شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
دکتر معصومی: با توجه به تجربه ای که در سالهای قبل بدست آمده بود، چنین شرایطی پیش بینی شده و آماده نمودن اورژانس و سایر قسمت های مرتبط در دستور کار مرکز قرار گرفته بود.
دکتر کامبیز معصومی، رئیس مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز در خصوص آمار مراجعین تنفسی ناشی از بارش باران به بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز، اظهار داشت: تا تاریخ 10 آبان حدود 2200 نفر با مشکل تنگی نفس به مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز مراجعه کرده اند که بیشتر  آنان بصورت سرپایی درمان شده و سایرین در بخش های بستری تحت نظر قرار گرفتند.

معصومی ادامه داد: از روز چهارشنبه گذشته، پس از اولین بارش باران پاییزی با سیل مراجعات بیماران با مشکل تنگی نفس مواجه شدیم که با توجه به آمادگی قبلی مرکز توانستیم به خوبی جوابگوی همشهریان و هم استانی های عزیزمان باشیم.

معصومی با اشاره به آمادگی قبلی بیمارستان امام(ره) برای روبرو شدن با چنین شرایطی گفت: با توجه به تجربه ای که در سال های قبل بدست آمده بود، چنین شرایطی پیش بینی شده و آماده نمودن اورژانس و سایر قسمت های مرتبط در دستور کار مرکز قرار گرفته بود.

وی در همین رابطه ادامه داد: همکاران ما چه در حوزه پزشکی و پرستاری و چه در حوزه واحدهای پشتیبانی آمادگی لازم برای این مواجهه را داشتند و هم از لحاظ نیروی انسانی و هم از لحاظ تجهیزات، دارو و فضای فیزیکی پیش بینی لازم انجام شده بود و توانستیم بخوبی این مسئله را مدیریت کنیم.

معصومی در ادامه به کاسته شدن تعداد مراجعین در روزهای اخیر اشاره داشت و گفت: خوشبختانه با بهتر شدن شرایط جوی از شدت مراجعات با مشکل تنگی نفس کاسته شده است و همچون گذشته اوضاع تحت کنترل کامل قرار دارد.

معصومی در پاسخ به این پرسش که "آیا مراجعین دارای سابقه قبلی بیماری تنفسی بوده اند یا خیر؟" گفت: بصورت کاملاً مستند و علمی نمی توان راجع به این موضوع اظهار نظر کرد اما اکثر بیمارانی که در چند روز اخیر با مشکل تنگی نفس به مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز مراجعه کرده اند معمولاً سابقه قبلی حملات آسم خفیف، متوسط و شدید و یا سابقه ای از آلرژی را داشتند ولی در عین حال مواردی هم مشاهده شد که هیچگونه سابقه قبلی از این موارد را عنوان نمی کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار