اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۶
طی حکمی از سوی محمدتقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان دکتر عبدالواحد عبادی ، زمام مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ماهشهر را به دست گرفت. عبادی دکترای تاریخ با بیش از بیست سال سابقه در آموزش و پرورش مراحل ترقی را به تدریج طی کرده است.

آموزش ، مدیریت دبیرستان و هنرستان و مسئولیت آموزش متوسطه سوابق رییس جدید اداره آموزش و پرورش شهرستان ماهشهر است. عبادی کاندیدای اصلاح طلبان ماهشهر برای این مسئولیت بود. ولی از نیروهای بی حاشیه که کمتر کسی در محافل عمومی از وی له یا علیه جریانات سیاسی موضعگیری های خاصی را دیده است.

این امر را می توان نقطه مثبتی در پرونده او برای همکاری با دولت میانه رو  دکتر روحانی به حساب آورده و نیز دست او را در انتخاب همکارانش بازخواهد گذاشت. اکنون دوره تنش زدایی چه در عرصه بین الملیی و چه در عرصه داخلی است. همکاران دکتر روحانی با دقت هرچه تمامتر سعی دارند جو وحشت را از فضای سیاسی کشور  دور سازند.

به تحلیل رفتن روزمره دلواپسان علیرغم امکانات بی حدوحصر تبلیغاتی و غوغاسالاری هایشان و جذب بسیاری از نیروهای معتدل محافظه کار در دولت اصلاح طلب روحانی را باید نشانه موفقیت سیاسی وی در تنش زدایی داخلی دانست.

اما به جز یکی دو مورد نمیتوان تغییر زیادی در بدنه مدیریتی آموزش و پرورش ماهشهر را از عبادی انتظار داشت. زیرا آنچه نگارنده در سال های آشنایی با وی  متانت در رفتار سیاسی و پرهیز از تندروی ها و ناهنجاری های مدیریتی در او مشاهده کرده است.

بی رغبتی به کار در اداره در میان فرهنگیان نخستین مشکلی است که به زودی مدیرجدید آن را با تمام وجود حس خواهدکرد. اما این مشکل در مقابل تنگناهای مالی که این روزها همه مدیران دولت تدبیر و امید با آن دست به گریبان هستند چندان حاد به نظر نمی رسد.

عبادی چاره ندارد جز اینکه مانند دیگر مدیران این دولت تا به سر آمدن تحریم ها و بازشدن درهای اقتصاد و تجارت با سیلی صورت خود را سرخ کند . در این مدت باید از شگردهایی همچون هم افزایی امکانات ، گلریزان آموزشی ، تقویت مدارس غیردولتی و جلوگیری از ریخت و پاش های غیرضرور در مدارس دولتی (از قبیل طرح گزارش مصور فعالیت های پرورشی و مناسبت ها که در دولت بدگمان گذشته اجرا میشد و در هر مناسبت دینی و یا ملی هزاران لوح فشرده حاوی عکس و فیلم از مدارس شهر و روستا به سوی اداره کل سرازیر میگردید گویی می خواستند مطمئن شوند که مربیان وظیفه خود را انجام می دهند و گزارش های مکتوب بدون عکس و فیلم را باور نداشتند!

و راهکارهای دیگر کشتی آموزش و پرورش شهرستان ماهشهر را هدایت نماید. برای این برادر خوب مان استقلال رای ، روحیه جهادی ، انعطاف پذیری عاقلانه در تصمیم گیری ، سعه صدر و مشی اعتدالی و در نهایت موفقیت در خدمت به آموزش و پرورش شهرستان ماهشهر را آرزومندم.

جمال درویش - دبیر حزب اعتماد ملی در خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار