شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۴۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
نماینده مردم اهواز در مجلس:
منطقه آزاد اروند نیازهای ما را وارد کند و می توان به جای وارد کردن خودرو ابتدا به اولویتها و نیازهای مردم پرداخت و دستگاه های تخصصی درمانی و آموزشی را با نصف قیمت وارد خوزستان کنیم.
سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری شوشان گفت: صدور مجوز تردد خودروهای اروند در تمام استان یک اتفاق میمون می باشد و با توجه به شرایط موجود آب و هوایی و پتانسیل های موجود در استان مثل نفت و گاز و ثروت های موجود بحث خودروهای پلاک اروند که به نوعی مجوز ورود و حضور و استفاده مردم را شامل می شود با تلاش و پیگیری های مستمر استاندار، نمایندگان و سایر عزیزان رخ داده است.

وی ادامه داد: ولی هدف از موضوع فوق استفاده تمامی مردم خوزستان از این ظرفیت بوده که می توانست در زمینه های مختلفی رفاهیات مردم در زندگی و حمل و نقل را بوجود آورد ولی حدود 2 سال از این موضوع گذشته و شاهدیم که حضور خودروهای اروندی تنها فاصله طبقاتی را رقم زده است و نمود ماشین های موجود در سطح خیابانها نگاه مردم را از ستوه مختلف کاملا مجزا می کند و بچه پولدارهای که ماشین خارجی سوار هستند و مانور انچنانی شبانه دارند به جز فاصله طبقاتی در برخی مناطق سلب آسایش را هم داشته و هدف استفاده را بیشتر به سمت شخصی نزدیک کرده است تا حمل و نقل عمومی.

حسینی بیان داشت: این ظرفیت بدون شک باید سریعا وارد ناوگان عمومی شود و شهرداری ها، تاکسیرانی ها، اتوبوسرانی ها و سایر موارد که با حمل و نقل عمویم سر و کار دارند چه درون شهری و چه برون شهری با استفاده از خودروهای خارجی با کیفیت می تواند در ابتدا تلفات جاده ایی را کم کند و هم اینک مصرف سوخت را کاهش دهد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما بدون شک خواسته همه کسانی که پیگیر سوار شدن مردم بر ماشین خارجی بودند استفاده از یک ناوگان حمل و نقل عمومی کاملا ایمن می باشد ولی خروجی فعلی استفاده پولدارها و بچه های آنها از این موضوع است.

وی گفت: ظرفیت کنونی باید به نحوی در استان توزیع شود که حتی افرادی که توان خرید خودرو اروند را ندارند از این امتیاز بهره مند شوند و تنها راه حل این موضوع استفاده در ناوگان حمل و نقل عمومی است، پس وارد کردن اتوبوس، مینی بوس و استفاده از تاکسی های درون شهری و بین شهری که بتواند سطح بیشتری از جامعه هدف مد نظر را پوشش دهد.

حسینی اضافه کرد: اکنون هم برای انجام این مهم دیر نیست و باید به این سمت برویم و سازمانها و دستگاه ها و شهرداری می توانند با توجه به مجوزی که از سوی استاندار صادر شده است، از این مهم بهره مند شوند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: یکی دیگر از مزایایی استفاده از ظرفیت اروند ورود تجهیزات درمانی و پیشگیری است، متاسفانه در این زمینه مشکلات در خوزستان بسیار جدی است و کار از پیش بینی گذشته است و در حال لمس شرایط حاد هستیم و کمبود امکانات درمانی قابل لمس است، ما در تابستان با ریزگردها روبه رو هستیم و در بارندگی موج عظیمی از مردم بدلیل تنگی نفس راهی بیمارستان می شوند و هنوز هیچ فردی جواب قانع کننده ایی در رابطه با علت این مهم نداده است و هر بار موضوعی باز می شود و یک بار بحث کانوکارپوس است، یک بار بحث آلایندگی های صنعتی و یک بار کودهای شیمیایی کشاورزی و ... که نشان می دهد هنوز کار کارشناسی در این رابطه انجام نشده است.

وی اضافه کرد: بدون شک وقتی مشکلات و کمبودها در خوزستان باعث نارضایتی مردم می شود باید با هماهنگی های لازم فی مابین دستگاه ها و وزارتخانه ها مجوز لازم جهت استفاده از تجهیزات و امکانات و خودروهای پلاک اروند را سریع بدست آورد، زیرا در برخی مواقع به یک مرتبه تعداد کثیری از مردم به بیمارستانها مراجعه می کنند و امکانات ما بسیار کم است و نمی توانیم به نحو مطلوب به همگی خدمات ارائه کنیم، کما اینکه حتما ما به عنوان نمایندگان مردم در استان خوزستان با نشست های مختلفی که در وزارتخانه ها، دولت و استاندار و پیگیری های لازم که به عمل می آوریم برای افزایش امکانات درمانی با نگاه داخلی و واردات در چهارچوب قوانین کشور سعی در به نتیجه رساندنم موضوع داریم و اینکه بتوانیم با کمترین هزینه و با توجه به شرایط کنونی کشور در مسائل ارزی تجهیزات را خریداری و از آن برای سلامت مردم استفاده کنیم.

حسینی گفت: با توجه به شرایط موجود ریزگردها و باران های اسیدی ورود دستگاه های درمانی برای مراکز دولتی از منطقه آزاد اروند یک ضرورت است و همچنین اینکه با توجه به مراجعات بالا به بیمارستانها و کمبود امکانات دولتی و درمانی و تحریم هایی که به ما تحمیل شده است این توانایی وجود دارد منطقه آزاد اروند نیازهای ما را وارد کند و می توان به جای وارد کردن خودرو ابتدا به اولویتها و نیازهای مردم پرداخت و دستگاه های تخصصی درمانی و آموزشی را با نصف قیمت وارد خوزستان کنیم.

نماینده مردم اهواز گفت: متاسفانه برخی اوقات برداشت ما از برخی مدیران این گونه می شود که مدیران از مسئولیت تنها به فکر گرفتن خانه سازمانی، ماشین دولتی و موبایل و جایگاه اجتماعی و هزینه های جانبی و ... هستند و هیچ گونه مسئولیتی را متقبل نمی شوند.

وی در پایان گفت: یکی از نگرانی های ما در رابطه با رودخانه کارون و عدم استفاده مناسب از این رودخانه است و متاسفانه ما برای ساحل سازی روی به خاکریزی در حریم بستر آورده ایم و ابتدا کشتیرانی را از بین بردیم، بعد لنج رانی و اکنون به سمت و سوی حذف قایق های موتوری پیش رفته ایم و شرایط لایروبی را نتوانسته ایم مهیا کنیم، این در حالی است که می توان با استفاده از ظرفیت منطقه آزاد اروند و ورود ماشین آلات لایروبی و در نهایت وسایل تفریحی و قایق ها و ... جلوه زیبایی به این رودخانه ببخشیم و نه اینکه به اسم ساحل سازی و پارک سازی عرض رودخانه را کم کنیم.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
comment
0
0
comment آخی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار