شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
یک فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم گفت: این تصور را که خرما و عسل برای افراد دیابتی مناسب است و قندخون آن ها را افزایش نمی دهد، کنار بگذارید.
فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز گفت: این تصور را که خرما و عسل برای افراد دیابتی مناسب است و قندخون آن ها را افزایش نمی دهد، کنار بگذارید.

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز، سید بهمن قادریان اظهار کرد: یک تصور عمومی وجود دارد که خرما و عسل به دلیل طبیعی بودن قند، برای افراد دیابتی مناسب است و قندخون را افزایش نمی دهد اما اینگونه نیست. این مواد قندخون را به شدت افزایش می دهند بنابراین افراد دیابتی باید مصرف این مواد غذایی را کاهش دهند.

وی ادامه داد: بیماران دیابتی برای کنترل کردن قندخون خود، از مصرف شکر، بیسکویت، کیک، آبمیوه و نوشابه باید پرهیز کنند.

فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز افزود: همچنین قندی که در مواد غذایی از جمله نان، برنج، ماکارونی و سیب زمینی وجود دارد، مقدار قندخون را افزایش می دهد لذا توصیه می شود بیماران دیابتی در رژیم غذایی خود از سبزیجات، ماهی، لبنیات کم چرب و حبوبات بیشتر از سایر مواد غذایی استفاده کنند.

قادریان تاکید کرد: این بیماران باید زیر نظر پزشک معالج خود دارو مصرف کنند و بدون نظر پزشک نیز از داروهای گیاهی موجود در عطاری ها استفاده نکنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار