شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
دکتر عصار: گروههای آموزشی روماتولوژی، جراحی مغز و اعصاب، قلب، طب اورژانس،رادیولوژی، مغز و اعصاب، رادیوتراپی و اعصاب و روان توسط گروه ارزیابان آموزشي وزارت مورد ارزیابی قرار گرفتند
 

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی گلستان، هشت گروه آموزشی روماتولوژی، جراحی مغز و اعصاب، قلب، طبّ اورژانس، رادیولوژی، مغز و اعصاب، رادیوتراپی و اعصاب و روان مرکز آموزشی درمانی گلستان در روزهاي چهارشنبه و پنج شنبه ٢٧ و ٢٨ آبان ماه ٩٤ توسط گروه ارزیابان آموزشي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مورد بازديد و ارزیابی قرار گرفـــــتند.

دکتر شیده عصار، معاون آموزشی بیمارستان گلستان اهواز در این خصوص گفت: حضور هیئت های ارزشیابی آموزشي با هدف بررسی و تائید صلاحیت گروه های آموزشی در مراکز آموزشی درمانی سراسر کشور مستمر از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي صورت می گیرد.

وی گفت: هر گروه از این هیئت هاي بازدید کننده، متشکل از نمایندگان منتخب وزارتخانه و اعضاء هیئت علمي برگزیده كشور در همان رشته به همراه کارشناسان مربوطه بوده که به بررسی و بازبینی شرایط، امکانات و تجهیزات آموزشی مرتبط با رشته های مختلف در بيمارستان هاي آموزشي دانشگاه ها می پردازند.

عصار افزود: طی نشست ها و مصاحبه های این هیئت هاي بازدید کننده با اساتید، پزشکان و دستیاران هر گروه آموزشی، امکانات و تجهیزات موجود، مورد بررسی قرار گرفته و پس از جمع بندی، نتایج آن اعلام خواهد شد.

وی گفت: در بازدید از گروه قلب،  مدیر گروه قلب دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، گزارش کاملی از تاریخچه و نحوه فعالیت این گروه ارائه داد. بخش ها، تجهیزات آموزشی، امکانات مختلف مربوط به گروه قلب شامل آنژیوگرافی، اکو کاردیوگرافی و تست ورزش توسط کارشناسان بررسی و خوشبختانه تجهیزات و امکانات موجود بسیار مطلوب اعلام شد.

معاون آموزشي بيمارستان گلستان اهواز افـــــزود: ارزیابان در بازدید از گروه قلب، به این نکته اذعان داشتند که وجود اینتروِنشِنال کاردیولوژی و اینتروِنشِنال رادیولوژی امتیاز ویژه ای است که این گروه از آن برخوردار است.

وی گفت: در بازدید ارزیابان از گروه های جراحی مغز و اعصاب نیز امکانات آموزشی، اتاق های عمل و فضاهای آموزشی مورد بازديد و ارزیابی قرار گرفتند. تنوع جراحی های مغز و اعصاب و ستون فقرات در مرکز آموزشی درمانی گلستان موجب شده این مرکز به عنوان مرکز ارجاع بیماران تروما شناخته شود.

عصار اظهار داشت: ارزیابان گروه جراحی مغز و اعصاب وزارت، این گروه را بعنوان یک قطب در جنوب و جنوب غرب کشور تلقي كرده و نظر مساعدی پیرامون آن داشتند.

وی با اشاره به اينكه بازدید از گروه تخصصی طب اورژانس بیمارستان گلستان، پس از بررسی امکانات موجود اين گروه در بیمارستان امام خمینی(ره) انجام شد، بيان نمود: در ادامه این بازدیدها، شاهد حضور ارزیابان وزارتی، برای بازبینی گروه های آموزشی غدد و نفرولوژی، رادیولوژی و رادیوتراپی بودیم.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز گفت: در بازدید از گروه رادیولوژی، بخش ها و تجهیزات گسترده موجود در این گروه از قبیل سه دستگاه رادیولوژی، دو دستگاه سی تي اسكن، دستگاه های ام.آر.آی، سونوگرافی و امکانات سیستم نوین رادیولوژی مداخله ای(اینترونشنال) مورد ارزیابی قرار گرفتند و مدیر، اتندینگ و دستیاران این گروه در نشستی با ارزیابان، به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.
 
عصار با بیان اینکه گروه رادیوتراپی و انکولوژی یکی از گروه های آموزشي پراهمیت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز است، افزود: این گروه آموزشي، با بهره گیری از سه دستگاه شتابدهنده پرانرژی، درمان بیماران مبتلا به سرطان را بر عهده دارد و به حجم زیادی از بیماران استان خوزستان، استانهای همجوار و حتی کشورهای همسایه خدمت رساني میکند.

این مقام مسئول در پایان تصريح كرد: نظر ارزیابان وزارت، درخصوص گروه فوق تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی خوب و مثبت بود و امیدواریم در نتیجه ای که وزارت بهداشت و درمان بزودی اعلام خواهد کرد، امتیازات مطلوب کسب شود.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار