حال مکاتبه برای اخذ بدهی آموزش و پرورش از دستگاه های بدهکار هستیم.

وی گفت: اگر نسبت به تعلیم و تربیت نگرانی و حساسیت در استان وجود داشته باشد شاهد چنین مسائلی نخواهیم بود. این مطالبات مربوط به 23 سال پیش است که اگر در آن زمان خودش وارد حساب آموزش و پرورش می شد در حال حاضر بسیاری از زیر ساخت های فیزیکی ، فرهنگی و اجتماعی در سطح شاخص های بین المللی ارتقا پیدا کرده بود. به طور مثال می توانستیم در زمینه احداث زائرسرا در مشهد مقدس برای فرهنگیان فکری کنیم. زیرا خوزستان تنها استانی است که در مشهد مقدس برای فرهنگیان زائرسرا ندارد. یا اینکه یک اردوگاه دانش اموزی در خارج استان نداریم و این واقعا باعث ناراحتی ما شده است.
وی ادامه داد: متاسفانه معلمان خوزستانی در هیچ یک از شهر های زیارتی مکانی برای اقامت و تفریح ندارند.

تقی زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: چهره فیزیکی آموزش و پرورش خوزستان در بعد سخت افزاری و فضا از جمله ساختمان و تجهیزات یک چهره فرسوده است و در نرم افزاری هم نیاز به امکانات فراوانی داریم و امیدواریم بتوانیم با ظرفیت های بالای نیروی انسانی و مالی موجود در استان و هماهنگی که بین این بخش ها بوجود می آید به بهترین نحو از ظرفیت ها بهره مند شویم.
وی ادامه داد: برای اولین بار در سال گذشته برنامه  توسعه آموزش و پرورش استان در 26 شاخص تدوین شد که عدم توجه به آنها سبب عقب ماندگی استان شده بود. وی از شاخص های سواد آموزی ، پیش دبستانی ، بهداشت و ورزش همچنین آسیب و چالش هایی که دانش آموزان دختران را تحت تاثیر قرار می دهد به عنوان شاخص های مهم در بحث تعلیم و تربیت نام برد که مورد بی توجهی قرار گرفته اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم توجه به هنرستان های فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه خوزستان یک استان صنعتی ست قطعا در این زمینه باید هنرستان های فنی و حرفه ای تجهیز شوند و دانش آموزان را به این سمت سوق داد. 
وی افزود: تاکنون در استان به این بخش کم توجهی های فراوانی شده و ضمن آنکه مشاوره های خوبی به دانش آموزان برای هدایت تحصیلی به این سمت وجود نداشته است ، والدین نیز بیشتر تمایل داشتند تا فرزندان آنان در رشته های نظری از جمله علوم تجربی و ... به تحصیل ادامه دهند.


وی در ادامه با اشاره به آسیب های کنکور نگری صرف در جامعه و غفلت از نقش اصلی آموزش و پرورش که همان تعلیم و تربیت است ، گفت: متاسفانه به دلیل عدم آموزش مهارت های لازم به دانش آوزان بخصوص مهارت های زندگی اجتماعی ، رفته رفته آسیب های فراوانی در جامعه از جمله اعتیاد ، تصادف ، طلاق ، جرم و .... شکل گرفته است از این رو من فکر می کنم در کنار اینکه تلاش می شود کرسی های بیشتری از کنکور سراسری را به خود اختصاص دهیم باید تلاش شود فرزندان خود را نسبت به آینده کشور حساس کنیم تا بدانند نیازهای کشور چیست و بر اساس آن ، سمت و سوی تحصیل و اشتغال خود را تعیین نمایند.

وی ادامه داد: با این وجود، آموزش و پرورش خوزستان در کسب رتبه های آموزشی ، توانسته به موفقیت های چشمگیری دست یابد و به رشد 5 برابری نسبت به سال گذشته برسد.

وی در ادامه با اشاره به درخشش آموزش و پرورش خوزستان در زمینه های مختلف گفت: خوشبختانه ما در سوادآموزی رتبه اول کشوری را در جذب ، کسب کردیم. در پیش دبستانی هم افزایش 200 درصدی جذب را داشتیم که رتبه اول کشور بود. در المپیادهای ورزشی و آموزشی هم امتیازات و رتبه های بسیار خوبی نصیب استان شد و جوایز متعدد در سطح ملی کسب شد ولی تا رسیدن به ایده آل ها فاصله داریم و این فاصله با تلاش ، همت و کار فراوان کمتر خواهد شد.

تقی زاده اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته ، جذب دو هزار مربی پیش دبستانی با 15 سال سابقه کار بود که با جذب دو هزار نفر مربی پیش دبستانی، بیشترین جذب مربیان را نسبت به سایر استانها داشته ایم اما علیرغم تمامی این اتفاقات ، آموزش و پرورش خوزستان باز هم با کمبود 5 هزار نیرو مواجه است و باید برای این موضوع فکری اساسی شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود و در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه فرهنگ جنوب مبنی بر اینکه آیا تاکید استاندار مبنی بر حمایت از تولید داخل استان در آموزش و پرورش رعایت می شود یا خیر گفت: بدون شک تمام نیازهای آموزش و پرورش از منابع داخلی استان تهیه می شود، مگر اینکه دیگر در استان ظرفیت باقی نمانده باشد، به طور مثال تمامی تجهیزات میز و نیمکت و یا شیر مدارس را از شرکت های تولیدی استان خریداری می کنیم و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به آمار متقاضیان خروج از استان گفت:  متاسفانه در سال های گذشته آمار متقاضیان خروج از استان بسیار بالا بود و در قبال خروج و انتقالی این نیروها که عمدتا فرهنگیان کاردان و باتجربه آموزش و پرورش بودند به هیچ وجه قادر به جذب نیروهای جایگزین نبودیم. از این رو در سال گذشته با یک سری اقدامات و ارائه یک سری امکانات ، آمار 1500 نفری متقاضیان خروج از استان ، بسیار کاهش یافت و تنها 500 متقاضی خروج از استان داشتیم که در نهایت با 100 نفر موافقت شد.

تقی زاده در ادامه گفت: خروج و تقاضای انتقالی نیروهای باتجربه و نخبگان ، دلایل متعددی از جمله نبود و یا کمبود امکانات رفاهی ، درمانی ، بدی آب و هوا و .... دارد که خوشبختانه در این سال ها اقداماتی در این زمینه شده و به عنوان نمونه ، توانستیم درمانگاه مجهزی را برای فرهنگیان در کیانپارس افتتاح کنیم. 

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در حال حاضر 9 هزار مدرسه در خوزستان وجود دارد که برخی از این مدارس نیاز به بازسازی  و برخی هم نیاز به تعمیر دارند و منابع اعتباری ما به میزانی نیست که بتوانیم تمام نیازها را برطرف کنیم ولی کمک های خیرین مدرسه ساز که در سال گذشته بیشترین رقم در طول تاریخ اموزش و پرورش یعنی 100 میلیارد تومان بوده بسیار کمک حال ما در زمینه رفع نیازهایمان بوده است، لازم به ذکر است منابع دولتی آموزش و پرورش 80 میلیارد تومان است.
وی با اشاره به اینکه مهر سال جاری نسبت به سال های گذشته مهر متفاوتی برای آموزش و پرورش خوزستان بود ، گفت: امسال برای اولین بار زنگ مهر در یکی از مدارس محروم عشایری زده شد و این نشان می دهد که مسئولین به دنبال عدالت آموزشی در تمام سیستم آموزش و پرورش هستند .

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آسیب های فراوانی آموزش و پرورش را تهدید می کند و سعی شده برای کنترل این آسیب ها ، برنامه ریزی های فراوانی صورت بگیرد اما بزرگترین آسیبی که آموزش و پرورش را تهدید می کند این است که آموزش و پرورش اولویت هیچ دولتی نبوده و این موضوع مانع شده که آموزش و پرورش به شاخص های در سطح انتظار برسد.

وی با اشاره به سرانه دانش آموزان خوزستانی گفت: سرانه دانش آموزان خوزستان 4 میلیارد تومان است. به عبارت دیگر ، سهم هر دانش آموز چیزی حدود چهار هزار تومان می شود. با این رقم حتی نمی توان نیازهای روزانه یک دانش آموز را مهیا کرد چه رسد به تامین هزینه هایی همچون قبوض آب ، برق ، و گاز و ....

تقی زاده بیان داشت: طی بررسی های صورت گرفته از مدارس ایران در سال 52 ، تنها 2 درصد دانش آموزان به مراکز فنی و حرفه ای و هنرستان ها سوق داده می شدند.  قرار بود در افقی که ترسیم شده این میزان به در سال های آینده افزایش قابل توجهی داشته باشد و به استانداردهای کشورهایی همچون کره جنوبی نزدیک شویم اما واقعا از این شاخص ها و هدف گذاری ها عقب هستیم و نتوانستیم به آن چیزی که مد نظر بوده برسیم.









در حاشیه

نگاهی به موفقیت ها و رتبه های برتر کشوری و جهانی آموزش و پرورش خوزستان 

موفقیت های حوزه ی معاونت تربیت بدنی وسلامت:

-کسب مدال طلای دانش آموزی  در مسابقات کشتی فرنگی نوجوانان جهان در بوسنی
-کسب مدال نقره و برنز دانش آموزی  در مسابقات وشوو جوانان آسیا در چین 
-  کسب رتبه برترکشوری در جشنواره ی الگوهای برتر  تدریس تربیت بدنی 
-  کسب رتبه برتر کشوری در جشنواره حرکات اصلاحی تربیت بدنی
- کسب رتبه برتر کشوری در در بخش غرفه های نمایشگاه ششمین جشنواره بازی های دبستانی و بومی- محلی کشور توسط تیم دانش آموزان پسر استان خوزستان با لباس محلی و ارائه ی آداب و رسوم  قومیت های مختلف استان 
-  کسب مقام اول کشوری در رقابت های کشتی فرنگی دبیران تربیت بدنی 
-کسب مقام قهرمانی در  مسابقات کشتی فرنگی خردسالان
- کسب مقام قهرمانی در مسابقات کشتی فرنگی نونهالان
- کسب عنوان نایب قهرمانی کشور در  مسابقات کاراته ی بانوان
- کسب عنوان نایب قهرمانی تیم ملی فوتبال دانش آموزی زیر18سال در چهل و سومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا
- انتصاب دبیر تربیت بدنی استان به سمت مربی تیم ملی فوتبال دانش آموزی
-  انتصاب دبیر تربیت بدنی استان  به سمت مربی تیم ملی کشتی فرنگی
- انتصاب دبیر تربیت بدنی استان  به سمت مدیر فنی تیم های پایه وزنه برداری کشور
- عضویت 5 دانش آموز خوزستانی در اردوی تیم ملی فوتبال زیر 18 سال کشور
- کسب رتبه ی سوم کشوری در رشته فوتسال بیست و ششمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر مدارس کشور
- کسب مقام سوم کشور در فوتسال دانش آموزان پسر مقطع متوسطه 
- کسب مقام سوم کشور در رشته ی دو و میدانی دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی
- کسب رتبه سوم کشوری در برگزاری المپیادهای درون مدرسه ای 
-کسب مقام سوم تیم فوتسال مقطع ابتدایی دختران استان خوزستان در مسابقات کشور
- کسب مقام سوم تیم دو ومیدانی جوانان پسر  در جشنواره استانی بسیجیان جام مدافعان حرم
- کسب  5رتبه برتر کشوری  در مرحله کشوری جشنواره نوجوان سالم در رشته های نشریه دیواری،عکس و نقاشی با موضوع پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و اعتیاد
-کسب رتبه دوم کشوری در جشنواره ارائه ی طرح های ابتکاری پیشگیری از آسیب های اجتماعی واعتیاد ( با موضوع :تهیه و تدوین منابع آموزشی مورد نیاز مانورهای مبارزه با مواد مخدر و استفاده از ظرفیت کلیه دبیران و معلمین در فرایند آموزشهای کوتاه مدت دانش آموزان)
- کسب رتبه نخست استانی در بین تمامی دستگاههای استانی در اجرای برنامه های هفته مانور مبارزه با مواد مخدر

موفقیت های حوزه  معاونت پرورشی وفرهنگی :

-کسب 57 رتبه اول ، دوم ، سوم و برگزیده کشوری در مسابقات فرهنگی هنری و پرسش مهر 15ریاست محترم جمهوری
- کسب 2رتبه اول کشوری  در مسابقه مقاله نویسی مسابقات پرسش مهر14 ریاست محترم جمهوری در بخش همکاران
- کسب 2رتبه سوم کشوری  در رشته نقاشی مسابقات پرسش مهر14 ریاست محترم جمهوری در بخش دانش آموزان
- کسب بالاترین امتیاز و دریافت  4تندیس افتخار اردوی ملی مربیان پیشتاز در عرصه های فرهنگی ، شور حضور ، خلاقیت باحضور 42  مربی  پیشتاز  
- کسب بالاترین امتیاز و دریافت تندیس افتخار اردوی می مربیان پیشتاز در عرصه های فرهنگی ، شور حضور ، خلاقیت ( 4 تندیس باحضور 36 مربی فرزانه)
-کسب 2رتبه برتر کشور ی در جشنواره تدریس برتر تفکر وسبک زندگی پایه هفتم وهشتم
- کسب رتبه برترکشوری در  جشنواره تجارب برتر تربیتی
- کسب 2 عنوان قهرمان قهرمانان در سی و سومین دوره مسابقات کشوری قرآن ، عترت و نماز در رشته های اذان و قرائت قرآن کریم
- کسب مقام دوم کشوری  توسط دانش آموزان خوزستانی درسی و سوّمین دوره مسابقات قرآن،عترت و نماز ( دانش آموزان استان خوزستان با کسب 36 رتبه و 111 امتیاز 
- کسب 5 رتبه اول  کشوری در سی و سومین دوره مسابقات کشوری قرآن ، عترت و نماز
- کسب 10 رتبه دوم کشوری در سی و سومین دوره مسابقات کشوری قرآن ، عترت و نماز
- کسب 9 رتبه سوم کشوری در سی و سومین دوره مسابقات کشوری قرآن ، عترت و نماز
- کسب  7 رتبه چهارم  کشوری در سی و سومین دوره مسابقات کشوری قرآن ، عترت و نماز
- کسب 5  رتبه پنجم کشوری  در سی و سومین دوره مسابقات کشوری قرآن ، عترت و نماز
- کسب عنوان دستگاه برتر استان در اقامه نماز و رتبه ی شایسته تقدیر ویژه با کسب امتیاز 1/960 (از 1000  امتیاز)  در مجموع برنامه ها و فعالیت های  پیرامون امر نماز و رشد 54/4درصدی نسبت به سال گذشته

حوزه ی آموزش ، پژوهش و سایر:

- کسب عنوان هنرستان برتر ( هنرستان حضرت فاطمه الزهرا(س) اندیمشک ) در جشنواره ی هنرستان های برتر وزارت متبوع
- کسب مقام دوم  در مسابقات بین المللی جشنواره اختراعات کرواسی(اختراع وثبت سیستم تعلیق متغیر هوشمند جهت فنر بندی خودرو توسط هنرآموز شهرستان دهدز آقای میلاد فیاضی)
- کسب مقام سوم درمسابقات بین المللی زیر دریایی روبو کاپ
- کسب 4 مقام برتر کشوری در شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی در بخش هنرجویان
- کسب مقام منتخب کشور  در رشته انیمیشن  سازی در شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی
- راه یابی 27هنرجوی خوزستانی به مرحله ی تئوری کشوری سیزدهمین دوره مسابقات علمی کاربردی کاردانش و 
راه یابی 6  هنرجو  به مرحله نهایی این دوره از مسابقات   
کسب رتبه دوم کشوری در رشته گرافیک سیزدهمین دوره مسابقات علمی کاربردی کاردانش
- راه یابی 3 هنرجو در رشته های الکترونیک ،صنایع فلزی و مدیریت خانواده به مرحله کشوری دوازدهمین دوره مسابقات علمی –عملی هنرستان های فنی و حرفه ای و کسب مقام چهارم کشوری در رشته الکترونیک 
- کسب عنوان وضعیت مطلوب کشوری در توزیع متوازن هنرجویان بین رشته های صنعت ،خدمات ، کشاورزی 
- راه یابی 92 دانش آموز در مرحله ی اوّل المپيادهاي علمي كشوري  در 7 رشته ( رياضي – فيزيك – زيست شناسي – شيمي – كامپيوتر – نجوم – ادبي )
- موفقیت 2دانش آموز خوزستانی در مرحله دوم المپیادهای علمی کشور وکسب مدال نقره
- کسب مقام اول کشوری  در جشنواره روش های فعال تدریس مبتنی بر فناوری درس زبان انگلیسی 3  
کسب رتبه اول کشوری در تحلیل محتوا ی درس کار و فناوری
- کسب رتبه دوم کشوری در جشنواره الگوی برتر تدریس درس ریاضی 3 در رشته علوم تجربی
- کسب  رتبه سوم کشوری در نقد و بررسی کتاب  درس کار و فناوری
- کسب 7عنوان پروژه برگزیده در مرحله كشوري طرح جابربن حيان دور ه ابتدایی 
- راه یابی دانش آموز خوزستانی به مرحله ی کشوری جشنواره دانش آموزان مؤلّف  در دوره ی ابتدایی 
- ارتقا درصد قبولي دوره ابتدایی از2/98 به 99 
-  توسعه ی 100   درصدي پيش دبستاني 
-  ارتقاء رتبه در شاخص نرخ ارتقاء  دوره ی ابتدایی از رتبه 30 کشوری به رتبه 23 
- کاهش رتبه در شاخص نرخ تکرار پایه دوره ابتدایی به رتبه 15 کشوری
-کسب 4  رتبه برتر کشوری  در جشنواره نوجوان خوارزمی دانش آموزان متوسطه اول در رشته های  زبان و ادبیات فارسی، پژوهش ، فعالیت های آزمایشگاهی و دست سازه ها
-کسب رتبه اول کشوری  در فعالیت های مدارس از راه دور استان  
- برگزیده شدن 11 طرح پژوهشی اقدام پژوهشی  معلمان آموزش و پرورش استان خوزستان  در جشنواره کشوری اقدام پژوهی
- راهیابی  2  پژوهشگر خوزستان به کنفرانس های بین الملی و ارائه مقالات پژوهشی
- برگزیده شدن 3 پژوهشگر در سطح ملی دربرنامه معلم پژوهنده 
- کسب4 عنوان معلم نمونه کشوری جشنواره انتخاب معلمان نمونه کشور
- چاپ بیش از 5 مقاله علمی پژوهشی در سطح مجلات معتبر خارجی از طرف معلمان استان خوزستان
- کسب عنوان 3 پژوهشگر برگزیده ی آموزش وپرورش استان در ستاد هفته پژوهش استانداری خوزستان 
- کسب رتبه دوم کشوری در توسعه 110 درصدی مدارس هیأت امنایی و به تبع آن افزایش کیفیت     آموزشی و پرورشی در این مدارس 
- کسب رتبه برتر آموزش و پرورش عشایر خوزستان در سطح 23 استان عشایر کشور در اجرای تفاهم نامه آموزشی و پرورشی
- کسب عنوان 2 مدیر برتر کشور ی در جشنواره مدیران برتر و تجارب برتر مدیریت ویژه ی  مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور 
- کسب رتبه اول کشوری در زمینه ی جذب بی سوادان و کم سوادان 10 تا 49 سال استان خوزستان در سال 93به تعداد 43000نفر
- کسب 4رتبه برتر  و کسب عنوان منتخب کشوری درفراخوان مقاله یاس مهربانی کشوری  
- کسب  36  عنوان انجمن  اولیا ومربیان برتر کشوری و تقدیر از 492 نفر از اعضای انجمن های اولیا ومربیان مدارس استان
- کسب عنوان برترین شورای عالی بسیج  استان  در جشنواره ی استانی مالک ا شتر شورای عالی بسیج فرهنگیان به ریاست  مدیرکل آموزش پرورش خوزستان و معرفی  کانون بسیج فرهنگیان سردشت دزفول بعنوان موفق ترین رده بسیج قشری استان از لحاظ وضعیت و عملکرد 

موفقیتهای حوزه آموزش وپرورش استثنایی:

-  کسب عنوان اثر برگزیده در جشنواره تولید محتوای الکترونیکی آموزش وپرورش استثنایی کشور
- کسب رتبه اول کشوری درجشنواره ی الگوهای برتر یاددهی- یادگیری مدارس استثنایی کشور توسط تیم درس پژوهی گروه متوسطه پيش حرفه اي مدرسه استثنایی باغچه بان شهرستان بهبهان 
-  کسب رتبه سوم کشوری  توسط تیم درس پژوهی ابتدایی کم توان ذهنی مدرسه شهید امیدی شهرستان شوشتر در جشنواره ی الگوهای برتر یاددهی- یادگیری مدارس استثنایی کشور
-کسب عنوان امتیاز ویژه در بخش گریم هنرهای نمایشی گروه تئاتر ناشنوایان
-کسب رتبه اول و دوم کشوری در جشنواره تدریس درس پژوهی آموزش وپرورش استثنایی
-کسب 5رتبه اول کشوری در مسابقات انشاء نماز ، مسابقات اذان در پایه هشتم و پایه ی دهم ، صحیفه سجادیه و مسابقات  شعر و محتوای  سرود درهنرهای آوایی درگرایش کم توان ذهنی
- کسب رتبه اول کشور ی درمسابقات ورزشی شطرنج کارکنان آموزش وپرورش استثنایی
- کسب 3 رتبه اول کشوری در مسابقات اذان و حفظ قرآن واحکام در گرایش نابینایان 
- کسب 3رتبه اول کشوری در مسابقات حفظ ومفاهیم قرآن در گرایش ناشنوایان 
- کسب  3رتبه ی دوم کشوری در مسابقات اذان، مفاهیم قرآن ونهج البلاغه در گرایش نابینایان  ،ناشنوایان و کم توان ذهنی
- کسب 2رتبه ی  دوم  کشوری در مسابقات نهج البلاغه واذان در گرایش کم توان ذهنی
- کسب رتبه دوم  کشوری در رشته پرتاب وزنه  ی مسابقات ورزشی دانش آموزان استثنایی 
- کسب  2رتبه  ی سوم کشوری در مسابقات احکام و اذان در گرایش کم توان ذهنی 
 -کسب 2رتبه ی سوم کشوری  در رشته پرش طول  و تنیس روی میز مسابقات ورزشی  دانش آموزان استثنایی
- کسب رتبه ی سوم کشوری در تمامی زمینه ها وشاخص های آموزش وپرورش استثنایی




comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
comment
0
0
comment اين حقيقت داره كه رتبه استان ما در زمينه اموزش از اخر دومه يعني قبل از سيستان وبلوچستان؟
لطفا در زمينه ارتقاي سطح اموزش وپرورش استان فكري بكنند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
comment
0
0
comment ان شاالله رتبع 29 در قرن بیست و یکم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار