اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
 بارندگی و وزش باد نسبتا شدید که از شامگاه چهارشنبه در اهواز شروع شده موجب قطع برق و نیز آبگرفتگی معابر و طغیان شبکه فاضلاب در مناطقی از شهر اهواز شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا وزش باد شدید که در دومین ماه از فصل پاییز تا حدود زیادی قابل انتظار بود همراه با رعد و برق و بارندگی باعث شد تا برق مناطقی از شهر اهواز بین یک تا چهار ساعت خاموش شود.
وزش باد باعث ایجاد اختلال در آمد و شد وسایط نقلیه و نیز مردم در روزهای پایان هفته شد.
بارندگی و جریان آب در بیشتر مناطق اهواز موجب کندی تردد خودروها شد.
قطعی برق در مناطقی از اهواز در این فصل از سال که در دیگر مناطق کشور به دلیل سرد شدن هوا وسایل سرمایشی کاربردی ندارد به دلیل نوسان آب و هوایی و نیز استقرار سامانه هوای گرم تا حدودی به مصرف برق نیز برمی گردد اما شرکت توزیع نیروی برق اهواز علت قطعی ها را اتصال فیوزهای اصلی برق مناطق اعلام می کنند که در اثر برخورد شاخ و برگ درختان در هنگام وزش باد حادث می شود.
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: به دلیل شکستگی شاخ و برگ درختان بر اثر وزش باد و برخورد آنها با شبکه شب گذشته 113مورد اتفاق برق در مناطق مختلف این شهر حادث شد.
علیرضا شکر خدایی افزود: 90درصد قطعی شبکه برق در مرکز شهر و نواحی اطراف آن رخ داد که با حضور بموقع نیروهای عملیاتی نسبت به رفع قطعی برق اقدام شد.
وی اضافه کرد: در سطح فشار متوسط خاموشی حادث نشده و آنچه رخ داده در سطح شبکه فشار ضعیف بوده و عامل اصلی آن هم برخورد شاخ و برگ درختان است.
شکرخدایی توضیح داد: اتفاق های حادث شده در شهر اهواز شامل فیوز سوزی ترانس، جرقه زدن در اثر وجود آلاینده ها و خاک روی شبکه و مهمتر از آن تداخل شاخ و برگ درختان بود.
وی همچنین افزود: از یک ماه گذشته تاکنون تعداد زیادی از شاخ و برگ درختان از حریم برق خارج شد؛ طبق قانون کاشت درخت زیر شبکه برق ممنوع است چرا که باعث ایجاد اختلال در شبکه و قطعی برق می شود.
بهمن سال گذشته بود که به مدت چند روز اهواز گرفتار طوفان شدیدی شد به نوعی که به دلیل همراهی آن با آلاینده ها و گرد و خاک شدید 280دستگاه فیدر برق از مدار خارج شد.
به دلیل نبود کانال های دفع آب های سطحی در اهواز همه ساله و به وقت فصل پاییز این شهر را آب می گیرد و مردم و خودروها غوطه ور در این آب ها ساعت ها وقتشان گرفته می شود تا از یک مبداء به مقصدی بروند.
به دلیل بارندگی شب گذشته هم برخی مناطق اهواز دچار آبگرفتگی معابر و ورود آب های سطحی به شبکه فاضلاب شد.
مدیر روابط عمومی شبکه آب و فاضلاب اهواز به خبرنگار گفت: شبکه های فاضلاب برای دفع آب های سطحی نیست و باید از کانال دیگر خارج شود و از آنجایی که چنین سیستمی در اهواز وجود ندارد آب های سطحی از این کانال ها دفع می شود.
پژمان کیماسی افزود: 20گروه عملیاتی با همکاری شهرداری اهواز نسبت به رفع گرفتگی معابر و شبکه های فاضلاب اقدام کردند که تمام دریچه های فاضلاب باز و این آب ها از طریق کانال ها خارج شد.
وی یادآوری کرد: از آنجایی که پیش از شروع فصل پاییز تمام شبکه های فاضلاب لایروبی شده اند ورود آب های سطحی مشکلی در اثر بارندگی ایجاد نکرد.
6084/6068
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار