شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
سیدمحسن شفیعی:
امروز باب شهادت مفتوح است و شهرها و خیابان های ما هر از چند گاهی میزبان شهیدان مدافع حرم اهل بیت هستند
 مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان گفت: به معجزه خون شهیدان ایمان داریم و در طول سالهای متمادی به عینه آن را دیده ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن شفیعی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: درسی که ملت های اسلامی و به ویژه ایران از عاشورا گرفته اند باعث شده تا خواب راحت از چشمان استکبار جهانی گرفته شود. همه کسانی که آزادگی مؤمنان را شعار خود قرار داده و زیر با ذلت نرفتند از عاشورا درس گرفته اند.

وی افزود: هدف امام حسین اقامه دین آنچنان که در سنت و کتاب معرفی شده و بدون تحریف، سواستفاده و بدون مصادره منافع بوده است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان تصریح کرد: اصل و متن دین سیره پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) است. همچنین مهمترین درس عاشورا این است که قیمت دین بسیار بالا و ارزش آن هم بسیار مهم است.

شفیعی عنوان کرد: دین گوهری است که پای ریشه آن خون امام ریخته می شود. پای نهال دین خون عباس و علی اکبر، صحابه بزرگ و یاران امام حسین ریخته می شود، بنابراین مؤمنان، مسلمانان و شیعیان باید به این مهم توجه کنند که از دین حفاظت و پایداری کرده و به آن اهتمام بیشتری بورزند.

وی بیان کرد: اگر مسلمانان جایی برای حفظ دین با فشار و آزار مواجه شدند نباید صحنه را خالی کنند. همه باید یادمان باشد اسلام همان دینی است که امام حسین برای آن به شهادت رسیده و اگر مال و آسایش خود را نیز برای دین بدهیم کاری نکرده ایم.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان یادآور شد: از عاشورا به بعد هر حرکت آزادی طلبانه ای متأثر از قیام امام حسین (ع) است. در حقیقت آزادگی و شجاعت بدون امام حسین معنا ندارد. نمونه بارز قیام حسینی همین انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام است.

شفیعی ادامه داد: در شهریور ۵۹ که ارتش بعث عراق به نیابت از استکبار جهانی آن حمله را شروع کرده و به ما لطمه زد، هشت سال دفاع مقدس قهرمانانه ملت ما و تقدیم هزاران شهید عمدتا از قشر جوان متأثر تعیین تکلیف ما از سوی امام حسین بود.

وی یادآور شد:  امروز در جنوب لبنان حرکت سنگین رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی را یک شعار و پیام تحت عنوان (زیربار ظلم نمی رویم) متوقف کرده است. این پیامی که اتفاقا به فرهنگ هم تبدیل شده متأثر از نهضت عاشورا است و بعد از این همه سال نه تنها کمرنگ نشده بلکه ایفای نقش بیشتری هم می کند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان تأکید کرد: مردم مظلوم عراق، یمن، بحرین و سوریه و در هرجایی که خاکریزی در مقابل دشمن تشکیل شده بیرق امام حسین (ع) و عاشورا مشاهده می شود.

شفیعی گفت: شهادت را قیام حسین به ما نشان داده و در واقع هرجایی که شهیدی بر زمین می افتد یاد و نام امام حسین است. اگر امروز دین به ما منتقل شده و ما مفتخر به پیروی از اهل بیت هستیم در واقع مدیون امام حسین (ع) هستیم.

وی بیان کرد: تاسوعا و عاشورا فرصتی است که یکبار دیگر با معارف عاشورایی تجدید بیعت کنیم. در هر جایی که برای حسین سیاهپوش شده حتما باید مسئله عزت، آزادگی و استکبار ستیزی هم بیان شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان تصریح کرد: ملت ما در پیمانی که با امام حسین بسته پایبند خواهد بود و از اول گفته ایم که سرافکندگی را نخواهیم پذیرفت.

شفیعی اظهار کرد: امروز باب شهادت مفتوح است و شهرها و خیابان های ما هر از چند گاهی میزبان شهیدان مدافع حرم اهل بیت هستند. ما به معجزه خون شهیدان ایمان داریم و در طول سالهای متمادی به عینه آن را دیده ایم. ما اعتقاد داریم که خون مظلوم ریشه ظالم را می کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار