اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۸۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
به گزارش شوشان و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، دکتر عبدالحسن مقتدایی استاندارخوزستان گفت: طرح احداث سه موزه تخصصی آب , نفت و راه آهن درخوزستان را در دستور کار داریم.

وی گفت: خوزستان ازحیث تاریخی و وجود آثار باستانی ؛ خود یک موزه عمومی است .  این استان دارای صنعت قدیمی حمل و نقل ریلی است و به همین خاطر بخشی از فرهنگ ساکنین شمال خوزستان از جنوب لرستان گرفته تا شمال خوزستان متاثرازاین صنعت است و می توان گفت دارای فرهنگ ریلی است.

مقتدایی بیان داشت: همانطور که یک جوان مسجد سلیمانی درآرزوی استخدام درشرکت نفت بوده و هست درشمال خوزستان تا منطقه ازنا و درود درلرستان فرهنگ دیگری برآن غالب است.

استاندارخوزستان بااشاره به قدمت تاریخی  سازه های آبی و نیز نفت  درخوزستان , تاسیس موزه آب و نفت را گام مثبتی برای ثبت هویت تاریخی مردم منطقه خواند و گفت: دستگاههای متولی درامور آب , نفت و نیز حمل و نقل و راه آهن نشست همفکری دراین زمینه برگزار و توافق کنند و نتایج آن  دردستور کار کارگروه گردشگری قرارگیرد.

مقتدایی درعین حال نسبت به رونق فروش داخلی صنایع دستی به ویژه درایام نوروزکه مملو از گردشگراست تاکید کرد و گفت: برای این منظورمی توان غرفه هایی درسایت های گردشگری آبی خوزستان که درساحل رودخانه کارون دردست اجراست پیش بینی کرد.

 استاندارخوزستان افزود: همچنین بخش خصوصی می تواند نسبت به  فروش سیار صنایع دستی دراین ایام نوروز و ایام حضور راهیان نور تدارک ببیند که موثراست.

مقتدایی ازعملیاتی شدن طرح گردشگری صحرایی ( سافاری ) دراواخرسال جاری درخوزستان خبر داد و گفت: طرح گردشگری منطقه مال آقا واقع درشهرستان باغملک نیز درآینده نزدیک نیز به بهره برداری می رسد که منطقه را ازحیث گردشگری متحول خواهد کرد.

استاندارخوزستان گفت: طرح گردشگری آبی در9 محور درساحل رودخانه کارون , طرح گردشگری صحرایی و مال آقا دردست اجرا داریم که همه اینها امنیت و اشتغال را برای مردم به ارمغان خواهند آورد. بحث راه اندازی مراکز اطلاع رسانی خدمات گردشگری درمحل فرودگاه، راه آهن، بنادرازدیگرموضوعات کارگروه گردشگری استان خوزستان بود و مقررگردید که این دستگاههای مربوطه , غرفه هایی درداخل سایت برای اطلاع رسانی خدمات گردشگری دراختیار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان قراردهند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار