اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
معاون استاندار خوزستان:
باید برای تجاری‌سازی طرح‌­های پژوهشی، به ایده‌­ها جامه عمل پوشاند؛ اکنون صنعت نفت و دیگر صنایع استان نیازمند ایده‌های پژوهشگران برای رفع مشکلات و چالش‌های خود هستند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان با تأکید بر لزوم ارتباط دانشگاه و صنعت، گفت: باید برای تجاری‌سازی طرح‌­های پژوهشی، به ایده‌­ها جامه عمل پوشاند؛ اکنون صنعت نفت و دیگر صنایع استان نیازمند ایده‌های پژوهشگران برای رفع مشکلات و چالش‌های خود هستند.

جمال عالمی­‌نیسی در جلسه شورای سیاستگذاری پژوهش و فناوری استان که 23 آبان‌ماه در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت پژوهش، اظهارکرد: اهمیت پژوهش برای همه شناخته شده است اما آنچه مهم است این‌که تا چه‌ اندازه به اهمیتی که برای پژوهش قایل هستیم، عمل می­‌شود.

وی با بیان این‌که زمانی می­‌توان جامعه پویا و پرتحرکی داشت که در آن دانشگاه پویا و پر تحرک وجود داشته باشد، گفت: دانشگاه باید نیازهای جامعه را شناسایی کند و برای برطرف­کردن آن توانمندی‌های خود را به کار ببرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان با تصریح بر لزوم نهادینه‌سازی پژوهش در سطوح میانی جامعه، خاطرنشان کرد: اگر پژوهش در سطح اساتید و نخبگان باقی بماند و به سطوح پایینی و میانی منتقل نشود، هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

عالمی‌نیسی با اشاره به نیازهای بسیار در استان، این نیارها را بستری مناسب برای فعالیت پژوهشگران و فناوران دانست و افزود: باید برای تجاری‌سازی طرح‌های پژوهشی به ایده‌ها جامه عمل پوشاند؛ اکنون صنعت نفت و دیگر صنایع استان نیازمند ایده‌های پژوهشگران هستند.

وی همچنین به برنامه­‌های هفته پژوهش اشاره و بیان کرد: این انتظار وجود دارد که صنایع و مراکز پژوهشی استان در برنامه­‌های هفته پژوهش و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حضوری فعال داشته باشند و نمایشگاه امسال در سطح کشوری جایگاه مناسبی کسب کند.

منبع:ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار