شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
عضو شورای شهر اهواز:
تنها راه ماندگاری خودرو اروند در استان در سال های آینده و بهتر بگویم به صورت دائم ورود این خودرو به ناوگان حمل و نقل عمومی و استفاده سایر مردم از آن است و فکر می کنم بتوان با کمک گرفتن از صندوق مهر امام رضا (ع) و البته پرداخت 80 درصد قیمت خودرو به صورت تسهیلات با سود کم بهره 4 درصد که این مهم در ابادان صورت گرفته است و 20 درصد مبلغ کل را راننده پرداخت می کند.
آذر زمان پور عضو شورای شهر اهواز در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری شوشان گفت: آن چیزی که در نگاه اول هر شهروندی از شهردار و اعضای شورای شهر در بعد خدمات می خواهند بحث حمل و نقل عمومی و نظافت شهری است و طبیعتا اگر هر شهرداری بتواند در این 2 بخش موفق عمل کند به توسعه شهر در مابقی مسائل می توان بهتر و بیشتر نزدیک شد.

وی ادامه داد: اما متاسفانه به جای اینکه این دو مهم در کلانشهر اهواز به نقاط قوت تبدیل شوند با مشکلات روبه رو هستند به خصوص در زمینه حمل و نقل عمومی و ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی ما خوشایند شهر نیست و اغلب خودروها فرسوده هستند نیاز به نوسازی و تعمیر و تعویض دارند و بروز رسانی ناوگان حمل و نقل اهواز یک امر ضروری به نظر می رسد و باید سریعا برای آن فکری کرد.

زمان پور بیان داشت: یکی از راه های سریع برای رسیدن به نتیجه وارد نمودن خودروهای پلاک اروند است، به طور مثال طبق آماری که ارائه شده شهرداری آبادان توانسته 500 دستگاه خودرو اروندی را وارد ناوگان حمل و نقل عمومی خود کند و ما هم پیشنهادات خود را به معاونت حمل و نقل شهرداری اهواز آقای یزدی ارائه کردیم که اگر این مهم در آبادان صورت گرفته است می تواند در اهواز هم صورت گیرد، از این رو من مطمئن هستم که اگر خودرو پلاک اروند وارد ناوگان حملل و نقل عمومی شود می تواند کمک شایانی در سرما و گرما و تمام طول سال با توجه به تجهیزات سرمایشی و گرمایشی که دارد به مردم و شهروندان اهوازی کند.

این عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اهواز تصریح کرد: متاسفانه اکنون چیزی که بعد از 2 سال در خوزستان از خودروهای اروند به ما القاء شده است، استفاده متمولین از این خودرو است و این موضوع به غیر از ایجاد شکاف عمیق تر بین طبقات مختلف جامعه چیزی بوجود نیاورده است و بیشتر زمینه فخر فروشی برای اقشاری را بوجود آورده که دستشان به دهنشان می رسد و برای عامه مردم و حاشیه نشینان که از لحاظ درآمدی رفاه کمتری دارند یک حسرت است.

وی گفت: تنها راه ماندگاری خودرو اروند در استان در سال های آینده و بهتر بگویم به صورت دائم ورود این خودرو به ناوگان حمل و نقل عمومی و استفاده سایر مردم از آن است و فکر می کنم بتوان با کمک گرفتن از صندوق مهر امام رضا (ع) و البته پرداخت 80 درصد قیمت خودرو به صورت تسهیلات با سود کم بهره 4 درصد که این مهم در ابادان صورت گرفته است و 20 درصد مبلغ کل را راننده پرداخت می کند.

زمان پور خاطر نشان کرد: بدون شک در توان راننده تاکسی و یا اتوبوس نیست که بخواهد خودرویی با قیمت 60 میلیون تومان برای تاکسی و بالای 200 میلیون تومان برای اتوبوس آن هم به صورت نقد خریداری کند و نیاز به همدلی و تعامل درون دستگاهی به خصوص فی مابین شهرداری، استانداری، بانکهای عامل و بانک کارآفرینی امید آن هم با پرداخت تسهیلات کم بهره و طولانی مدت دارد.

عضو شورای شهر اهواز گفت: در اهواز اگر راننده تاکسی و اتوبوس یک روز سرکار نرود با سفره خالی خانواده اش مواجه می شود، طبیعی است باید با توجه به سختی های کار در اهواز به فکر رانندگان برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی باشیم و اداره کل تعاون و بانکها و ... باید برای این مهم پای کار بیایند و اشتغالزایی را با پرداخت تسهیلات کم بهره بوجود آورند.

وی بیان داشت: اگر ما می خواهیم خودرو اروند مورد استفاده عموم قرار بگیرد باید به خواسته عمومی تبدیل شود و این خبر هر روز به صورت مطالبه مردمی در سایر رسانه ها و بخش های خبری به سمع و نظر مدیران و سرمایه گذاران برسد، اما بعد از گذشت 2 سال تنها شاهد این موضوع هستیم که یک شکاف طبقاتی ترویج داده شده است و باید عامه مردم از ان بهره مند شوند.

زمان پور گفت: در حال حاضر اتوبوسها و تاکسی های که در شهر مشغول ارائه خدمات هستند به افرادی خدمات می دهند که قشر متوسط روبه پایین جامعه می باشند، مثلا وقتی فردی در ایستگاه اتوبوس بعضا بین 20 دقیقه تا نیم ساعت منتظر اتوبوس می ماند، نشان می دهد که رانندگان با چه قشری مواجه هستند و نیاز اهواز این است که قیمت ارائه خدمات از سوی خودروهای پلاک اروند در صورت وارد شدن به ناوگان حمل و نقل عمومی به گونه ایی شود که توانایی استفاده مردم از ان وجود داشته باشد.

این عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اهواز گفت: متاسفانه مترو شهر اهواز فکر نکنم تا 20 سال آینده به نتیجه برسد، از این رو باید به فکر تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی از طریق تاکسی و اتوبوس باشیم، به همین منظور فردی از کره جنوبی حاضر بود 500 اتوبوس را که 2 سال کار کرده بودند وارد کند ولی گویا در ساز و کار ورود این خودروها به کشور مشکلاتی بوجود امده، این در حالی است که اکنون قیمت یک اتوبوس اسکانیا در ایران 600 میلیون تومان می باشد و واقعا تامین منابع اعتباری 500 اتوبوس با قیمت 600 میلیون تومان برای شهرداری کاری بسیار دشوار است.

وی در پایان گفت: امیدوارم مسئولین استان خوزستان برای رفع نیازهای مرکز استان به خصوص در زمینه حمل و نقل فکری اساسی کنند و می توان با وارد نمودن خودروهای پلاک اروند به ناوگان حمل و نقل عمومی بخش عظیمی از مشکلات را برطرف نمود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار