اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۸
امروز صبح زود جهت تمدید گذرنامه به دفتر پلیس الکترونیک رفتم .جمعیت زیادی برای تحویل مدارک و دریافت گذرنامه در محوطه و درون دفتر مذکور تجمع کرده و در انتظار افسر مربوطه برای تایید پرونده ها بودند.

جمعیت حاضر همه برای تهیه مقدمات زیارت اربعین و سفر پیاده به کربلا آمده بودند ، عشق و دلدادگی به سید و سالار شهیدان در وجود همه این مردم موج می زد .خواب راحت در بستر گرم را برخود حرام کرده تا آهنگ سفر به دیار عشق و شهادت را کوک کنند.

امروز صحنه زیبایی توجه مرا به خود جلب کرد ، در همان کوچه و روبروی دفتر پلیس الکترونیک ، بانویی متشخص و با اصالت عرب ،  درب خانه خود را به روی مشتاقان زیارت اباعبدالله علیه السلام گشوده و از انان پذیرایی می کند.دختران و پسران اش نیز با او در این خدمت بزرگ همراه شده و در سطح خیابان چای و آش را بین مردم توزیع می کردند.

این صحنه که تابلوی بلندی از عشق مردم عرب خوزستان به ولایت و تجسم میهمان نوازی و کرم آنان است مرا به گفتگو با افراد و برخی کارکنان دفتر ترغیب کرد.آقای مزرعه می گوید : این خانم و فرزندان اش از زمان آغاز مراجعه مشتاقان زیارت اربعین جهت دریافت گذرنامه بطور مستمر و تا پایان وقت اداری با آش ، چای ، قهوه و آب و شربت از مراجعان پذیرایی می کنند.

خانم هلیچی که 3 روز است به دفتر مذکور مراجعه کرده در گفتگو با ما اظهار داشت : طی مدت دو روز مراجعه به دفتر پلیس + 10 مشاهده کردم این بانوی مومن و با اصالت با تمام وجود و علاقه وافر از مراجعان پذیرایی و درب منزل را به روی همه باز کرده است او خدمت به زائران امام حسین علیه السلام را افتخاری بسیار بزرگ و خانواده اش می داند.

لحظاتی با این بانوی بزرگ اهوازی به  گفتگو نشستم ، از اینکه نام اش در این گزارش ذکر شود اکراه داشت اما گفت : من هر چه دارم از حسین است و خدمت به زوار امام زمان و مکان نمی شناسد ، از اینکه خداوند این فرصت را به من داد و توانسته ام به مشتاقان زیارت کربلای حسینی خدمت کنم ، پیشانی سپاس بر زمین می سایم ، حدود 10 روز است این خدمت را شروع کردم و تا پایان اربعین ادامه خواهیم داد.

امروز دیدن این بانوی اهوازی به ما درس بزرگی داد و آن اینست که ؛ خدمت به زائرین امام حسین (ع) زمان و مکان نمی شناسد و تکریم دلدادگان سید و سالار شهیدان بالاترین مدال افتخار است.
آری امروز این زن بزرگ برای ما ترجمان واژگانی زیبایی از قاموس ویژگی های بانوان عرب بود.

این زن "نصبه" بود از آن جهت که بهترین فرصت و موقعیت برای خدمت به زائران را برگزیده است
این بانو "عماریه" بود به آن دلیل که با فعل ارزشمند و کار بزرگ خود دیگران را به حضور در میدان احسان و بخشندگی تشویق و ترغیب می کرد

این خانم "حبابه" است از آن جهت که با خدمت صادقانه و تقدیم مایلک خود اوج محبت خالصانه اش به زوار امام حسین ع را به نمایش گذاشته بود .

این زن "سباعیه" است ، چون با همت و اراده بلند از اصالت ها و سنت های زیبای خویش در راه خدمت به مکتب اهل بیت علیهم السلام پاسداری کرد.

امید است مسئولین فرهنگی شهر از این بانوی نمونه در قالب یک مراسم شایسته تقدیر و تشکر و بعتوان یک الگوی برتر به جامعه خوزستانی معرفی نمایند
نعیم حمیدی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار