شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹
با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
مرکز بهداشتی درمانی تیپ یک شهر دهدز با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد ریال تاسیس، تجهیز و به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار وب دا خوزستان، مراسم افتتاح و بهره برداری مرکز بهداشتی درمانی شبانه روزی تیپ یک شهر دهدز، یکشنبه 26 مهرماه با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه و مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان و دکتر آروزمند رئیس اداره بازرسی دانشگاه، دکتر حجت الله درویش پور نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، بخشدار دهدز و جمعی از روسای ادارات این شهر و نیز با حضور مادر شهیدان فرجوانی برگزار شد.

در این مراسم دکتر ایدنی ضمن تقدیر از پیمانکار پروژه درمان بستر دهدز که در فرصت زمانبندی و مشخص شده توانست پروژه به پیمان گرفته شده خود را با موفقیت تحویل دهد، گفت: یکی از مشکلات بزرگ موجود در استان، پروژه های نیمه تمام بر زمین مانده است که پیمانکاران مختلف آنها به دلایل متعدد از جمله تغییرات نرخ ارز در طی سالیان گذشته کارهایی اجرایی را متوقف کرده اند، چرا که کم پیش می آید سود و زیان حاصله توسط یک پیمانکار در بازه زمانی مدت دار مثلا" ده ساله بررسی شود و در بیشتر مواقع تنها ملاک، همان پروژه جاری است که آیا این پروژه برای پیمانکار مربوطه سوده است و یا ضرر ده.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به وضعیت خاص جغرافیایی دهدز و لزوم توجه به زیرساخت های آن گفت: توسعه یک منطقه از بستر توسعه بهداشت و درمان عبور نمیکند و مولفه های زیادی در توسعه و پیشرفت یک منطقه نقش دارند و همیشه حوزه بهداشت و درمان با سایر مولفه ها همچون جمعیت و اعمال سطح بندی های در نظر گرفته شده تطبیق می یابد. یکی از مشکلات موجود در این منطقه که شاید یکی از بهترین مناطق آب و هوایی استان و کشور است، عدم توسعه راههای مواصلاتی و جاده ها در این منطقه و نیز مهاجرت معکوس ساکنین آن به سایر شهرها و استان ها است.

وی افزود: همه مسئولین استانی و منطقه ای، باید با توجه به پتانسیل های بالایی که دراین منطقه وجود دارد، در جهت توسعه شهر گام بردارند تا از مهاجرت معکوس مردم جلوگیری شود. 

ایدنی در ادامه با اشاره به وقوع تصادفات بسیار در جاده ایذه به دهدز که گلوگاه و محور مواصلاتی استان خوزستان با استانهای چهارمحال بختیاری و اصفهان میباشد، گفت: با توجه به امکانات محدود و زمان بر بودن انتقال بیماران اورژانسی و تصادفی به مراکز درمانی جهت درمان، همواره در صدد تقویت و توسعه اورژانس های جاده ای منطقه به منظور افزایش کیفیت و کمیت خدمت رساتی در اعزام بیماران و مصدومان هستیم.

ایدنی در خصوص روند اجرای طرح تحول نظام سلامت اظهار داشت: طرح تحول سلامت بخش عظیمی از نیازهای بهداشتی و درمانی مردم را برآورده کرده و گام بعدی آن جذب نیروی های بومی در رشته های مربوط به حوزه بهداشت و درمان جهت آموزش و ارائه خدمات فعال سلامت به مردم خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشگی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه ۷۵درصد عوامل موثر بر سلامت به حوزه بهداشت و درمان مرتبط نیست گفت:  بطور مثال نبود جاده مناسب منجر به افزایش تصادفات و مرگ و میر میشود و به همین جهت دانشگاه علوم پزشکی اهواز به عنون یکی از 14 دانشگاه علوم پزشکی کشور اقدام به راه اندازی اورژانس هوایی نمود که در سال گذشته در مناطق کوهستانی نظیر باغملک و اندیکا سال گذشته چندین بار خدمت رسانی به بیماران از طریق اورژانس هوایی صورت گرفت و اکنون نیز با در اختیار داشتن دو هلیکوپتر، آمبولانس هوایی در خدمت مردم استان و همچنین شهروندان دهدز می باشد.

ایدنی در پایان گفت: تمام تلاش دست اندرکاران حوزه سلامت، بهداشت و پیشگیری است که پیشگیری شامل، بهداشت و درمان، آموزش افراد بومی و فرهنگ سازی، شناسایی عوامل کلان موثر بر سلامت و انجام وظایف به صورت شایسته درحوزه سلامت است.

لازم به ذکر است مرکز درمان بستر دهدز در زمینی به مساحت 5200 مترمربع ساخته و با اعتباری بالغ بر 160 میلیون تومان از اعتبارات اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تاسیس، تجهیز و به بهره برداری رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار