شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۹۱۹
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای خوزستان با تأکید بر حرکت در جهت ارتقاء و تغییر گفتمان فرهنگ کار به‌عنوان یکی از اهداف عالی وزارت، مطالعه مشاغل جدید در زمینه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر، استفاده از تجارب کشورهای منطقه، ارج‌نهادن به نوآوری و خلاقیت و استفاده از تمام توان استان برای توسعه مهارت‌آموزی و اشتغال را از اهم برنامه‌های خود عنوان کرد.
 
 عبدالنبی سواعدی در آیین تکریم و معارفه مدیر‌کل فنی‌وحرفه‌ای استان که صبح امروز در سالن اجتماعات این اداره‌کل برگزار شد، با ابراز قدردانی از حسن اعتماد مسئولان در تفویض مدیریت این مجموعه به وی ابراز امیدواری کرد که قدم‌های استوار و موفقی در راستای توسعه استان برداشته شود و اظهار داشت: آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای لازمه توسعه استان و بستر توسعه است و اگر این بسترها درست و به‌موقع آماده شود کمک بسیار بزرگی به توسعه استان و رفع معضل فقر و بیکاری در استان است.
 
وی با اشاره به اهمیت دو عرصه "تعلیم و تعلم" و "کار و تلاش"، افزود: آموزش در نوع خود مقدس و بسیار مهم است و اگر مرتبط با معیشت مردم و جهاد کسب‌وکار باشد، اهمیت آن به مراتب بیشتر خواهد شد. تمام کسانی که وارد عرصه آموزش فنی‌وحرفه‌ای می‌شود، باید این دو رسالت را با یکدیگر منطبق کنند.
 
مدیرکل فنی‌و‌حرفه‌ای خوزستان همچنین با تبیین رویکرد برنامه‌های خود برای توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در استان پرداخت و افزود: رعایت حقوق شهروندی، تکریم شهروندان و مخاطبان، استفاده از پتانسیل قوی نسل جوان، پاسداری از کرامت انسانی، استفاده از ظرفیت تنوع قومی موجود در استان به‌عنوان یک نعمت الهی و همدلی و همزبانی با تمام مردم استان را بر خود لازم و تکلیف می‌دانم.
 
سواعدی پیروی از راهنمایی‌های رهبر انقلاب و توجه به شعار اعتدال در تمام برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها را از دیگر رویکردهای خود عنوان و تصریح کرد: برای توسعه استان استفاده از شیوه‌های نوین آموزشی و ادبیات جدید آموزشی در دستور کار خواهد بود؛ همچنین برقراری ارتباط و تعامل مناسب با صنایع، نیازسنجی از بازار کار و ایجاد هماهنگی در مجموعه نیز جهت تحقق اهداف سازمان مدنظر است.
 
وی با بیان این‌که باید در جهت ارتقاء و تغییر گفتمان فرهنگ کار به‌عنوان یکی از اهداف عالی وزیر کار گام بر‌داریم، افزود: مطالعه مشاغل جدید در زمینه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر، استفاده از تجارب کشورهای منطقه، ارج‌نهادن به نوآوری و خلاقیت و استفاده از تمام توان استان برای توسعه مهارت‌آموزی و اشتغال از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.
 
مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای خوزستان با ابراز امیدواری از این‌که گام‌های مثبت و اقدامات مناسب مدیریت پیشین با کمک و هدایت وی همچنان تداوم یابد، یکی از توانمندی‌های استان را ظرفیت رسانه‌ها و مطبوعات آن عنوان و از اصحاب رسانه درخواست کرد که در کنار اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای استان فرهنگ و گفتمان کار را مطابق منویات رهبری و برنامه‌های رییس‌جمهور و وزیر کار توسعه دهند.
 
سواعدی همچنین محرم را نقطه عطف یادآوری بزرگترین حماسه ایثار و جهاد دانست و ابراز امیدواری کرد که تقارن این آغاز با فرارسیدن محرم طلیعه‌ای باشد که همه مجموعه با روحیه شهادت‌طلبانه در میدان جهاد مبارزه با کفر که همانا فقر و بیکاری است، گام بردارند و این آغاز یک جهاد در زمینه تعالی و نمو اقتصاد مقاومتی در استان باشد؛ تصویب برجام یک پیروزی غرورآفرین در عرصه سیاسی و اینک نوبت تلاش و جهاد در عرصه اقتصادی است؛ فنی‌و‌حرفه‌ای می‌تواند زیربنای ایجاد این توسعه اقتصادی در کشور باشد.
 
به گزارش ایسنا در این مراسم همچنین رحمان قلاوند مدیرکل پیشین فنی‌و‌حرفه‌ای خوزستان با ادای احترام به مقام شهدا و ایثارگران و قدردانی از مجموعه کارکنان فنی‌و‌حرفه‌ای استان، گفت: همه کارکنان با لطف و بردباری خود کمک کردند تا قطار از حرکت ایستاده آموزش فنی‌وحرفه‌ای خوزستان تقریبا در چنین روزی درسال 84 مجددأ به حرکت درآید و امروز بتواند با چنین شرایطی به خود ببالد و در مسیر آنچه شایسته استان خوزستان است، قرار بگیرد.
 
وی با اشاره به وضعیت فنی‌وحرفه‌ای خوزستان در زمان تحویل مسئولیت این مجموعه، افزود: اداره‌کل فنی‌و‌حرفه‌ای استان در شرایطی تحویل من شد که کارهای عقب‌مانده و انجام‌نشده بسیاری داشت و تمام بودجه آن محدود به 700 یا 800 میلیون تومان اعتبار سالانه تملک دارایی بود و شاید تمام اداره‌کل فنی‌و‌حرفه‌ای خوزستان در پنج، 6 اتاق مستقر بود.
 
مدیرکل پیشین فنی‌و‌حرفه‌ای خوزستان ادامه داد: در آن شرایط ساخت و ساز و توسعه بناهای اداری و تشریفاتی ممنوع بود و مشمول مجازات می‌شد و به همین دلیل چندین‌بار برای ارایه توضیح به سازمان‌های نظارتی فراخوانده شدیم؛ همان زمان به رییس وقت سازمان گفتم که اگر شما به خوزستان کمک نکنید و فرصتی را برای اجرای برنامه‌ها فراهم نکنید، قطعأ وضعیت بهتری تحویل مسئول بعدی نخواهد شد.
 
قلاوند با بیان این‌که مراکز در دست احداث نیز به علت فقدان اعتبار کافی رها شده و پروژه‌های مهم‌تر با اعتبارات نفت در حال احداث بود، به دیگر مشکلات در دوره مدیریتی خود اشاره و تصریح کرد: بعضی پروژه‌ها که باید در 6 ماه به اتمام می‌رسید، بیش از 24 ماه به طول کشیده می‌شد و همچنان تکلیف آن نامشخص بود و در پروژه‌های استان حیف و میل می‌شد؛ باوجود این نواقص و مشکلات انباشته، با همت و تلاش همه نیروها، لطف الهی و عنایت مسئولان در ستاد سازمان مشکلات یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته شد.
 
وی خاطرنشان کرد: این شرایط برای سازمانی که باید نقش دیزل را در حرکت و توسعه ایفا کند و نه آن‌که مانند یک واگن تنها باشد، وضعیت خوبی نبود زیرا یک سازمان تا زمانی که وضعیت خود را استقرار نبخشد و تثبیت نکند، اگر ادعای خدمت‌رسانی داشته باشد، موفق نخواهد بود.
 
مدیرکل پیشین فنی‌و‌حرفه‌ای خوزستان با اشاره به برنامه‌ها برای تثبیت جایگاه سازمانی فنی‌وحرفه‌ای استان، ادامه داد: یکی از اهداف تعریف شده این بود که حداقل در هر شهرستان یک مرکز آموزش ثابت وجود داشته باشد که البته لازم است از مردم دهدز و حمیدیه که قول داده بودیم، این دو منطقه نیز دارای مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای شوند تا پوشش 100درصدی فنی‌و‌حرفه‌ای در همه نقاط استان برقرار شود، عذرخواهی کنم.
 
قلاوند انتخاب مدیران فنی‌وحرفه‌ای از مجموعه این سازمان را یک لطف الهی دانست و با اشاره به سوابق آقای سواعدی در مجموعه فنی‌وحرفه‌ای خوزستان، گفت: امروز کسی مدیریت فنی‌وحرفه‌ای استان را به دست می‌گیرد که با سیستم آشنا است و درطول چند سال حرکت مجموعه به‌عنوان یکی از مسئولان در کنار همه بوده است.
 
وی با اشاره به دیگر برنامه‌های انجام شده در دوره مدیریتی خود، خاطرنشان کرد: در مراکزی که استعداد استقرار آموزش عالی را داشتند، با کمک دانشگاه جامع علمی‌کاربردی و همکاری مجموعه، دوره‌های کاردانی راه‌اندازی شد؛ همچنین برای سه یا چهار مرکز دیگر هماهنگی‌های لازم انجام شده است و امیدواریم مرکز تخصصی جوش آبادان در آینده نزدیک مجوز بگیرد و دانشجو پذیرش کند.
 
مدیرکل پیشین فنی‌و‌حرفه‌ای خوزستان با ابراز قدردانی از همه مسئولان استان که در این مدت همراه و یاور فنی‌و‌حرفه‌ای بودند، نسبت به قصور عملکردی در فنی‌و‌حرفه‌ای از مردم عذرخواهی و با ابلاغ قدردانی ویژه از عنایت رییس سازمان، برای مدیرکل جدید آرزوی توفیق و سربلندی کرد و گفت: امیدوارم اداره‌کل خوزستان با هدایت ایشان و کمک ستاد سازمان بتواند راه خود را بهتر از گذشته ادامه داده و شاهد افتخارآفرینی بیشتری باشد.
 
به گزارش ایسنا در پایان این مراسم حکم مدیرکل جدید اعطا و از تلاش‌های مدیرکل پیشین با اهدای لوح تقدیر شد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۸
comment
comment
محمد چلداوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
comment
0
0
comment تبریک به برادر خودم جناب آقای مهندس سواعدی ان شاالله با وجود با برکت ایشان شاهد تحول در نظام آموزش فنی و حرفه ایی خواهد شد آمین
comment
محمد چلداوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
comment
0
0
comment تبریک به برادر خودم جناب آقای مهندس سواعدی ان شاالله با وجود با برکت ایشان شاهد تحول در نظام آموزش فنی و حرفه ایی خواهد شد آمین
comment
محمد چلداوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
comment
0
0
comment تبریک به برادر خودم جناب آقای مهندس سواعدی ان شاالله با وجود با برکت ایشان شاهد تحول در نظام آموزش فنی و حرفه ایی خواهد شد آمین
comment
علیرضا امینی فر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
comment
0
0
comment سلام علیکم
جناب آقای عبد النبی سواعدی از همشهریان
متعهد ، کاردان است که از بدو شروع به کاردر مراکز فنی و حرفه ای با خلوص نیت انجام وضیفه نموده ضمن تبریک توفیق ایشان را از ایزد منان خواستاریم(قپانچی)
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
comment
0
2
comment چه عجب عوض شد
فکر کردیم موروثی شده این پست
پاسخ ها
comment
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
comment
comment با سلام خدمت دوست عزیز
این جوابیه دوستم هستش،خدا رو شاهد میگیرم که آقای قلاوند هیچگونه کاری برای بنده و یا خانواده بنده انجام نداده،بطوریکه فوق لیسانس فیزیک از چمران داشتیم ولی کاری انجام نداد.اما واقعاً ایشون لیاقت این پست و حتی بیشترش رو داشتن و دارن ،کمک زیادی به این استان کردند
comment
علی نصیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
comment
0
0
comment باید از زحمات آقای قلاوند تقدیر و تشکر ویژه به عمل بیاد. فردی درستکار و خدا ترس و پایبند به اصول نظام و مطیع رهبر انقلاب ، که با وجود این مسئولیت و مدیریت زندگی بسیار ساده و معمولی را دارند. واقعاً از اینگونه مدیران و افراد کم پیدا میشه
comment
سپهرمیرزاپور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
comment
0
0
comment چطورشدکه ازاین پست موروثی عزل شدند?۱۰سال مدیریت بس نبوده مدیریت استان لرستان برعهده گرفته اند چه ویژگی هایی داشته یاداشته اند [...]
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار