شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۵:۵۷

یك فیلم‌ساز گفت: وقتی وارد بحث‌ فیلم‌های اكشن و جلوه‌های ویژه می‌شویم متوجه می‌شویم كه فیلم‌های ما از این نظر خیلی ضعیف هستند.

عباس شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار كرد: جایگاه فیلم‌های پلیسی در بین مردم هیچ است. ما فیلم‌های پلیسی سفارشی داریم كه از طرف نیروی انتظامی حمایت می‌شوند و صدا و سیما هم معمولا آن‌ها را به راحتی پخش می‌كند.

شفیعی بیان كرد: در كشورهایی كه فیلم‌ پلیسی دارند ما می‌بینیم در كنار پلیس‌ خوب پلیس‌ بد هم وجود دارد و یك حالت خاكستری وجود دارد. در حالی كه ما در فیلم‌های پلیسی خودمان معمولا میان سیاه و سفید هستیم و شخصیت خاكستری نداریم. برای همین كم پیش می‌آید یك فیلم پلیسی جذاب آن هم از نوع ایرانی ببینیم.

او در ادامه گفت: معمولا فیلم‌های پلیسی ما تله فیلم هستند و در سینماهای كشور روی پرده نمی‌روند. حتی فیلم‌های سفارشی خیلی كم ساخته می‌شود به خاطر این كه این فیلم‌ها در سینما جایگاهی ندارند و مردم هم آن‌ها را نمی‌بینند.

این فیلم‌ساز تصریح كرد: كارگردانی می‌آید و یك سری اكشن را به فیلم‌‌های پلیسی اضافه می‌كند و ادای فیلم‌های هالیوودی را درمی‌آورد. ولی باز به خاطر وجود فیلم‌‌نامه‌های آبكی و شخصیت‌های ضعیف كاری از پیش نمی‌برد.

شفیعی خاطرنشان كرد: فیلم‌های پلیسی ما چند حالت دارند؛ یا خیلی هیچكاكی هستند یعنی دارای مساله و رازند، یا خیلی اكشن‌اند و بیش‌تر دارای صحنه‌های ضد و خورد هستند. گاهی هم تركیبی از این دو حالت است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار