شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
در طول هفته بهداشت روان، به 1060 دانش آموز مناطق شهری، روستایی و حاشیه شهر تحت پوشش مرکز بهداشت غرب، در مورد مهارتهای زندگی و سلامت روان، آموزش داده شد

همایش یکروزه «بهداشت در مدارس»  با حضور 200 تن از مدیران سه مقطع تحصیلی مدارس ناحیه یک حوزه غرب اهواز در تالار مطهری برگزار شد. مهندس شریفی سرپرست مرکز بهداشت غرب  اهواز در جمع مدیران مدارس گفت: از آنجا که نقش سیستم بهداشت و درمان در ارتقای سلامت، تنها 25 درصد است، مشارکت بین بخشی و تعامل پایدار و مستمر ادارات و  سایر سازمانها، در تامین سلامت شهروندان، حائز اهمیت است.

شریفی در ادامه به لزوم انجام گندزدایی مخازن و نظافت سرویسهای بهداشتی، اجرای طرح آهنیاری و توزیع مگادوز ویتامین دی در مدارس ، اهمیت رعایت بهداشت فردی و آموزش و اطلاع رسانی در پیشگیری از ابتلا به بیماریهای روده ای تاگید کرد.

شمسی پور عباسی مسوول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت غرب اهواز هدف از برگزاری این همایش را آگاه سازی و حساس سازی مدیران مدارس نسبت به مقوله بهداشت در مدارس و فعالیتهای جاری آن عنوان کرد و گفت: برگزاری چنین همایشهایی منجر به تعامل بیشتر آموزش و پرورش با مرکز بهداشت و ارتقای فرهنگ خود مراقبتی در دانش آموزان و خانواده ها میگردد.

گفتنی است در این همایش مسوولان واحدهای پیشگیری و مبارزه با بیماریها، بهداشت محیط، آموزش سلامت، سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت غرب اهواز نیز هر کدام به طور جداگانه به بیان اهداف، فعالیتهای جاری سازمانی و راهکارهای ارتقای وضع موجود در مدارس پرداختند. و بخش پایانی همایش به پاسخگویی کارشناسان ستادی، به پرسشهای حضار در مورد مسائل مرتبط با سلامت، اختصاص داشت.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار