شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان
مهندس خبیر: در آینده باید نسلی داشته باشیم که از مشکل سوء تغذیه رنج نبرده و این امر نیازمند توانمند سازی جوامع روستایی در زمینه تولیدات کشاورزی است

مهندس فرج الله خبیر معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان در همایش روز جهانی غذا که در روز دوشنبه 27 مهرماه در تالار شهداء دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار گردید، بحث تغذیه و امنیت غذایی در جهان را بسیار مهم دانست و گفت: در صورت بروز مشکل در روند تغذیه، کارکرد ذهن و جسم افراد دچار مشکل خواهد شد. غذای کافی ممکن است که ما را سیر نماید ولی اگر ترکیب غذایی ما کیفیت مناسبی نداشته باشد ممکن است دچار سوء تغذیه شویم.

وی افزود: بحث توسعه کشاورزی در روستاها مورد توجه دولت می باشد و ما باید کشاورزی و دامداری پررونقی داشته باشیم تا بتوانیم به ثبات لازم در امر تغذیه دست پیدا کنیم.


 خبیر گفت: ما باید زیر ساخت های مناسبی را در جامعه روستایی فراهم کنیم تا کشاورز و دامدار بتوانند محصولات خود را با کیفیت مناسب و با استفاده از منابع مالی که دولت در اختیار آنها می گذارد تولید کند. بازار این محصولات باید فراهم باشد و دسترنج روستاییان ما با راهکارهای مناسب به ثمر بنشیند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان افزود: دولت ها در سراسر جهان به مشکلات جامعه روستایی اهمیت فراوانی می دهند تا این جوامع به توانمندی های خوبی دست پیدا کنند و ما نیز باید حمایت های لازم را از مجموعه های روستایی انجام دهیم تا دچار مشکلات جدی نشویم. دولت هر ساله بخشی از بودجه را صرف فراهم کردن زیرساخت های لازم برای بالا بردن تولید در روستاها می کند. همگام با این فعالیت ها باید سطح دانش روستاییان افزایش یابد تا منجر به بهره وری بالاتر و بالارفتن راندمان کار شود و این فرآیند ما را از حیطه فقر خارج می کند.

وی ادامه داد: با وجود امکانات و تنوع غذایی بالا عواملی مختلفی از جمله وجود فقر، دسترسی مشکل و توان پایین خرید باعث سوء تغذیه در استان می باشد و ما باید با استفاده از محصولات فراوان و فرآوری آنها تولیدات خود را افزایش داده و به بازارهای بین المللی صادر کنیم تا بتوانیم درآمد بیشتری داشته باشیم و این درآمد به جیب مردم برود.


 خبیر گفت: یکی از مشکلات جدی استان خوزستان دولتی بودن صنایع غذایی و کم بودن سرمایه گذاری های خصوصی است و خروجی آن برای مردم استان هیچ ارزش افزوده ای ندارد

وی در پایان یادآور شد: در آینده باید نسلی داشته باشیم که از مشکل سوء تغذیه رنج نبرده و این امر نیازمند توانمند سازی جوامع روستایی در زمینه تولیدات کشاورزی است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار