اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۷۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
معاون عمرانی منطقه آزاد اروند
فراموشی هویت بومی، ارزش های فرهنگی به عنوان چالش های جدی عصر حاضر می باشد
معاون فنی و عمرانی منطقه آزاد اروند در همایش روز جهانی شهرسازی با تشریح وضعیت شهرهای آبادان و خرمشهر، این همایش به عنوان نخستین همایش تخصصی شهرسازی یاد کرد و با ابراز امیدواری گفت: امیدوارم ادامه این همایش ها و برگزاری کارگاه های هم اندیشی زمینه ساز استفاده از خرد اساتید و دانشگاهیان و هم افزایی تجربه مدیران باشد.

موعود شمخانی از فراموشی هویت بومی، ارزش های فرهنگی به عنوان چالش های جدی عصر حاضر یاد کرد و گام نهادن در مسیر توسعه پایدار را راه برون رفت از این وضعیت خواند.

وی بر لزوم بهره گیری از فرصت توسعه برای ایجاد تحول اساسی در جهان یاد کرد و بر لزوم استفاده درست از این فرصت و انتقال آن به نسل آینده تأکید کرد.

معاون فنی عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند شهر را موجوی زنده معرفی کرد و پویایی، ارتباط و تعامل دوسویه میان عوامل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را رمز حیات آن برشمرد.

شمخانی مناطق آزاد کشور را  پایلوت اجرای توسعه پایدار خواند و افزود: منطقه آزاد اروند نیز در حال حاضر در مسیر توسعه علمی، عملی و تحول شگرف تاریخی قراردارد.

وی از اساتید دانشگاه و شخصیت های علمی دعوت کرد تا در پایه ریزی مناطق آزاد نقشی فعال داشته باشند.

موعود شمخانی تاکید کرد:در بخش کارگاهی و آموزشی همایش، نشست های تخصصی و جلسات هم اندیشی با استادان دانشگاه ها برگزار می شود.

وی اضافه کرد:منطقه آزاد اروند در مسیر تحول شگرف و جهش تاریخی به سمت پیشرفت و توسعه علمی و عملی قرار گرفته است و استاندان دانشگاه و شخصیت های علمی و صاحبنظر نیز باید در این مسیر به سازمان منطقه آزاد اروند کمک کنند.

همایش روز جهانی شهرسازی، ویژه متخصصان حوزه شهرسازی، معماری، عمران و مدیریت شهری است.

مهندس موعود شمخانی، معاون فنی و عمرانی سازمان نیز در این همایش عنوان کرد: وجود یک طرح جامع راهبردی به منظور توسعه زیرساخت های شهری لازم و ضروری است. توسعه شهری و الگو سازی معماری بر پایه و مبنای هویت منطقه و بر اساس شاخص های فرهنگی آبادان و خرمشهر، از مهمترین رویکردهای ما در برپایی این همایش است. ما از کلیه متخصصان و اندیشمندان این حوزه به منظور مشارکت در اندیشه سازی و طرح ایده نو در راستای توسعه فضای معماری و پرداختن به معماری نوین بر مبنای روش ها و الگوهای جامعه شناختی، با توجه به شاخص های زیست محیطی و اقتصادی استقبال می کنیم.

وی در ادامه افزود: نظر به اینکه بیش از ۸۰ درصد از جمعیت آبادان و خرمشهر، شهر نشین هستند و علاوه بر آن، ساختار ۹۰ درصدی شهر نشینی در مناطق آزاد کشور به ویژه منطقه آزاد اروند، این امر توجه به حوزه توسعه ساختار شهری و معماری را در اروند، بیش از پیش مورد توجه و اهمیت قرار می دهد. لذا پرداختن به شاخص های زیست محیطی و اقتصادی در حوزه عمران شهری، می تواند مسیر رسیدن به توسعه پایدار را در آبادان و خرمشهر هموار نماید.

در پایان، پرفسور گلاب چی، استاد برجسته معماری کشور نیز خاطر نشان کرد: الهام از ساختار طبیعت، امروزه نقش بسیار مهمی در معماری مدرن ایفا کرده است. پرداختن به معماری Organic Tech و Echo Tech، از مهمترین موضوعات معماری و ساختار شهری جهان است. عملکرد و رویکرد سازمان منطقه آزاد اروند نیز در حوزه معماری و ساختار شهری، رو به توسعه بوده است و این امر نوید بخش  آینده ای بهتر با ساختار و شکلی جدید در حوزه معماری و ساختار شهری از آبادان و خرمشهر است.


از صاحبنظران شرکت کننده در این همایش می توان به مصطفی بهزاد فر استاد دانشگاه علم و صنعت تهران، محمود گلابچی چهره ماندگار جمهوری اسلامی در مهندسی راه و ساختمان، صاحب کرسی معماری در یونسکو، کوروش لطفی استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، عباس حاجی ابراهیمی استاد دانشگاه بین المللی چابهار و علی فرنام استاد دانشگاه هنر تهران اشاره کرد.

این همایش در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر برگزار شد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
حمید محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
comment
0
0
comment منطقه آزتد اروند وبی توجهی به استعداد های بومی
این برای منطقه آزاد اروند یک عادت شده یک عادت بد که باید ترک عادت کند وگرنه باید گفت ترک عادت موجب مرض است حال این عادت بد چه می باشد شما در این همایش به اسامی صاحب نظران نگاه کنید چند نفر از اساتید وصاحب نظران دانشکاه مادر در منطقه جنوب غرب کشور یعنی شهید چمران می بینید از دیگر دانشگاه های استان به جز یک نفر استاد ،کارشناس وصاحب نظر از ظرفیت بالای استان هیچ خبری نیست واین برای اولین بار نیست وبرای آخرین بار هم نیست،این یک عادت شده برای مسئولین منطقه اروند ،عادتی بد که باید از سوی مدیریت کلان استان تذکر جدی برای استفاده از ظرفیت بالای کارشناسی استان به مسئولین اروند داده شود
comment
م م
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
comment
0
0
comment احسنت اقاي شمخاني
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار