شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
رئیس کمیسیون عمران در یکصد و دوازدهمین جلسه شورای شهر خواستار شد :
عضو هیئت رئیسه و ریاست کمیسیون عمران ، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اهواز مساله قطار شهری را موضوعی مهم اما مشکلی لاینحل اعلام کرد .
عضو هیئت رئیسه و ریاست کمیسیون عمران ، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اهواز مساله قطار شهری را موضوعی مهم اما مشکلی لاینحل اعلام کرد . 

به گزارش دفتر رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اهواز ، یکصد و دوازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز در حالی آغاز شد که دکتر جمشید سلحشور بعنوان ناطق پیش از دستور خواستار تشکیل جلسه ای خاص و اورژانسی با حضور معاونت عمرانی استاندار ، فرماندار ، پیمانکار سازمان قطار شهری ( شرکت کیسون ) و کارفرما جهت مرتفع سازی مشکل متروی شهر اهواز شد . 

سلحشور نقش قطار شهری را در پیشرفت شهر بسیار ارزنده ارزیابی نمود و گفت : سالهای مدیدی است که شاهد پیشرفت و ارتقای چندانی در روند ساخت پروژه طولانی مدت قطار شهری نبوده ایم و در پیگیریهای مکرر ، هر نهاد از دیدگاه نهاد دیگر مقصر شناخته شده است . 

وی ادامه داد : وقت آن رسیده است با تشکیل جلسه ای فوق العاده با حضور متولیان امر این مشکل بطور جدی دنبال شده و چاره اندیشی گردد . 

سلحشور در بخش دیگری از سخنانش به بازدید از ساختمان مهندسی عمرانی شهرداری تهران به مساله کیفیت بد آسفالت شهر اهواز اشاره نموده و اظهار داشت : آنجا برای زیرسازی آسفالت از بتن RCC رول کمپکت contreate ، بتن متراکم غلتکی استفاده می کنند که در بالا بردن کیفیت آسفالت و صرفه جویی در قیمتها مناسب است .

وی افزود : این نوع بتن باعث بی نیاز شدن از مصالح بیس BASE و کاهش ضخامت آسفالت می گردد و نسبت به آب بند کردن زیرآسفالت مناسبتر است . پیشنهاد می گردد در چند خیابان از شهر اهواز نیز این روش بصورت پایلوت انجام شود . 

رییس کمیسیون عمران شورای شهر اهواز راه حل مشکلات موجود شهر و شهرداری اهواز از نظر علمی سه روش عنوان کرد : روش قیاس که مطابق نظریه ارسطو از کل به جزء است .
 روش استقراء که از جزء به کل است . مانند نظریه فرانسیس بیکن که معتقد است اگر بتوان نیروهای خوبی را بکارگیری کرد به تدریج میتوان اوضاع را تا رسیدن به بالا بهبود ببخشید .

 روش تمثیل یعنی اینکه شهرمان را با شهرهای دیگر مقایسه کنیم مثلا اهواز را مشابه تهران کنیم هر چند که روش تمثیل زیاد کاربرد ندارد . زیرا شرایطی که باعث پیشرفت آن شهرها شده را نمیتوانیم در شهرمان پیاده سازی نماییم . بنابراین بهترین روشها تلفیق روش قیاس و استقراست . 
از نظر علمی اگر این دو روش را تلفیق کنیم می توانیم بسیاری از مشکلات شهر اهواز را مرتفع کنیم .

سلحشور در پایان به برنامه مهم ششم توسعه اشاره نموده و تصریح کرد : امسال آخرین سال برنامه پنجم توسعه ست . از سال 95 برنامه ششم توسعه آغاز می شود .

برنامه ای که در چارچوب سند چشم انداز بیست ساله تنظیم شده است و ما باید در جریان جهت گیریهای برنامه ششم توسعه باشیم .

از معاونت محترم برنامه ریزی درخواست دارم اولا توجه ویژه ای به برنامه ششم داشته و ثانیا دوره هایی را در سطح شهرداری با توجه به وجود دانشگاه شهرداری جهت مدیران و معاونین شهرداری برگزار شود .
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار