اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳
 معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با تاکید بر ممنوعیت سفر به عراق بدون ویزا، هشدار داد: زائرانی که بدون ویزا به کشور عراق با مشکلات قضایی روبه رو می شوند.

حسین ذوالفقاری چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرز چذابه در گفت و گو با ایرنا، تنها مشکل فعلی در امر خروج زائران اربعین از پایانه چذابه را حضور تعدادی از افراد بدون داشتن ویزا دانست و افزود: این در حالیست که بارها تاکید کرده بودیم که هیچکس بدون ویزا به مرزها وارد نشود.

وی با بیان اینکه زائران بدون ویزا حق ورود به عراق را ندارند، تاکید کرد: دولت عراق به طور رسمی اعلام کرده که به هیچیک از زائران بدون ویزا اجازه ورود نمی دهد چرا که ممکن است با مشکلات قضایی روبه رو شوند.

ذوالفقاری از زائران عتبات که تاکنون ویزا نگرفته اند خواست که برای گرفتن ویزا اقدام کنند.

وی اظهار کرد: بر اساس گزارش های دریافتی و بازدیدهای مستمر از این مرز، هم اکنون زائران هیچ مشکلی در زمینه معطلی در مرز ندارند و تردد کاملا روان شده است.

ذوالفقاری در ادامه اظهار کرد: اربعین حسینی ظرفیت آن را دارد که محور وحدت جهان اسلام باشد.
وی افزود: شاهد هستیم که بسیاری از برادران و خواهران اهل تسنن از داخل کشور به عشق امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) به زائران اربعین خدمات می دهند و این می تواند به معنویت و ارزش های اسلامی ما طراوت بدهد.

معاون وزیر کشور اظهار امیدواری کرد که خدمات دهی تا اندازه ای خوب پیش رود که زمینه حضور مردم را در چنین آیین مقدسی فراهم کند.

وی افزود: امید است که در سال آینده با برنامه ریزی و هماهنگی با کشور عراق، صدور ویزا برای زوار از چند ماه پیش از اربعین انجام شود.

معاون وزیر کشور در بازدید از مرز چذابه با تعدادی از زوار درباره مسائل و مشکلات آنها گفت وگو کرد.

پایانه مرزی چذابه در 110 کیلومتری شمال غرب اهواز قرار دارد. چذابه و شلمچه در خوزستان دو گذرگاه عبور زائران به عتبات عالیات هستند. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار