شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۲۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۵
مدیرعامل موسسه جهاد نصر:
تولید200 تن ماهی درقفس، تولید دو هزار تن خاویار و پرورش میگو از برنامه های این موسسه است.
 مدیرعامل موسسه جهاد نصر گفت: مزارع پرورش ماهی جایگزین نخیلات نابود شده جنوب آبادان در طرح 550 هزار هکتاری توسعه کشاورزی شود.

به گزارش ایرنا یدالله شمایلی سه شنبه در ستاد توسعه شیلات خوزستان که در استانداری تشکیل شد اظهار کرد: بخشی از طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری قرار است در آبادان اجرا شود که با توجه به از بین رفتن نخلستان ها و دشواری بازسازی نخیلات، در صورتی که سازمان آب و برق موافقت کند در این اراضی آبزی پروری جایگزین نخیلات شود.

وی با اشاره به اجرای طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی خوزستان موسوم به طرح مقام معظم رهبری گفت: وزارت نیرو فقط با تامین آب 330 هزار هکتار این طرح معادل 60 درصد موافقت کرده است و تلاش برای تامین آب مابقی طرح در حال انجام است.

شمایلی با بیان اینکه این موسسه آمادگی همکاری برای توسعه آبزی پروری در استان را دارد افزود: طرح پایلوت تولید 200 تن ماهی در قفس، تولید دو هزار تن خاویار و پرورش میگو از برنامه های این موسسه است.


*همایش منطقه ای ماهیان در قفس
معاون مطالعات پایه و طرح های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان نیز در این نشست گفت: هر هکتار گندم 10 هزار مترمکعب و یک هکتار شیلات 75 هزار مترمکعب آب مصرف می کند.
هوشنگ حسونی زاده افزود: هم اکنون 12 هزار هکتار مزرعه پرورش ماهی در استان وجود دارد که سالانه یک میلیارد مترمکعب آب مصرف می کند.

وی با اشاره به طرح تکثیر ماهی در دریاچه سدهای استان تصریح کرد: مطالعه اثرات کیفی توسعه آبزی پروری در قفس تا چهارماه دیگر به اتمام می رسد.

رئیس پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور نیز در ادامه این نشست گفت: همایش ملی و منطقه ای آبزی پروری ماهیان دریایی با محوریت توسعه پرورش ماهی در قفس اسفند ماه در اهواز برگزار می شود.

جاسم مرمضی افزود: پرورش ماهی در خوزستان از سال 1373 آغاز شد و تنها ایستگاه رسمی تکثیر و پرورش ماهی کشور در بندرامام قرار دارد.

مشاور استاندار خوزستان در امور آب اضافه کرد: پرورش ماهی های هامور، سبیتی و شانگ، تغییر جنسیت ماهیان، پرورش لارو و بهداشت در پژوهشکده آبزی پروری انجام می شود.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
comment
0
0
comment بیخود سرپوش نذارید آبادان، خرمشهر از زمانهای قدیم کشت درخت نخل بوده تا به امروز ، این مسخره بازی ها رو جمع کنید به فکره آب مردم منطقه باشید
آب رو انتقال میدید به دیگر استانها بعد به خوزستانیهای کشاورز میگید شغل اصلیتو عوض کنید، کاشت نخل رو بذار کنار به آبزی پروری بپردازید !!! ، یک برکه کوچیکی درست میکنند 4 تا ماهی بد مزه ی پرورش میدن .
صورت مسئله را اینطوری پاک نکنید درختان نخل را احیا کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار