شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
همزمان با ماه محرم برگزار شد
شخصيت‌ و عظمت‌ امام‌ حسين‌ همه‌جا را فراگرفته‌ است‌ و تمام‌ انسان‌هاي‌ آزاده از فداكاري‌ و گذشت‌ و جوان‌ مردي‌ امام‌ سوم شیعیان در راه‌ احياي‌ دين‌، حق‌ و عدالت‌ ریشه‌کن‌ كردن‌ باطل‌ و ظلم‌ سخن‌ مي‌گويند.
ستاد شورای امر به معرف و نهی از منکر اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با دعوت از سید رضا توفیق مداح اهل‌بیت، در اهواز مراسم زیارت عاشورا برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، هم‌زمان با هفتمین روز از ماه محرم، مراسم زیارت عاشورا اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با حضور سید رضا توفیق مداح اهل‌بیت عصمت و طهارت، مدیرکل، کارشناسان و مسئولین کانون و همچنین همه همکاران این اداره و مربیان مراکز شهرستان اهواز در سالن اجتماعات مرکز فرهنگی هنری شماره یک اهواز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم غلامرضا شنبدی مدیرکل کانون خوزستان گفت: شخصيت‌ و عظمت‌ امام‌ حسين‌ علیه‌السلام همه‌جا را فراگرفته‌ است‌ و تمام‌ انسان‌هاي‌ آزاده از فداكاري‌ و گذشت‌ و جوان‌ مردي‌ امام‌ سوم شیعیان در راه‌ احياي‌ دين‌، حق‌ و عدالت‌ ریشه‌کن‌ كردن‌ باطل‌ و ظلم‌ سخن‌ مي‌گويند.

وی با بیان این‌که امام حسین علیه‌السلام بر اساس وظيفه‌ شرعي‌ و تكليف‌ الهي‌ و احساس‌ مسئوليت قیام کرد افزود: ‌ حسین‌ بن‌ علي‌ علیه‌السلام در راه‌ امر به‌ معروف‌ و نهي‌ از منكر يعني‌ در راه‌ اساسي‌ترين‌ اصلي‌ كه‌ ضامن‌ بقاي‌ اجتماع‌ اصلاحي‌ است‌ به شهادت رسید.

شنبدی امام حسین علیه‌السلام را ‌ الگوي‌ مبارزه‌ با ظلم‌ دانست و تأکید کرد در ميان‌ حوادث‌ تاريخ‌، عاشورا و شهداي‌ كربلا از ويژگي‌ خاصی‌ برخوردارند و صفحه‌ صفحه‌ اين‌ حماسه‌ ماندگار و تک‌تک‌ حماسه‌آفرینان‌ عاشورا، الگوي‌ انسان‌های حق‌طلب‌ و ظلم‌ستیز بوده‌ و خواهد بود.

گفتنی است: برگزاری مراسم‌های مذهبی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان از دیرباز مرسوم بوده و بیشتر برنامه‌های مذهبی توسط کارکنان کانون و با پشتیبانی مدیریت کانون استان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شوند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار