اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۵
لغو این سخنرانی به بهانه ای برای منتقدان دولت تبدیل شد تا از همه ابزارهای رسانه ای خود استفاده کرده و دولت یازدهم و مسئولان اجرایی شهرستان آبادان را به بستن فضای نقد متهم کنند.
معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان در خصوص اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها با موضوع لغو سخنرانی حجت الاسلام سیدمحمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در دانشگاه نفت آبادان، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایرنا سخنرانی حجت الاسلام سیدمحمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که قرار بود، دیروز چهارشنبه به مناسبت یوم الله سیزدهم آبان در دانشگاه نفت برگزار شود، به دلیل نداشتن مجوز از سوی هیات نظارت دانشگاه لغو شد.

لغو این سخنرانی به بهانه ای برای منتقدان دولت تبدیل شد تا از همه ابزارهای رسانه ای خود استفاده کرده و دولت یازدهم و مسئولان اجرایی شهرستان آبادان را به بستن فضای نقد متهم کنند.

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص وقایع اخیر در شهرستان، گفت:سخنرانی ها، مراسم های سیاسی و میتینگ های دانشگاه ها تحت قانون و مقررات خاصی برگزار شده و بر اساس قانون و مقررات دانشگاه می باشد.

عزیزالله شهبازی ادامه داد:درخواست برگزاری مراسم سخنرانی حجت الاسلام نبویان به مناسبت یوم الله 13 آبان، از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه نفت آبادان به هیات نظارت دانشگاه ارائه شد که این هیات متشکل از مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه، رئیس دانشگاه و اعضای دیگر، با برگزاری آن، موافقت نکردند.

وی افزود:در این هیات، جز مسئولان دانشگاه، هیچ کدام از مسئولان استانی عضو آن نیستند و مجوزی برای برگزاری این سخنرانی صادر نشده بود که این مجوز لغو شود.

شهبازی با بیان اینکه مجموعه دولت تدبیر و امید به ویژه مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستانی آبادان همیشه از نقد منصفانه استقبال می کنند، افزود:همگان، خود را ملزم به اجرای قانون دانسته و از فضای نقد منصفانه در راستای اصلاح رفتارها استقبال می کنیم.

معاون استاندار خوزستان تاکید کرد:دانشگاه نفت آبادان به عنوان یکی از دانشگاه هایی که همیشه در علم و تحصیل و فضای سیاسی شهره همگان بوده است، طی سال های گذشته میزبان شخصیت های اصولگرا و اصلاح طلب بوده است و ادعاهای برخی مبنی بر اینکه دولت در صدد است، فضای نقد را در دانشگاه ها محدود کند، فرافکنی است.

فرماندار ویژه آبادان در ادامه سخنانش با توصیه به همگان به ویژه دانشگاهیان مبنی بر حفظ فضای آرامش در دانشگاه و جامعه، افزود:به هیچ عنوان، کار فراقانونی را از هر گروه یا حزب و دسته ای نمی پذیریم و بر اجرای قانون تاکید داریم.

**** سخنرانی حجت الاسلام نبویان در مسجد حجت لین 1 احمدآباد در فضای آرام برگزار شد

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان در ادامه سخنانش با رد برخی ادعاها مبنی بر اینکه دولت در صدد است، فضای نقد را محدود کند، گفت:با وجود اینکه هیچ درخواستی برای برگزاری این مراسم به مسئولان مربوطه ارائه نشده بود، سخنران این مراسم، موضوع های مورد نظر خود را در فضای آزاد بیان کرد.

شهبازی تاکید کرد:بر اساس قانون، برگزاری سخنرانی یا تجمع یا میتینگ سیاسی، باید بر اساس آیین نامه تجمعات برگزار شود و این مراسم در مسجد حجت لین 1 خیابان احمد آباد، در فضای آرام، با تمهیدات نیروی انتظامی و پلیس راهور برگزار شد و بدون حاشیه ای پایان یافت.

رئیس شورای تامین شهرستان آبادان در پایان سخنانش با توصیه به همه نیروهای سیاسی به رعایت قانون و احترام به آن در همه امور، افزود:امید است، با فضای همدلی و همزبانی موجود، در سالی که به نام همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری شده است به سمت وحدت و همگرایی حرکت کرده و در پایان سال نیز حماسه ای دیگر در انتخاباتمجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بیافرینیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار