شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: همه طرح‌ها ممکن است با مشکل مالی مواجه شوند اما تنها طرحی که در کنار مهار آب‌های مرزی، منابع مالی‌اش فراهم‌شده همین طرح 550 هزار هکتاری است که به هیج وجه مشکل مالی ندارد.

شوشان-سپیده اسکندری-طرح ۵۵۰ هزار هکتاری بزرگ‌ترین طرح آبی – خاکی کشور است.

به گزارش خبرنگار شوشان، محمدباقر نوبخت پیش امروز سه‌شنبه در نخستین همایش بررسی ابعاد فنی، اقتصادی، اجتماعی و زیست ‌محیطی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام در اهواز ضمن اعلام این مطلب افزود: فعالیت در این پروژه در کنار وزیران و معاونان کشوری و استاندار خوزستان، سایر افرادی که در این طرح سهیم هستند باعث خرسندی بسیار است.

وی اظهار کرد: طرح 550 هزار هکتاری برای این استان که هموراه بزرگ ترین طرح ها و افتخارات ملی در 8 سال دفاع مقدس در آن ثیت شده و در کنار آن طرح های بزرگ اجرا شدهف به نظر کوچک می نماید.

نوبخت ضمن اشاره به سخن مقتدایی استاندار خوزستان در خصوص امتزاج خون ملی در خوزستان گفت: در این همایش به‌ خوبی از امتزاج خون ملی سخن گفته شد. در هشت سال دفاع مقدس، فرزندان متدین، دلاور و شجاع سراسر ایران در این استان جمع شده و حماسه بزرگی آفریدند؛ امروز بخشی از آنها نیستند و کسانی هم که مانده‌اند در قالب جهاد نصر برای ملت منشأ اثر و معیشت هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تصریح کرد: همین افتخار برای دولت تدبیر و امید بس که در نخستین سفر استانی رئیس‌جمهور، نخستین طرح بزرگ آبی – خاکی کشور که رهبر آن را مناسب استان خوزستان دانستند، مورد پیگیری، استمرار و تکمیل قرار داده شد.

نوبخت در ادامه بیان کرد: امروز ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی این طرح آماده تحویل شده است و همین مقدار هم در دست اقدام است و به‌عنوان مسئول تأمین مالی و نظارت مدیریتی بر طرح می‌گویم که به‌هیچ‌عنوان دغدغه‌ای برای اینکه ۲۰۰ هزار هکتار دیگر چه خواهد شد، نباید در جامعه وجود داشته باشد زیرا که دولت تدبیر امید متعهد به انجام آن شده است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در اجرای طرح 550 هزار هکتاری هیچ منع عملیاتی وجود ندارد زیرا در حال حاضر همین 200 هزار هکتار زیر کشت است و آبیاری می‌شود؛ اما قصد ما این است که با شیوه و آبیاری جدید آن ها را داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: همه طرح‌ها ممکن است با مشکل مالی مواجه شوند اما تنها طرحی که در کنار مهار آب‌های مرزی، منابع مالی‌اش فراهم‌شده همین طرح 550 هزار هکتاری است که به هیچ وجه مشکل مالی ندارد.

نوبخت گفت: برای دولت حتی به قیمت کاهش هزینه‌های جاری و صرفه‌جویی و سختگیری بیشتر، رفتن به سمت هزینه‌های عمرانی یک اولویت است اما برای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مشکل مالی وجود نداردو هر مقدار که ظرفیت کار وجود داشته باشد تضمین ها انجام خواهد شد.

وی افزود: آب، پول و ده هزار نیروی انسانی، هفتاد شرکت پیمانکاری و عمرانی مهندسی، مدیریت ملی، مدیریت استان فعال و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آماده برای اجرای بهینه و تکمیل این طرح شکل گرفته و در راستای تحقق و تکمیل کار فعالیت می کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اظهار کرد: به‌عنوان سخنگوی دولت با همدلی و همراهی همه‌جانبه قول می‌دهم که همه توان دولت برای اجرای این طرح به اجرا گرفته شود.

عضو کابینه تدبیر و امید گفت: از برکات طرح 550 هزار هکتاری، پیگیری و اجرای 50 هزار هکتار از اراضی در استان تشنه و محروم سیستان و بلوچستان است.

وی گفت: در سطح استان‌ها و در سطوح دیگر، فعالیت‌های عمرانی متعددی در حال انجام است و تا پایان امسال کیلومترها کوه حفاری و جاده آماده خواهد شد، و بسیاری از طرح‌های راه‌آهن ریل‌گذاری و طرح‌های بزرگ فرهنگی انجام خواهد شد که همه و همه نشان از آبادانی و نشاطی است که دولت تدبیر و امید در کشور ایجاد کرده است.

نوبخت اضافه کرد: این‌ها همه در شرایطی است که ما در بدترین تحریم‌ها به سر می‌بریم. اما توافقی که غرب مجبور به پذیرش آن شد، نشان می‌دهد این ملت در عرصه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی تسلیم شدنی نیست. همه کارها هم‌اکنون در شرایط تحریم در حال پیگیری است و طبعاً با برداشته شدن این فشار ناحق و ناپاک که تحت عنوان تحریم‌ها به گلوی مردم وارد می کرد و با تدبیر دولت و حمایت رهبری کنار رفت، دنبال فرصت‌های بهتر برای سرمایه‌گذاری در پیشرفت استان و کشور خواهیم بود.

او بیان کرد: تمام این کارها و فعالیت ها برای این است که عرصه ایران و استان خوزستان برای سرمایه‌گذاری بین‌المللی آماده شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور خاطر نشان کرد: این گونه نیست که بازار ۸۰ میلیونی ایران را در اختیار کشورهای خارجی بگذاریم بلکه هدف ما این است از سرمایه‌های داخلی و خارجی برای پیشرفت اقتصادی ایران استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: امروز بین سرمایه‌گذاران خارجی حق انتخاب داریم و خودمان را برای بعد از تحریم‌ها آماده کرده‌ایم.

نوبخت گفت: وظیفه دولت این است که احسان اش را انجام دهد و از مسئولان استانی می خواهم تمام طرح‌هایی که امکان اتمام شان در سال جاری وجود دارد اما کمبود بودجه دارند را اعلام کنند و با وجود تمام مشکلات موجود، دولت تدبیر و امید تمام بودجه‌شان را تأمین خواهد کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار