شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۹۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
رئیس روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خود اهل قلم است و تاکنون نیز دو کتاب را منشر کرده وتا جایی که بنده اطلاع دارم دو کتاب دیگر نیز در دست انتشار دارد. وقتی خود فرد اهل قلم باشد، یقینا به رسانه ها نیز معتقد است


رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت : آموزش و پرورش دستگاهی است که بدون تردید همه ی مردم به نوعی مخاطب هدف آن به شمار می آیند و بنابراین تمامی ارگان ها با فرآیندهای جاری در آموزش و پرورش مرتبط هستند .
 
بیژن ایروانی در گفت و گو با خبرنگار پانا، با اشاره به حوزه ی وسیع کاری در روابط عمومی ها، اظهار داشت: علی رغم اینکه روابط عمومی پلی ارتباطی میان یک سازمان و مخاطبان آن است ولی در کشورما اصولا دستور کار تعریف شده ای ندارد و معمولا هر کاری که راهش را گم کرده، به روابط عمومی سپرده می شود.

 وی کار روابط عمومی در آموزش و پرورش را پیچیده تر از دستگاه های دیگر دانست و تصریح کرد: ساختار آموزش و پرورش دارای گستردگی و پیچیدگی زیادی است. به عنوان مثال مجموعه ی معاونت پرورشی به دلیل وسعت کاری و برگزاری همایش ها و سمینارهای فرآوان، پتانسیل تعریف یک اداره ی روابط عمومی در ساختار خود را دارد و شاید عدم وجود چنین امری باعث بروز هم پوشانی و در نتیجه اختلاف سلیقه در بعضی موارد باشد.

روابط عمومی، اداره ای با حوزه ی کاری وسیع
 ایروانی گفت: مجموعه ی روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، 41 ناحیه و منطقه را تحت پوشش قرار می دهد و تمامی تلاش ما این است که ضمن حضور و پوشش جلسات، همایش ها و برنامه های فراوان حوزه ی ستادی، نظارت و انتشار اخبار سایت های نواحی و مناطق 41 گانه را نیزدر دستور کار داشته باشیم.

این مقام مسئول تعامل مجموعه ی روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با سایر ارگان ها را مثبت ارزیابی کرد واظهار داشت: آموزش و پرورش دستگاهی است که بدون تردید همه ی مردم به نوعی مخاطب هدف آن به شمار می آیند و بنابراین تمامی ارگان ها به نوعی با فرآیندهای جاری در آموزش و پرورش مرتبط هستند .

وی با تاکید بر ارتباط تنگاتنگ مجموعه ی آموزش و پرورش با دیگر نهادها، افزود: بخشی از وظایف دستگاه های اجرایی در ارتباط با آموزش و پرورش و در کمک به فرآیند تعلیم و تربیت تعریف می شود. از این رو تعامل خوبی در این زمینه ها ایجاد شده و تفاهم نامه های همکاری زیادی نیز بین دستگاه های مختلف و آموزش و پرورش منعقد شده است.

همکاران رسانه ای به ما "نه" نمی گویند
وی در عین حال همکاری رسانه ها و صدا و سیما در پوشش اخبار آموزش و پرورش را نیز صمیمانه دانست و گفت: به تمامی همکاران رسانه ای خداقوت می گویم و انصافا همکاری نزدیکی باما دارند ودر خصوص تقاضاهایی که در پوشش اخبار از رسانه ها ی مکتوب و مجازی، همچنین معاونت اطلاعات و اخبار صدا و سیما داریم، از همکاران رسانه ای " نه " نمی شنویم!

مدیرکل آموزش و پرورش معقتد به تعامل با رسانه هاست
 ایروانی نگاه مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان را نیز به حوزه ی اطلاع رسانی مثبت ارزیابی کرد و گفت: مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خود اهل قلم است و تاکنون نیز دو کتاب را منشر کرده وتا جایی که بنده اطلاع دارم دو کتاب دیگر نیز در دست انتشار دارد. وقتی خود فرد اهل قلم باشد، یقینا به رسانه ها نیز معتقد است و هر گاه که دوستان رسانه ای از ایشان برای حضور در نشست های خبری دعوت می کنند، این دعوت را اجابت می کند و در جمع نمایندگان رسانه های استان حضور می یابد که البته این امر به نوعی اعتقاد ایشان در پاسخگویی به افکار عمومی نیز به شمار می رود. ایروانی سایت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان را پر مخاطب عنوان کرد و گفت: سایت اداره ی کل آموزش و پرورش خوزستان با 63 هزار «مخاطب بالقوه» شاید پر بازدیدترین سایت موجود در استان باشد.

مسائل تربیتی و پرورشی بر آموزش و یادگیری تقدم دارند
وی سیاست گذاری در سایت اداره ی کل آموزش و پرورش خوزستان را در راستای ارتقای جایگاه معلم و دانش آموز و کمک به پیشبرد فرآیند تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: چارچوبی که برای این سایت تعریف شده در جهت سیاست گذاری های موجود در وزارت آموزش و پرورش است و مطالب ما که در قالب اخبار پوششی و تولیدی، بر خروجی سایت قرار می گیرد، رویدادهای جاری در مجموعه ی آموزش و پرورش را به اطلاع افکار عمومی می رساند. همچنین همکاران ما در روابط عمومی های مناطق و نواحی چهارگانه ی اهواز نیز یاریگر ما در انجام رسالت اطلاع رسانی می باشند .

ایروانی با اشاره به حساسیت کار خبر و لزوم دقت در کیفیت و کمیت اخبار منتشر شده ، خاطر نشان کرد: گاهی اوقات برخی همکاران از عدم پوشش اخبار خود توسط سایت روابط عمومی اداره کل گله مند هستند که دلیل این امر، وسواس بنده نسبت به اخبار ارسالی است.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره ی کل آموزش و پرورش خوزستان دغدغه ی خود را به عنوان یک معلم، پرورش و تربیت دانش آموزان دانست و گفت: مسائل تربیتی و پرورشی بر امر آموزش و یادگیری تاثیری تقدم دارند و من در چند نوبت در برنامه ی زنده ی رادیویی و تلویزیونی نیز به این نکته اشاره کرده ام که ایکاش می گفتیم وزارت پرورش و آموزش، تا بر لزوم توجه هر چه بیشتر بر مسائل پرورشی و تربیتی دانش آموزان تاکید کنیم.

خبرگزاری پانا طی ماه های اخیر حرفه ای شده است
ایروانی عملکرد خبرگزاری پانا را نیز طی ماه های اخیر رو به رشد دانست و اظهار داشت: خبرگزاری سازمان دانش آموزی خوزستان طی ماه های اخیر هم به لحاظ کمی و هم کیفی حرفه ای عمل می کند و جای خود را در میان رسانه های استانی باز کرده است. ضمن اینکه ما دانش آموزان با استعداد زیادی داریم و این خبرگزاری می تواند محلی برای پرورش دانش آموزان خبرنگار، و ورود آنها به عرصه ی رسانه ها ی استان و اعتلای فرهنگ اطلاع رسانی باشد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
comment
0
0
comment آموزش و پرورش دستگاهی با مخاطبان فراوان سخن وزیر آموزش و پرورش است و مدیر کل از آن کپی برداری کرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار