شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹

تاتر پیش از صبحانه به نویسندگی یوجین اونیل و کارگردانی عاطفه تندل مهر ماه امسال  پس از 20 شب اجرا در اهواز به کار خود پایان داد. کارگردان این نمایش علت انتخاب و کارگردانی متن را دغدغه ای که به متن داشت دانست و گفت: این متن و نگاه اش به زن مرا به کارگردانی این متن راغب کرد.

وی در ادامه گفت: در این متن نویسنده از دو جهت به زن می نگرد یکی زنی که به تصویر کشیده می شود و روایت می شود(زن نویسنده) و دیگری زنی که غایب است و تنها درباره اش شنیده می شود(معشوقه ی نویسنده)؛ دو زنی که نماینده دو قشر از جامعه هستند.

تندل افزود: خانم رولند را از سه دیدگاه می توان بررسی کرد: درگیر خیانت، نقد و زنی که زندگی و مشکلاتش را به بعد موکول می کند و درگیر احساساتش است.

او هم چنین گفت: درونیات این زن برای من اهمیت زیادی داشت و انعکاس مشکلاتی که این زن در بیرون و درون خودش با آن ها درگیر بود از بزرگ ترین دغدغه های من بود.

کارگردان نمایش "پیش از صبحانه" در خصوص علت کارگردانی و بازیگری هم زمان این متن اظهار داشت: از دید من هیچ مردی نمی تواند نگاه به یک زن را پیاده کند. 

عاطفه تندل اضافه کرد: در نمایشنامه ها، نگاه و دیدگاهم را چنان بکر نگه داشته ام که هم دید نویسنده را در نظر می گیرم و هم کارگردان و البته از دید بازیگری نیز نگاهم را متوجه نحوه ی اجرای درست نقش می کنم.



نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار